منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / لایه برداری مکانیکی پوست (میکرو درمابراسیون) چیست؟

لایه برداری مکانیکی پوست (میکرو درمابراسیون) چیست؟

میکرو درمابراسیون یک روش لایه برداری پوست است که برای جوانسازی پوست استفاده میشود و مهم ترین هدف و کاربرد آن از بین بردن نشانه های بالا رفتن سن یا همان خطوط و لکه های روی صورت است که وقتی از این خدمات استفاده میکنید، لایه ای از روی پوست شما برداشه میشود و این موارد به کلی محو میشوند. این روش، سلول های مرده پوست را از روی پوست با عملی سایشی از بین می برد و به پوست اجازه می دهد که سلول های جدید که سالم تر می باشند تولید کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تحقیقات نشان داده اند که این روش مشکلات بی قاعده و نامنظم پوستی را بهبود می بخشد و پروتئین ها و مواد دارویی را به خوبی منتقل می کند. در طول فرایند میکرودرمابراسیون از یک سیستم خلأ برای کشیدن آن بر روی پوست استفاده می کنند. این روش، لایه برداری پوست انجام می دهد و خارجی ترین لایه اپیدرم را خارج می کند.

مزایای میکرودرمابراسیون

مزیت اصلی این روش پاکسازی و جوانسازی و لایه برداری پوست است و در نتیجه پوستی شفاف به شما هدیه میدهد و نکته مهم این است که در هر سنی میتوانید از این خدمات تخصصی استفاده کنید. سایر مزایای این روش موارد زیر هستند :

انواع میکرو درمابراسیون

این خدمات در کلینیک های معتبر به چند روش تقسیم میشود که پزشک متخصص بعد از معاینه متقاضی، بهترین روش را نسبت به شرایط وی انتخاب میکند که این روش ها عبارتند از :

کریستال

در این روش کریستال هایی که از آلومنیوماکسید و سدیم بی کربنات ساخته شده اند توسط دستگاه روی پوست حرکت داده میشوند و سلول های مرده پوست را از بین میبرند.

الماس

در این روش هم از تراشه الماس که توسط برش لیزری ساخته میشود و در اندازه های مختلف وجود دارد برای لایه برداری پوست استفاده میشود.

لایه برداری مکانیکی پوست

میکرودرمابراسیون یا پیلینگ مکانیکی پوست نوعی درمان پوستی است که برای جوانسازی پوست انجام میشود. در لایه بردارهای مکانیکی مواد ساینده ای مثل سنباده را روی سطح پوست می کشند تا سطح پوست را عاری از سلول های مرده نماید. این روش لایه برداری کمک زیادی به درمان دارویی مانند بهبود لک صورت می کند؛ زیرا تأثیر و نفوذ داروهای پوست را افزایش می دهد.

لایه برداری مکانیکی پوست

نحوه انجام میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد و باید توسط یک متخصص مجاز مراقبت های پوستی انجام شود. استفاده از بیهوشی یا ماده بی حس کننده برای میکرودرمابراسیون لازم نیست. عمل به این صورت است که ابتدا به روی یک صندلی می نشینید. متخصص با یک دستگاه کوچک به آرامی روی صورت، ذرات لایه بردار را اسپری می کند یا لایه بیرونی پوست را می سابد. در پایان درمان، مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب روی پوست شما برای جلوگیری از آسیب های احتمالی زده می شود.

اقدامات قبل از میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی است و برای آماده شدن آن نیازی نیست کار زیادی انجام بدهید. در مورد نگرانی های پوست خود با یک متخصص مراقبت های پوستی صحبت کنید تا دریابید که آیا میکرودرمابراسیون مناسب شما است یا خیر. همچنین باید در مورد جراحی های زیبایی گذشته، آلرژی ها و شرایط پزشکی خود با پزشک خود صحبت کنید.
ممکن است به شما گفته شود که حدود تا یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از کرم های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که تا سه روز قبل از شروع درمان از استفاده از کرم و ماسک های لایه برداری استفاده نکنید. قبل از شروع عمل، باید هرگونه آرایش پاک شده و صورت تمیز گردد.

مراقبتهای پس از میکرودرمابراسیون

تعداد جلسات میکرودرمابراسیون

تعداد جلسات میکرودرمابراسیون مورد نیاز به شدت مشکلات پوستی و همچنین انتظارات شما بستگی دارد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض میکرودرمابراسیون

پس از میکرودرمابراسیون، عوارضی جانبی نظیر درد، تورم و قرمزی پوست در ناحیه صورت قابل انتظار است. با شروع بهبودی پوست، خارش نیز می‌تواند مشکل‌ساز شود. بسیاری از خطرات بالقوه‌ی درمابراسیون می‌توانند با انتخاب پزشک مناسب و مراقبت‌های پس از آن جلوگیری شوند، هرچند خطراتی مانند بروز زخم‌ها و تغییرات رنگدانه همواره وجود دارند.

هزینه میکرو درمابراسیون

مواردی که روی قیمت این روش تأثیر میگذارند عبارتند از :

شما می توانید برای انجام لیزر فول بادی و توتال بادی به کلینیک تخصصی دکتر حسن زاده در سنندج مراجعه نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ناديا سلطاني [ 1402-09-03 ]
برای درمان منافذ باز پوست و جوش های سر سیاه بینی چند جلسه درمانی نیازه ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465