منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / راه های از بین بردن جای بخیه عمل پلک

راه های از بین بردن جای بخیه عمل پلک

با افزایش سن و عوامل ژنتیکی، پلک های شما ممکن است به دلیل کشیدگی پوست پلک و کاهش تدریجی توان عضلات پلک، افتادگی در آن رخ دهد. افتادگی پلک ها و ابروهای شما در کنار هم شکلی برای صورت شما ایجاد می کند که باعث می شود خسته، خواب آلود و بی حال به نظر برسید. در موارد شدید، افتادگی پلک‌های شما حتی می‌تواند دید شما را مختل کند، به ‌ویژه دید محیطی باعث مشکل در خواندن یا رانندگی می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی یک روش زیبایی و درمانی است که در این جراحی پوست اضافی برداشته شده و رباط های و ماهیچه های اطراف پلک ها سفت می شود تا چهره ای زیباتر به شما هدیه دهد و عملکرد پلک با کاهش پف دور چشم یا افتادگی پوست پلک و اطراف ناحیه چشم را بهبود بخشد. در این روش به علت برشی که ایجاد می شود، بخیه هایی در پلک ها ایجاد می شود که باعث می شود بعد از عمل شاهد برجای ماندن جای بخیه و اسکار باشید. با استفاده از روش های درمانی مناسب می توانید در مدت زمان کوتاهی جای بخیه ها را از پلک های خود برطرف کنید. پس از استفاده از هر کدام از روش ها هیچ اثری از بخیه ها بر سطح پلک ها باقی نمی ماند و دوره نقاهت طولانی مدتی نیاز نخواهید داشت.

عوامل ایجاد جای بخیه عمل پلک

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود، جای زخم بخیه باقی بماند. از جمله:

مراقبت های بعد از عمل پلک برای بهبود سریع جای بخیه

بعد از عمل پلک، برای اینکه زودتر زخم شما بهبود پیدا کند، بیمار باید توصیه ها و اقدامات پزشک را دنبال کند، از جمله:

راه های از بین بردن جای بخیه عمل پلک

روشهای رفع جای بخیه عمل پلک

میکرودرم ‌ابریژن

پس از بیحسی پلک ها لایه سطحی محل بخیه با کمک بلورهای کریستال سابیده می شود سلول های مرده وکریستال ها توسط قدرت مکش دستگاه از بین می رود و تأثیرات آن را مشاهده خواهید کرد.

لیزر

لیزر نیز با بی حسی موضعی انجام می شود و اشعه مادون قرمز بر پلک ها تابانده می شود و با نفوذ امواج به لایه سطح پوست، قسمت های اضافه برطرف می شود و سلول ها و لایه های جدیدتر جایگزین آن خواهد شد.

استفاده از کرم های ترمیم کننده

امروزه از برندهای مختلف و مرغوب برای از بین بردن جای بخیه استفاده می شود این کرم ها به طور روزانه مصرف می شود و به ترمیم و بازسازی پوست می پردازد.

مراقبت های قبل از رفع جای بخیه عمل پلک

اینستاگرام دکتر حسن زاده

از بین بردن جای بخیه پلک با لیزر

لیزر در واقع دسته ای از پرتوهای نوری است که به صورت متمرکز به یا نقطه در سطح پوست تابیده می شوند. این پرتوهای نوری به دلیل تمرکز بالا دارای انرژی بسیاری هستند که می تواند باعث ایجاد گرما در ناحیه تحت تابش گردد. هنگامی که نور لیزر به نواحی مانند جای زخم و بخیه، نواحی دارای اسکار و … تابیده می شود، گرما ایجاد در آن ناحیه موجب تحریک سلولی شده و خونرسانی به آن قسمت را افزایش می دهند. با افزایش گرما و حرارت، موادی که برای بازسازی سلول ها و بافت های آسیب دیده مورد نیاز است، تولید شده و شروع به بازسازی بافت مورد نظر می کند. در واقع اسکار و سطح ناصاف پوست تا حد زیادی از بین می رود.

عوارض رفع جای بخیه عمل پلک

استفاده از فرایند لیزر و میکرودرم ‌ابریژن باعث عوارضی مانند سوزش، التهاب، خارش پوست ، خشکی پلک، قرمزی و تورم خواهد شد که این عوارض زود گذر هستند و در مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شوند.
استفاده از کرم ها عوارض خاصی به همراه ندارد. برخی افراد ممکن است نسبت به کرم ها دچار حساسیت شوند، پس بهتر است قبل از انتخاب کرم با یک متخصص مجرب مشورت کنید.

برای آگاهی از اینکه لیفت چشم گربه ای با نخ چه روشی است؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

قریشی [ 1402-09-04 ]
من بلفاروپلاستی پلک بالا انجام دادم و اصلا اثر بخیه نموند و خیلی راضیم از آقای دکتر حسن زاده، بهترین دکتر بلفاروپلاستی هستند تو سنندج

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465