منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / برای افتادگی ابرو چه کار کنیم؟

برای افتادگی ابرو چه کار کنیم؟

با افزایش سن، پوست شروع به شل شدن می‌کند و حالت ارتجاعی، زیبایی و جوانی خود را از دست می‌دهد. پوست در ناحیه اطراف ابروها حالت افتادگی پیدا میکند. پوست شل‌شده باعث شکل‌گیری چین و چروک در پیشانی شده و افتادگی ابروها هم باعث می‌شود تا شما پیر، خسته و حتی عصبانی و خشمگین به نظر برسید و به علت افتادگی و سنگینی ابرو و پیشانی بر روی پلک ها باعث کاهش میدان بینایی می شود. لیفت ابرو یکی از روش‌های جدید برای زیباتر شدن چهره است. بالا کشیدن ابرو‌ها، سبب خوش فرم شدن، باز شدن چهره، برطرف شدن چین و چروک‌های زیر‌ ابرو و درشت‌تر شدن چشم می‌شود. روش‌های مختلفی برای بالا کشیدن ابرو وجود دارد. در ادامه به معرفی انواع روش‌های لیفت ابرو می‌پردازیم.

افتادگی ابرو بر اساس میزان افتادگی روشهای درمانی مختلفی دارد. شما می توانید برای آگاهی از بهترین روش درمان افتادگی ابرو که مناسب شما است؛ در سنندج به کلینیک تخصصی دکتر جمال حسن زاده مراجعه نمایید. در این مرکز با کادری مجرب و استفاده از بهترین ابزار و وسایل، اقدامات جوانسازی پوست به بهترین شکل ممکن اجرا خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

تأثیر ابروهای افتاده بر چهره

پایین آمدن یا افتادگی ابرو می‌تواند باعث غمگین و یا خسته به نظر رسیدن افراد شود، هر چند که ممکن است افراد چنین حالت‌هایی را نداشته باشند.

مزایای لیفت ابرو

افتادگی ابرو

دلایل افتادگی ابرو

پتوز ابرو به‌دلیل ناتوانی عضله ابرو که «فرونتالیس» یا «عضله پیشانی» نام دارد، روی می‌دهد. عوامل مختلفی در ضعیف شدن یا ناتوانی این عضله مؤثر هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مادرزادی

پتوز ابرو امکان دارد مادرزادی باشد که درمان آن تا کامل شدن سن رشد فرد باید به تعویق بیفتد.

افزایش سن

افزایش سن یکی از مهم‌ترین عوامل افتادن ابروها است. با گذشت زمان و بالا رفتن سن، پوست پیشانی، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و سبب کشیده شدن و ایجاد این عارضه می‌شود.

کاهش وزن و افتادگی ابرو

کاهش وزن نیز از جمله عواملی است که سبب پایین آمدن ابروها می‌شود. لایه چربی که زیر پوست پیشانی تشکیل شده، بر اثر از دست دادن وزن، از بین می‌رود و سبب افتادگی پیشانی و ابروها می‌شود.

بیماری

برخی بیماری‌ها هم موجب از بین رفتن خاصیت کشسانی پیشانی و افتادن ابروها در فرد می‌شوند. برای نمونه می‌توان به فلج بل (نوعی بیماری در عصب صورت که یک طرف صورت فرد فلج می‌شود) یا آسیب‌دیدگی اعصاب صورت بر اثر ضربه مغزی، تومور، سکته مغزی یا ام‌اس اشاره کرد.

تفاوت افتادگی پلک و ابرو

با گذشت زمان عضلات پیشانی در اثر سن و گرانش زمین شروع به ضعیف و شل شدن می کنند و در نتیجه باعث افتادگی ابرو می شوند. افتادگی پلک ، زمانی رخ می‌دهد که یک یا دو پلک بالا دچار افتادگی شده باشند. برخی افراد از ابتدا به طور مادرزادی دچار این عارضه هستند، البته این مورد بسیار کمتر از مواردی است که فرد به دلیل کهولت سن دچار این مشکل می‌شود. یک عامل دیگر در به وجود آمدن این مشکل، بیماری‌های عصبی است.

باید مشاهده شود افتادگی از نوع پلک مربوط به خود پلک می باشد و یا در واقع مربوط به اثر افتادگی ابرو در آن ناحیه است و یا هر دو این ها است و نقش هر کدام از این موارد به چه مقدار می باشد. لیفت ابرو موجب بالارفتن ابرو می‌شود. در این روش پوست پلک دستکاری نمی‌شود؛ اما در لیفت پلک بالای چشم، پوست اضافی پلک یعنی مقداری از پوست بین ابرو و پلک برداشته می‌شود. در این روش موقعیت و شکل ابرو هیچ تغییری نمی‌کند.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های غیر جراحی برای لیفت ابرو است. بوتاکس، عضله‌های زیر پوستی را که عامل ایجاد چین و چروک هستند، ضعیف می‌کند. ابرو دو عضله اصلی دارد که یکی از آن دو ابروها را بالا و دیگری ابروها را پایین می‌آورد. بوتاکس، عضله‌ پایین آورنده ابرو را ضعیف می‌کند و به این ترتیب از افتادگی ابروها جلوگیری می‌کند و شدت افتادگی را کاهش می‌دهد. نتایج تزریق بوتاکس از نتایج تزریق ژل سریع‌تر است. با این حال لازم است که تزریق تکمیلی بوتاکس را برای حفظ نتایج به دست آمده هر چهار تا شش ماه یک‌بار تکرار کنید.

لیفت ابرو با تزریق چربی

تزریق چربی روش دیگری برای لیفت ابرو است. چربی از ناحیه دارای چربی اضافی استخراج می‌شود و پس از آماده‌سازی در ناحیه‌ای تزریق می‌شود که بیشترین نیاز را به زیباسازی و جوانسازی دارد. سلول‌های بنیادی موجود در گرافت چربی ماندگاری و مؤثر بودن نتایج را تضمین می‌کند. در این روش، چربی را از قسمت‌های دیگر بدن می‌گیرند و به ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌کنند.

تزریق چربی، یکی از تکنیک‌های لیفتینگ ابرو به شمار می‌رود که در آن با هدف از بین بردن کم‌حجمی و به منظور فرم دادن به ابروها، چربی اضافی قسمتی از بدن طی انجام مراحلی تخلیه شده و به ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. در این روش، به طور معمول چربی را از شکم، پهلو، باسن و ران‌ها برمی‌دارند. ابتدا محل مورد نظر را کاملاً استریل کرده و سپس، با استفاده از کانول‌های کوچک مخصوص، محل مورد نظر را سوراخ کرده و چربی برداشته می‌شود .در مرحله‌ی بعد، به وسیله‌ی سانتریفیوژ سعی می‌کنند قسمت‌های اضافی آن را جدا کنند تا چربی خالص‌تری به دست آید. سپس محلی که باید چربی به آن تزریق شود، استریل و بی‌حس شده و به وسیله‌ی کانول‌های مخصوص، چربی به قسمت مورد نظر تزریق می‌شود. بهتر است تزریق چربی طی چند جلسه و با فاصله چهار تا شش ماهه انجام گیرد.

لیفت ابرو با تزریق ژل

ژل‌ها ابزار غیر جراحی بسیار مؤثری برای جوانسازی پوست صورت است. در واقع ژل‌های تزریقی غالباً به عنوان لیفت مایع ابرو شناخته می‌شوند. با تزریق ژل زیر پوست برای پر کردن گودی‌های ناحیه تحت درمان می‌توان افتادگی‌های خفیف تا متوسط ابرو را به طور مؤثری درمان نمود. تزریق ژل در ابرو برای بالا بردن ابرو مؤثرتر از تزریق بوتاکس است و نتایج آن نیز سریع‌تر از بوتاکس نمایان می‌شود. برخی پزشکان ترجیح می‌دهند که برای دستیابی به نتایج مطلوب‌تر، ترکیبی از درمان بوتاکس و ژل را به کار گیرند تا عضلات و حجم دهنده دیگر بتوانند به طور مؤثرتری ابرو را بالا بکشند.کل فرایند تزریق ژل حدود 5 دقیقه طول می‌کشد و بدون درد نیز انجام می‌شود؛ زیرا ناحیه تحت درمان به وسیله بی‌حس کننده‌های موضعی بی‌حس می‌شود.

لیفت ابرو با هایفوتراپی

فرایند غیرتهاجمی لیفت پیشانی و ابرو به روش هایفو در مدت چند دقیقه انجام می‌شود. با این روش می‌توان قوس و محل ابرو را بدون استفاده از هرگونه سوزن، شکاف، بیحسی و بستری شدن بالا برد. با گذشت حدود یک هفته نتایج نهایی حاصله که ظاهری طبیعی نیز دارند مشهود می‌شود.

کلاژن نگهدارنده ساختار پوست است. انرژی اولتراسوند که کاملاً بی‌خطر است پس از نفوذ در پوست، تولید طبیعی کلاژن در بدن را تحریک می‌کند. این کار باعث تسریع روند بهبودی در نواحی اطراف محل درمان می‌شود و کلاژن جدید در این مناطق که عملاً تحت درمان قرار نگرفته‌اند نیز رشد می‌کند. این فرایند کاملاً غیرتهاجمی است. با اینکه نیازی به استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی نیست؛ اما ممکن است پزشک برای کاهش حداکثری ناراحتی بیمار از آرام‌بخش‌ها یا مواد خنک‌کننده در محل درمان استفاده کند. ممکن است شما در هنگام انجام فرایند هایفوتراپی کمی احساس گرما در محل درمان داشته باشید. این درمان در زیر ابرو انجام می‌شود و کاملاً از بافت حساس چشم دور است. هایفوتراپی در کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود و مدت زمان انجام آن به میزان سطحی که قرار است تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد.

لیفت ابرو با رادیوفرکانسی

برای افرادی که تمایل به انجام روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو و پیشانی دارند یک روش مؤثر، رادیوفرکانسی یا آر اف است. این روش درمانی گرمایشی به سفت شدن پوست پیشانی و قسمت بالای چشم‌ها و ابروها کمک می‌کند و بنابراین ابروها را به سمت بالا و محل اصلی آنها بازمی‌گرداند. در نتیجه، پلک‌های بالایی نیز بالا کشیده می‌شوند.

این روش غیرجراحی بالا کشیدن ابروها بدون درد بوده که باید هر دو هفته یک مرتبه تجدید شده تا ابروها به محل مطلوب و مورد نظر برسند. لیفت ابرو بدون جراحی برای بیمارانی که یک ابروی آنها بالاتر از ابروی دیگر آنها است نیز مؤثر است. در این موارد، پزشک ابرویی که پایین‌تر قرار دارد را تا آنجا که تقارن ابروها حاصل شود لیفت داده و بالا می‌کشد.

لیفت ابرو با نخ

این روش، تحت بی‌حسی موضعی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. جراحان برای لیفت ابرو با نخ ابتدا برش‌های کوچکی در ناحیه رویش موها ایجاد می‌کنند و سپس به کمک نخ‌های لیفت، قسمت‌های مورد نظر را به سمت بالا می‌کشند و در نهایت با گره زدن نخ و بخیه محل برش به کار خود پایان می‌دهند. در این روش از نخ‌های سازگار با بدن انسان استفاده می‌شود؛ بنابراین بیماران نباید نگران بروز حساسیت یا آلرژی به نخ باشند. نتایج حاصل از لیفت با نخ کاملاً طبیعی است و هیچ‌گونه آثاری از جایگذاری نخ در زیر پوست در چهره افراد نمایان نمی‌شود. نخ‌های کارگذاری شده در این روش، موجب کلاژن سازی و درمان طبیعی افتادگی پوست نیز می‌شود.

لیفت ابرو با لیزر

در این روش پالس‌های کوچک نوری حاصل از دستگاه لیزر روی پوست پیشانی تابیده می‌شود که در هر پالس، انرژی زیادی به پوست رسانده می‌شود. انرژی پالس‌ها به لایه میانی پوست نفوذ می‌کند و در آنجا تجمع می‌یابد و در نهایت باعث تحریک پوست پیشانی به کلاژن سازی می‌شود که همین امر موجب ترمیم پوست ناحیه اطراف چشم و پیشانی می‌شود. استفاده از لیزر برای درمان افتادگی پلک علاوه بر لیفت ابرو موجب از بین رفتن چین و چروک‌های پیشانی و اطراف چشم می‌شود و آثار پیری را از روی صورت بیماران کاملاً از بین می‌برد. لیفت ابرو با لیزر نسبت به سایر روش‌های غیر جراحی دارای ایمنی بیش‌تر و عوارض محدودتری است؛ زیرا هیچ‌گونه جسم و یا ماده خارجی وارد بدن نمی‌شود و فرد در معرض حساسیت، آلرژی، عفونت و … قرار نمی‌گیرد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

روشهای جراحی لیفت ابرو

1- لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

این روش با بیهوشی کامل انجام می شود. بطور معمول برش بر روی خط مو یعنی خط بین پیشانی و محل شروع رویش موها انجام می شود. جراح، پوست را از عضله ی زیرین آزاد می کند، آن را می کشد و پوست اضافه را جدا می کند. در این مرحله ماهیچه هایی که باعث خطوط اخم می شوند نیز تضعیف می شوند، درنتیجه چین و چروک های بین دو ابرو از بین می روند. در پایان برش ایجاد شده بخیه زده می شود. این روش برای چین و چروک های شدید بسیار مناسب است و پایداری آن از همه ی روش های دیگر بیشتر است ولی دوره ی ریکاوری آن طولانی تر است.

2- لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی

در این روش لیفت ابرو هم از بیهوشی کامل در حین جراحی استفاده می کنند. چند برش کوچک در بالای پیشانی داده می شود و با استفاده از وسیله ای به نام آندوسکوپ محل های موردنظر برای ایجاد تغییرات مشخص می شود. آندوسکوپ وارد برش ها می شود و امواجی را به مانیتور می فرستد که به شکل تصویر قابل مشاهده است. سپس پوست پیشانی با ابزار ویژه ی این کار به سمت بالا کشیده می شود تا در محل مناسب قرار گیرد. این روش برای افتادگی های ملایم و متوسط مناسب است و به دلیل اینکه برش های محدودی ایجاد می کند درنتیجه عوارض کمتر و دوره ی درمان کوتاهتری دارد. این روش علاوه بر بالا بردن ابروها، پوست اطراف ابروها و پیشانی را صاف تر می کند و چین و چروک ها را از بین می برد.

عوارض لیفت ابرو

قابل مشاهده بودن جای زخم از جمله این عوارض‌ است. در برخی موارد، احساس بی‌حسی در ناحیه جراحی شده در شخص گزارش شده است.عدم تقارن در ابروها پس از جراحی لیفت از عوارضی است که معمولاً پس از مدتی بهبود می‌یابد. خونریزی، عفونت، واکنش‌های آلرژیک به داروهای بی‌هوشی و بی‌حسی، تورم و کبودی از جمله عوارض کوتاه این نوع روش ها است است که بسته به متد انجام شده، ماندگاری و شدت متفاوتی دارند.

لیزر فول بادی و توتال بادی یکی از خدماتی است که در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده به مراجعان محترم ارائه می گردد. برای آگاهی از هزینه و قیمت لیزر موهای زائد در کلینک تخصصی پوست و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465