منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / انواع عوارض و مزایای لیزر رنگدانه های پوستی

انواع عوارض و مزایای لیزر رنگدانه های پوستی

رنگدانه های ملانین در تعیین رنگ پوست نقشی کلیدی و مهم دارند. ملانوسیت سلولی است که مسئولیت ساخت رنگدانه ها را بر عهده دارد. هایپرپیگمنتیشن (افزایش غیر عادی رنگدانه ها) ممکن است در اثر تغییر سرعت تولید ملانین یا توزیع و تجمع غیریکنواخت رنگدانه ها رخ دهد. در پاره‌ای اوقات این دو عامل دست به دست هم می‌دهند و فرد به عارضه هایپرپیگمنتیشن مبتلا می‌شود. منشأ بیماری‌های مربوط به اختلال رنگدانه ای پوست ژنتیکی است. عواملی از قبیل اشعه ماوراءبنفش، آسیب دیدگی پوست، بارداری، مشکلات هورمونی، ترکیبات شیمیایی و دارویی منجر به شکل‌گیری ضایعه‌های رنگدانه ای در پوست می‌شوند.

بیماران بسیاری هستند که از وجود ضایعه‌های رنگدانه ای بر روی پوستشان رنج می‌برند و می‌کوشند تا با درمان این عارضه ظاهری زیباتر برای خود رقم زنند. پیش از درمان، باید مشخص شود این اختلال در چه عمقی از پوست قرار دارد تا بتوان مؤثرترین روش برای درمان آن را پیدا کرد. برای رفع ضایعات رنگی پوست روش‌های درمانی بسیاری وجود دارد. در سال‌های اخیر لیزرها به پرطرفدارترین و البته مؤثرترین روش‌ها تبدیل شده‌اند. حدود سه دهه است که انواع و اقسام فناوری‌های لیزری در پزشکی زیبایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و امروز کاربردهای وسیعی دارند.

دستگاه‌های لیزر در درمان عارضه‌های پوستی بسیار منحصر به فرد و بی‌نظیر عمل می‌کنند. اگر پارامترهای مناسبی از لیزر به کار گرفته شود، پرتو نوری ساطع شده و در نهایت دقت هزاران سلول مملو از رنگدانه (همچون ملانوسیت، کراتینوسیت، خال و تاتو) را هدف گرفته، از بین می‌برد و هیچ تأثیری نا مطلوبی بر روی بافت‌های اطراف آن نخواهد داشت. دستگاه‌های لیزر نشان داده‌اند که می‌توانند مشکلات مربوط به رنگدانه های لایه درم را در یک جلسه درمان کنند و هیچ‌گونه زخمی از خود به جا نگذارند.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

انواع رنگدانه های پوستی

اپیدرمال

رنگدانه اپیدرمال یا سطحی به رنگ سطح پوست نزدیک است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب ایجاد کک و مک های پوستی می‌شود.

درمال

رنگدانه درمال یا عمیق به طور معمول در سطوح عمیق پوست مشاهده می‌شود. خال‌های مادرزادی از این نوع رنگدانه ها هستند.

رنگدانه ترکیبی

این نوع رنگدانه ها ترکیبی از اپیدرمال و درمال بوده و در لایه سطحی و عمیق پوست قابل مشاهده‌اند. ملاسما یکی از انواع این رنگدانه ها است.

رفع ضایعات رنگی پوست با لیزر

مزایای لیزر رنگدانه های پوستی

از بین بردن لکه‌های پوستی با استفاده از لیزر مزایای بیشماری دارد، از جمله آنها می‌توان موارد ذیل را اشاره کرد:

انواع لیزر رنگدانه های پوستی

سه فناوری لیزری زیر طبق پژوهش‌ها بهترین تأثیر را بر رنگدانه‌های رنگی پوست می‌گذارند:

لیزر Er:YAG

از نور مادون قرمز (با طول موج ۲۹۴۰ نانومتر) استفاده می‌کند و یکی از بهترین لیزرها برای رفع مشکلات سطحی پوست و لایه‌برداری است. پرتوهای Er:YAG به شکل مؤثری جذب مولکول‌های آب می‌شوند و قدرت نفوذ پایینی دارند. برای همین کاربردهای این لیزر در پزشکی بسیار محدود است؛ اما برای رفع ضایعات رنگی پوست نتایج شگفت ‌انگیزی دارد. این لیزر با گرم کردن و تخریب سلول‌های دچار مشکل باعث رفع ضایعات می‌شود. لیزر Er:YAG برای رفع لکه‌های به جا مانده از آکنه، لکه‌های ناشی از آفتاب، لکه‌های ناشی از پیری، ملاسما، برخی ضایعات عروقی و همچنین چین و چروک‌های پوستی کاربرد دارد. لیزر Er:YAG نسبت به روش‌هایی همچون لایه‌برداری شیمیایی کم‌تهاجمی‌تر و کم عارضه تر است.

لیزرهای Q-switched یا QS

به لیزرهایی گفته می‌شود که به قابلیت Q-switched مجهز هستند. این قابلیت سبب می‌شود که دستگاه لیزر بتواند یک پرتوی لیزر پرانرژی و کوچک را به سمت رنگدانه‌های پوستی شلیک کند. پرتوی لیزر مثل یک گلوله با رنگدانه‌ی پوست برخورد کرده و باعث متلاشی شدن آن می‌شود. رنگدانه‌ی خرد و ریز شده توسط سلول‌های سیستم ایمنی از محل بافت حذف می‌شوند و به این ترتیب شاهد رفع ضایعات رنگی پوست خواهیم بود. لیزرهای QS-Nd:YAG و QS-Alexandrite از جمله‌ی این لیزرها هستند. اگر کاندیدای خوبی برای این لیزر درمانی باشید، حداقل تا ۸۰ درصد شاهد بهبود لکه‌های رنگی پوست خود خواهید بود.

لیزر CO2 فرکشنال

یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های لیزر در پزشکی به حساب می‌آیند. این لیزر با ایجاد تعداد زیادی از آسیب‌های میکروسکوپی، برخی از سلول‌ها را از بین می‌برد و در عین حال سلول‌های بین نواحی آسیب دیده را سالم می‌گذارد تا به روند ترمیم بافت از بین رفته کمک کنند. لیزر CO2 فرکشنال یکی از بهترین لیزرها برای درمان مشکلات سطحی پوست و لکه‌های رنگی است.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض لیزر رنگدانه های پوست

لیزر کردن پوست همانند درمان‌های پوستی دیگر می‌تواند معایبی نیز به دنبال داشته باشد. از جمله آنها می‌توان به ورم، خارش و یا التهاب پوست اشاره کرد.

تزریق فیلر خط اخم از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465