منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

انواع روشهای کاشت مو

کاشت مو از ۵۰ سال پیش باعث شده است که دیگر کسی نگران ظاهر موهای خود نباشد و بااراده‌ی خود، موهای خود را پرپشت‌تر و زیباتر کند و باعث شود جوان‌تر دیده شود. کاشت مو انواع مختلفی دارد که روش نیوگرافت هرکدام دارای تعریف‌های خاص خود هستند که در ادامه به توضیحاتی پیرامون هرکدام از این روشها می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت مو به روش fit

در کاشت مو با روش FIT ، جراح از هولدرهای دستی، پانچ و سوزن‌های ظریف برای استخراج فولیکول‌های موی بیمار استفاده می‌کند؛ سپس جراح متخصص کاشت مو با ایجاد شکاف‌های ریز در نقاط بدون مو، این گر افت‌ها را وارد پوست سر می‌کند. پس از کاشت مو، سر بیمار پانسمان می‌شود تا شکل و ساختار موهای کاشته شده به هم نریزد.

روشهای کاشت مو

در کاشت مو به روش fit هیچ‌گونه خط بخیه‌ای در پشت سر وجود ندارد. با استفاده از یک پانچ بسیار کوچک واحدهای فولیکولی را که از یکدیگر جدا هستند، یکی‌یکی برمی‌دارند. اندازه این پانچ چیزی بین 0.7 تا 1 میلی‌متر می‌باشد. معمولاً در این عمل بخشی از سر را که قصد برداشت مو از آن ناحیه دارند را بسیار کوتاه می‌کنند تا قادر به مشاهده‌ی پوست سر بیمار باشند. واحدهای فولیکولی را که گرافت میگویند؛ جزو نواحی بسیار مقاوم در برابر طاسی در کناره‌ها و پشت سر می‌باشند و به همین علت است که موها را از این ناحیه برداشت می‌کنند و به این قسمت‌ها، نواحی اهداکننده میگویند.

در اولین مرحله با استفاده از یک پانچ بسیار کوچک و تیز یک خط به دور واحد فولیکولی می‌اندازند. در مرحله بعد یک پانچ کوچک و کند را انتخاب می‌کنند؛ برای اینکه بتواند به‌راحتی بافت نرم دور واحد فولیکولی فرو برود. نمی‌توان که جهت و زاویه واحد فولیکولی زیر پوست را مشاهده کرد و با جهت مو در سطح متفاوت است. اگر از پانچ تیز استفاده شود ممکن است که در زیر سطح پوست باعث جدا شدن و یا حتی برش عرضی واحد فولیکولی شود. این در حالی است که پانچ با حرکات آرام خود باعث ایجاد پوشش به دور واحد فولیکولی می‌شود و باعث جدا شدن بافت‌های نرم مجاور می‌شود که به آن برش کند میگویند.

کاشت مو در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با بکارگیری جدیدترین متدها قابل انجام است. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

در صورت جدا شدن واحد فولیکولی از بافت‌های مجاور، آن را با یک انبرک که این امکان را می‌دهد که موی بالای سطح پوست را گرفت و هر گرافت را که یک واحد فولیکولی است، پزشک متخصص با نهایت دقت، در نواحی دریافت‌کننده قرار دهد. اگر گر افت‌های برداشت‌شده را بلافاصله برای کاشت مورداستفاده قرار ندهند؛ در یک محلول که سالین نامیده می‌شود نگه‌داری می‌کنند. می‌توان از محلول‌های نگهداری بافت دیگر به بافر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی یا پلاسمایی که از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد و ویژگی‌های بهبود زخم دارد استفاده کرد. بهترین و مناسب‌ترین روش برای بخش‌های کوچک، کاشت مو روش fit می‌باشد.

کاشت مو به روش fit بسیار کم تهاجمی می‌باشد. آخرین مرحله از کاشت مو به روش fit انجام می‌گیرد. این مرحله، مرحله‌ی بسیار حساسی است و مهارت فنی، تجربه، ماهر بودن پزشک متخصص و تمرکز بسیار بالا و تماس بسیار ملایم دست را می‌طلبد؛ زیرا باید هر گرافت را با کمترین آسیب در جای خود قرار داد تا به بهترین نتیجه ممکن رسید.

کاشت مو به روش fut

در کاشت مو با روش FUT، پزشک کاشت مو، پشت سر بیمار را به‌صورت موضعی بی‌حس می‌کند و موهای پشت سر را به‌صورت برشی نواری شکل، جدا می‌کند و سپس این برش را تکه‌تکه می‌کند و گر افت‌های جداشده را با میکروسکوپ به دسته‌های چندتایی تقسیم می‌کند. با نهایت دقت این گر افت‌ها را در نقاط بدون مو وارد می‌کند. ایجاد اسکار و مدت‌زمان تقریباً طولانی ریکاوری ازجمله مشکلاتی ست که برای بیمار کاشت مو به وجود می‌آید.

اولین مرحله در روش پیوند مو fut برداشت مو از ناحیه مدنظر است و باید در هنگام برداشت مو کمترین آسیب به موهای فرد وارد شود. هم‌چنین هیچ‌گونه اثر زخمی بر روی بافت پس از بخیه زدن بر روی قسمت موردنظر باقی نماند. کاشت مو به روش fut باعث می‌شود که جای زخم در ناحیه مدنظر بسیار کم شود و علت آن به اجازه دادن این روش به رشد مو بر روی زخم و کاهش اثر زخم برمی‌گردد.

دقت داشته باشید که پزشک برای برداشتن موهای نواحی اهداکننده، نیازی به هیچ‌گونه شیو و یا کوتاهی مو نداشته و از موهای موجود با هیچ‌گونه تغییری در اندازه آن، استفاده خواهد کرد. بیمار به علت بی‌حسی موضعی احساس درد نمی‌کند. موهای پیوند شده در طول حیات فرد در منطقه دریافت‌کننده ادامه خواهد یافت.
روش fut به چهار مرحله اصلی تقسیم خواهد شد که شامل:

۱)برداشت مو از ناحیه مدنظر
۲)آماده کردن گرافت
۳)آماده‌سازی و ایجاد ناحیه دریافت‌کننده
4) قرار دادن گرافت در محل مناسب

یکی از بهترین مزایای این روش از کاشت مو، سرعت انجام این درمان زیبایی می‌باشد. به‌طور مثال ممکن است حتی در هر جلسه تعداد 4000 انتقال از نواحی اهداکننده‌ی موی سر به نواحی گیرنده ممکن باشد. این در حالی است که تعداد پیوندهای مو در سایر روش‌های موجود کمتر می‌باشد. کاشت مو به روش fut برای افرادی مناسب می باشد که خواستار بیشترین پیوند مو در یک جلسه بوده و وقت لازم برای استراحت بیشتر ناشی از تعداد زیادی جلسه درمانی را ندارد.

به همین دلیل بسیار اقتصادی‌تر از سایر روش‌های موجود می‌باشد. یکی از بهترین مزایای روش fut، بقای طولانی‌مدت فولیکول‌های کاشته شده می‌باشد. برخی از افراد دارای تعداد فولیکول‌های محدودی برای اهدا می‌باشند؛ به همین دلیل برای این افراد این روش از درمان توصیه می‌شود تا به‌خوبی از فولیکول‌های محدود موجود، مراقبت شده و استفاده مفیدی از آن‌ها شده باشد. در روش کاشت مو به روش fut، خطر صدمه و آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو هنگام برداشتن از نواحی اهداکننده و جایگذاری در نواحی گیرنده به حداقل می‌رسد و این یکی از دلایل محبوبیت این روش در مقایسه با سایر روش‌های موجود می‌باشد.

کاشت مو به روش sut

در کاشت مو با روش SUT، جراح از قبل فولیکول‌ها و گر افت‌های بیمار را استخراج می‌کند و آن‌ها را فریز می‌کند تا سالم بمانند. به دلیل فریز کردن فولیکول‌های برداشته‌شده، از آسیب به گرافت ها جلوگیری شده و شاهد کمترین نابودی فولیکول‌ها در زمان مابین برداشت و کاشت مجدد فولیکول‌ها خواهید بود. معمولاً آسیب واردشده در این زمان، درصدی کمتر از 1 خواهد داشت. جراح پس از کاشت این گرافت ها در سر بیمار، از دستگاه تمام اتوماتیک و لیزر برای تحریک این فولیکول‌ها به‌منظور رشد بیشتر استفاده می‌کند.

روش پیوند مو SUT، نیازی به بخیه و پانسمان ندارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش نسبت بهروش‌های دیگر این است که تعداد تارهای مویی که با این کاشته می‌شود، چند برابر روش‌های قبل است و خط رویش موها هم کاملاً طبیعی ست. در روش sut نیازی به جراحی و بیهوشی وجود ندارد و هیچ عوارضی در آن وجود نخواهد داشت و هیچ نشانی از زخم و برش وجود ندارد. در این روش بیمار خسته نمی‌شود و حذف مو را در هیچ قسمتی از سر نمی‌توانید مشاهده کنید. از مزایای دیگر این روش عبارت است از اینکه عمل جراحی، خونریزی و درد وجود ندارد. در واقع این روش سه برابر روش‌های fut و fit کاشت مو را انجام می‌دهد به‌طوری‌که ۱۴۰۰۰ رشته مو را در یک جلسه پیوند می‌شود.

مزایای استفاده از این روش عبارت است از: طبیعی بودن رشد، انجام پیوند مو توسط افراد با تجربه، تراکم مو در این روش، انجام آن در یک جلسه، مشاهده موهای پیوند شده پس از کاشت موی طبیعی با طول یک سانتی‌متر. لازم به ذکر است که پزشک متخصص، فولیکول مورد نیاز را در قسمت‌هایی که تراکم مو در آنجا زیاد است برداشت می‌کند و ممکن است که آن‌ها تک یا چندگانه باشند. برای مثال اگر ۱۰۰۰ رشته مو از یک فرد حذف شود، به همان اندازه نیز کاشت می‌شود و چه‌بسا ممکن است این مقدار به چهار برابر برسد.

از دیگر نکات مثبت این روش از درمان، دخالت دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین پوست و مو می‌باشد. این امر موجب شده که درمان با دقت بالاتری انجام‌شده و از خطاهای انسانی تا حد زیادی کاسته شود. همچنین در این روش به دلیل فریز کردن گرافت ها در محفظه‌ای جداگانه، هیچ‌گونه دخالتی صورت نگرفته و گرافت ها بدون برخورد با عوامل خارجی بیرون از پوست سر، بلافاصله در آن محفظه تعبیه خواهند شد.

افراد پرمشغله‌ای که زمان لازم برای استراحت و گذراندن دوران نقاهت در منزل را ندارند، به‌راحتی می‌توانند از این روش کاشت مو استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. همان‌طور که گفته شد، روش sut روش بدون بیهوشی بوده و تنها برای عدم درد، بی‌حسی تزریق خواهد شد. به همین دلیل دوران نقاهتی نداشته و فرد مراجعه‌کننده، تنها به استراحت در همان روز پرداخته و فردای روز پس از درمان، قادر به رسیدگی به امور خود خواهد بود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

کاشت مو به روش bht

در بعضی موارد، سر بیمار موهای کافی برای کاشت در نقاط دیگر را ندارد. در این شرایط می‌توان از موهای بدن مثل موهای پا، بازو، شکم، قفسه سینه، پشت بدن، زیر بغل و حتی از موهای ریش و سبیل هم برای کاشت مو استفاده کرد. تجربه ثابت کرده است که موهای ریش، بهترین گزینه برای کاشت در سر هستند. این موها از نظر ساختار و کیفیت خیلی شبیه موهای سر هستند و باعث افزایش حجم موها شده و نقاط خالی سر را به‌راحتی پر می‌کنند. البته در مواردی هم فولیکول‌ها و مشخصات هورمونی موهای بدن و موهای سر با هم بسیار متفاوت هستند.

در روش پیوند مو BHT، از تکنیک‌های روش پیوند مو FUT استفاده می‌شود؛ فولیکول‌های مو از نواحی مختلف بدن استخراج می‌شوند و در نقطه موردنظر کاشته می‌شوند. در این روش مو را از قسمت‌هایی از بدن که دارای مو است می‌گیرند و به سر منتقل می‌کنند. به دلیل اینکه ضخامت مو در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است؛ بنابراین طی آزمایش‌هایی که انجام ‌می‌دهند نزدیک‌ترین ضخامت به موی سر را انتخاب می‌کنند و کار انتقال را شروع می‌کنند. موهای بدن نه‌تنها از لحاظ ضخامت با یکدیگر متفاوت می‌باشند، بلکه ازلحاظ جهت رشد نیز با دیگر تفاوت خواهند داشت. به همین دلیل پزشکان در این روش باید دقت بیشتری به خرج دهند تا جهت موهای بدن را یافته و هم‌جهت با موهای موجود بر سر بکارند تا پس از رشد، ظاهر بدی پیدا نکند.

از دیگر موارد لازم به ذکر حداکثر رشد موهای بدن می‌باشد. این موها توانایی رشد تا 5 سانتی‌متر را داشته و بیش از این مقدار رشد نخواهند کرد. به همین دلیل افرادی که خواستار بلند کردن موهای خود می‌باشند، این نوع از درمان، برای آن‌ها مناسب نخواهد بود. ترمیم موی طبیعی به روش bht دارای دوران نقاهت کوتاه‌مدتی بوده و فرد پس از درمان به‌سرعت بهبود خواهد یافت. این روش جدیدترین و به‌روزترین روش پیوند مو می‌باشد اما این روش را فقط برای افرادی استفاده می‌کنند که در سر خود بانک مو بسیار کمی داشته باشند.

ریزش مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم کمک نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465