منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / بهترین زمان و فصل کاشت مو (تابستان بهتر است یا زمستان)

بهترین زمان و فصل کاشت مو (تابستان بهتر است یا زمستان)

افزایش سن یا برخی از عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها و انتخاب سبک نامناسب زندگی می‌تواند منجر به ریزش موهای افراد شود. وجود این مشکل موجب می‌شود که افراد کم‌کم اعتماد به ‌نفس خود را از دست داده و برای حضور در جامعه دچار مشکل شوند؛ اما خوشبختانه راهکارهای متعددی برای حل این مشکل به وجود آمده است که یکی از مؤثرترین آنها کاشت مو است. در ابتدای کاشت موها تا زمانی که موها به رشد اولیه برسند و حالتی پایدار پیدا کنند، مراقبت از آنها بسیار اهمیت دارد. تغییرات آب‌وهوایی در فصل‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل شیوه مراقبتهای بعد از کاشت مو و زخم‌های ناشی از کاشت مو در فصل‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود.

در واقع باید گفت چیزی که باعث می‌شود نتایج کاشت مو بهترین باشد، مراقبت صحیح از آنها در فصل‌های مختلف است، بنابراین شخص می‌تواند بسته به امکانات و شرایط مراقبت از موها یکی از فصل‌های سال را برای کاشت انتخاب کند. زمان کاشت مو به‌ خودی‌ خود تأثیری در نتیجه ندارد، بلکه مراقبت صحیح از موها در هر فصل می‌تواند در بهبود نتایج مؤثر باشد.کاشت مو فصل خاصی ندارد و روش‌های نوین و علمی کاشت مو، طوری هستند که در تمام شرایط آب و هوایی، می‌توان بهترین نتیجه را از آنها گرفت؛ اما به دلایل بسیاری به نظر پزشکان، زمستان بهترین زمان برای کاشت مو است. شما در طول ماه‌های زمستان تمایل به صرف زمان بیشتر در محیط داخل خانه دارید، لذا داشتن جراحی پیوند مو در زمستان کمتر احتمال دارد که زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و بیشتر به فرایند بهبود کمک می‌کند.

کاشت مو با تراکم بالا و خط رویش طبیعی در سنندج یکی از اقداماتی است که توسط دکتر جمال الدین حسن زاده انجام میشود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.

کاشت مو در فصل بهار

با تغییر فصل‌ها دما و شرایط آب و هوایی نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل شرایط می‌تواند برای کاندیدهای کاشت مو نیز متغیر باشد. فصل بهار به دلیل داشتن آب و هوای نسبتاً متعادل یکی از بهترین فصل‌ها برای انجام کاشت مو محسوب می‌شود؛ زیرا تابش نور و دمای هوا در این فصل متعادل است و افراد با مشکلاتی چون تعریق زیاد و آفتاب سوختگی کمتر مواجه می‌شوند؛ در نتیجه افرادی که بهار را برای کاشت انتخاب کرده‌اند راحت‌تر می‌توانند مراقبت‌های بعد از کاشت را انجام دهند. تغذیه تأثیر بسیار زیادی در روند درمان بعد از کاشت دارد؛ به همین سبب می‌توان از فرصت وجود میوه‌های بهاری نهایت استفاده را کرد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. از آنجا که شروع بهار مصادف با تعطیلات نوروزی است، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و بیشتر به استراحت پرداخت.

بهترین فصل کاشت مو

معایب کاشت مو در فصل بهار

با وجود تمامی مزیت‌هایی که فصل بهار می‌تواند برای داوطلبان کاشت مو به ارمغان بیاورد معایب کوچکی نیز خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین معایب کاشت مو در بهار می‌توان به روزهای بارانی اشاره کرد. چراکه این فصل با بارش‌های مکرر همراه است و باید توجه داشته باشید که هرگز در این روزها از خانه خارج نشوید. همچنین در روزهای پایانی بهار با گرم‌تر شدن هوا شدت تابش نور خورشید نیز بیشتر می‌شود و نباید بدون کلاه از خانه بیرون بروید. از دیگر معایب کاشت مو در بهار، وزش بادهای فصلی و مقطعی است. وزش باد باعث می‌شود تا زخم‌های کاشت دیرتر بهبود پیدا کنند. از آنجا که وزش بادها در این فصل غیر قابل پیش بینی است، پیشنهاد می‌شود بدون کلاه به هیچ عنوان از خانه خارج نشوید.

کاشت مو در فصل تابستان

کاشت مو در این فصل می‌تواند بسیار مناسب باشد. در این فصل خبری از باران‌های گاه و بیگاه و وزش بادهای شدید نیست. البته این شرایط جوی بستگی به محل شما دارد. گاهی اوقات در بعضی مناطق فصل تابستان به شکل طاقت ‌فرسایی گرم می‌شود. اگر بتوانید در این فصل از گرما دوری کنید و در مناطقی زندگی کنید که آفتاب سوزان وجود نداشته باشد، نتیجه‌ی خوبی را کسب می‌کنید.

معایب کاشت مو در فصل تابستان

گرما اصلاً برای کاشت مو مناسب نیست. گرما باعث عرق سوز شدن پوست سر شما و همچنین خشک شده پوست سر می‌شود.آفتاب در این فصل بیشترین تابش خود را دارد و منجر به سوختگی پوست شما خواهد شد. با فرض اینکه شما در این فصل حتی با کلاه و یا کلاه گیس بیرون بروید، پوست سر شما سریعاً عرق می‌کند و شما با مشکلات متعددی روبرو می‌شوید. علاوه بر آن اگر شما به طور مداوم و مکرر در این فصل از کلاه استفاده کنید پوست سر شما عرق می‌کند و فضای مناسبی برای رشد قارچ ها فراهم می‌شود. در این فصل پوست سر شما باید با هوای مناسبی درتماس باشد؛ زیرا هوای مطبوع موجب تسریع در بهبودی زخم‌ها می‌شود.

در این فصل حمام‌های زود به زود برای مبارزه با عرق می‌تواند منجر به شسته شدن چربی‌های ضروری و طبیعی پوست سر شود. همچنین قرارهای ملاقات با پزشک در این فصل با وجود گرما برای شما سخت خواهد بود. در تابستان تعریق زیاد بوده و پوست در معرض گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد، بنابراین طبیعی است که شما برای انجام این شیوه در فصل گرم سال شک داشته باشید؛ ولی با یک برنامه ریزی درست و با انجام تمامی توصیه های پزشکی می توانیم از بروز مشکلات جلوگیری نموده و کاشت موی موفقی را داشته باشیم.

کاشت مو در فصل پاییز

درجه حرارت در فصل پاییز شروع به سقوط می نماید. باد هم در این فصل بسیار زیاد خواهد بود. در فصل پاییز دما شروع به کاهش می نماید و از این نظر شاید برای سر شما شرایط بهتری فراهم شود و آفتاب کمتر از تابستان در آسمان است و نور مستقیم خورشید را کمتر در طول روز خواهید دید. از آن جایی که در فصل پاییز هوا نه زیاد گرم است و نه به اوج سرما می‌رسد، به ویژه در استان‌ها معتدل شمالی و حتی پایتخت، می توان از پاییز به عنوان یکی از فصل های مناسب برای کاشت مو نام برد. به ویژه اگر این کار اوایل پاییز صورت بگیرد، اوضاع برای انجام مراقبت های بعدی ایده آل خواهد بود.

معایب کاشت مو در فصل پاییز

تغییرات آب و هوایی در این فصل بسیار زیاد اتفاق می افتد. امکان مشاهده دو یا سه نوع آب و هوا برای یک روز در این فصل امکان پذیر است و این می تواند شوک بزرگی برای موهای سر شما باشد.کاشت مو در این فصل، ممکن است در مواردی شرایطی غیرقابل پیش‌ بینی را برای شما به وجود بیاورد. با این وجود به طور معمول آب و هوا در پاییز به شکل افراطی تغییر نمی کند و این مورد، تنها به ندرت اتفاق می افتد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

کاشت مو در فصل زمستان

برف و یخ زدگی از شرایط آب و هوایی زمستان در ایران است. صبح های بسیار سرد و شب های وحشتناک از سرما در اکثر نقاط ایران شرایط معمولی زمستان را می سازند. بارش های جوی نیز در این فصل به اوج خود میرسد وآفتاب در این فصل کمتر دیده می شود. درجه حرارت پایین باعث می شود که شما به سرعت نیاز به دوش گرفتن نداشته باشید و تعرق در بدن و سر شما کمتر از فصول دیگر خواهد بود. سفرها و خروج از خانه در این فصل به علت شرایط آب و هوایی معمولاً کمتر از فصول دیگر است، از این بایت شما نگرانی بایت از دست دادن مسافرت های هر ساله خود در کنار دوستان و خانواده نخواهید داشت. درجه حرارت پایین تر و تابش غیر عمود خورشید، مراقبت از نتیجه نهایی کاشت مو در زمستان را ساده تر خواهد کرد.

معایب کاشت مو در فصل زمستان

آب و هوای سرد بر روی رشته های مو تأثیر می گذارد. هوای سرد و خشک، رطوبت را از رشته های مو میگیرد و باعث می شود آنها را در معرض شکستگی قرار گیرند. با بارش برف و سایر نزولات جوی در محلهای برش یافته امکان عفونت وجود خواهد داشت.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد با دستگاه پیشرفته‌ای نظیر لیزر سایناشور ، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می‌باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465