صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / علت ایجاد عروق عنکبوتی کنار بینی و رفع آنها

علت ایجاد عروق عنکبوتی کنار بینی و رفع آنها

هر گونه تغییر رنگ در سطح پوست که بر اثر عارضه‌ ها، مشکلات یا بیماری‌ پوستی ایجاد شود، می‌تواند بر زیبایی صورت تأثیر بگذارد. عروق عنکبوتی از جمله مشکلات شایع پوستی هستند که طیف وسیعی از انواع ضایعات پوستی را شامل می‌شوند. عروق عنکبوتی کنار بینی می‌توانند در هر سن و جنسیتی مشاهده شوند؛ اما در زنان بیشتر از مردان ایجاد می‌شود. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که وریدهای کوچک نزدیک به سطح پوست بزرگ می‌شوند.

دلیل اینکه وریدهای اطراف بینی برجسته‌تر و قابل مشاهده هستند، این است که پوست در این ناحیه نسبت به سایر نواحی بدن بسیار نازک‌تر است. لیزر درمانی بهترین روش برای از بین بردن عروق کنار بینی است و روشی سریع، نسبتاً بدون درد است و نتایج آن فوری است. همانطور که وریدها طول موج نور لیزر را جذب می کنند، نور، رگهای خونی را از بین می برد و ظاهر طبیعی پوست بازیابی می شود. رگ‌های عنکبوتی کوچک‌تر روی صورت معمولاً نیاز به یک جلسه لیزر درمانی دارند که حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

علت ایجاد عروق عنکبوتی کنار بینی

دلایل زیادی برای ایجاد رگ‌های برآمده روی صورت وجود دارد، از جمله:

علائم عروق عنکبوتی کنار بینی

1. رگ‌های قابل‌مشاهده به رنگ قرمز پررنگ، بنفش یا آبی
  2. اندازه کوچک با قطر کمتر از یک سانتی‌متر
  3. به صورت منفرد یا شبکه‌ای
  4. سطحی یا در برخی موارد برجسته
  5. معمولاً بدون درد
  6. در موارد حاد همراه با خارش پوست ، خونریزی و ایجاد زخم پوستی
عروق عنکبوتی کنار بینی

مزایای لیزر عروق عنکبوتی

درمان رگ های قرمز کنار بینی با لیزر

در جلسه لیزر، ابتدا کرم بی‌حسی بر روی پوست بیمار مالیده می‌شود. پس از گذشت زمانی حدود ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت که بی‌حسی مربوطه تأثیر کرد، بیمار بر روی تخت دراز کشیده و عینک محافظ روی چشمان او قرار می‌گیرد. با انجام لیزر ضایعات عروقی، درد و سوزش خفیفی را بیمار حس خواهد کرد؛ اما وجود کرم بی‌حسی در تخفیف این سوزش مؤثر خواهد بود. انرژی لیزر در امتداد عروق عنکبوتی تابانده شده و دیواره رگ را تخریب می‌کند تا خون نتواند جریان پیدا کند و علائم از بین می‌روند.

اقدامات قبل از لیزر عروق کنار بینی

اقداماتی که قبل از لیزر عروقی صورت باید انجام دهیم را می‌توان بدین صورت برشمرد:

مراقبتهای پس از درمان واریس بینی با لیزر

1. استفاده از کمپرس یخ (به مدت ۱۵ دقیقه)
  2. استفاده از انواع کرم‌های تجویز شده توسط پزشک معالج اعم از کرم‌های ضدالتهابی یا کرم ضد آفتاب با پوشش بیشتر صورت
  3. عدم تحریک موضع لیزر شده و قرار نگرفتن در معرض گرما

موارد منع انجام لیزر عروق کنار بینی

1. خانم های باردار و شیرده
  2. افرادی که به مشکلات کبدی دچار هستند.
  3. افرادی که به بیماری نارسایی وریدی مبتلا می باشند.

عوارض لیزر عروق عنکبوتی کنار بینی

پس از لیزر درمانی، ممکن است قرمزی خفیف، تورم مختصر یا کبودی و به ندرت تاول در پوست ایجاد شود. این عوارض به طور معمول طی 24 ساعت برطرف می شوند. این کبودی نشانه درمان موفق است و از چند روز تا چند هفته طول می کشد تا به وسیله سیستم لنفاوی و ایمنی پاک شود. استفاده از کمپرس یخ به رفع سریع تر کبودی کمک می کند؛ ولی در مواردی که درمان رگ های واریسی برای بخش وسیعی از پوست انجام می شود.

هزینه لیزر عروق کنار بینی

هزینه درمان عروق کنار بینی به ازای هر جلسه تعیین می‌شود و ممکن است در طول درمان بسته به میزان اثرگذاری روش درمانی و پاسخ پوست متقاضی به لیزر مقدار آن متفاوت باشد. علاوه بر این هزینه این روش درمانی تا حد زیادی به نوع ضایعه و شدت آن و همچنین دستمزد پزشک بستگی دارد.

سمیرا میرزایی [ 1402-08-21 ]
سلام من رگ های بسیار مشهود دارم داپلر هم انجام دادم عروق پای راستم درگیره تا بالا شما اسکلروتراپی هم انم میدید؟