صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / درمان با لیزر مدیواستار برای رگ های واریسی

درمان با لیزر مدیواستار برای رگ های واریسی

واریس را می توان یکی از شایع ترین بیماری های عروقی انسان دانست که در قسمتهای تحتانی بدن، بروز بیشتری دارد. واریس انواع و شدت های گوناگونی دارد و عوامل متعددی چون عوامل ژنتیک، جنسیت، اضافه وزن، شدت کارهای روزانه و غیره در ایجاد آن نقش دارند. در طول سالها روشهای متعددی برای درمان یا کاهش اثرات واریس به کار گرفته شده است که هر یک مزایا و معایب خود را داشته اند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری های جدید به عرصه درمان، لیزر درمانی واریس به عنوان شاخه جدیدی در دهه های اخیر مورد استفاده پزشکان قرار گرفته است.

دستگاه مدیواستار، می تواند عروق سطحی نمایان یا واریس های موجود را درمان کند. این نوع درمان نیازی به بی حسی نداشته و کاملاً بدون درد و غیر تهاجمی می باشد. افراد می توانند علاوه بر بازیابی زیبایی پوستی و تصحیح عملکرد وریدی، زمان بهبود کوتاهتری را با این روش تجربه نمایند. این روش، بدون آسیب زدن به سطح پوست، رنگ‌دانه‌ی موجود در خون را مورد هدف قرار می‌دهد و باعث از هم پاشیدن و بستن آن می‌شود. سپس مجاری خونی تنگ‌تر شده و رگ‌های عنکبوتی ناپدید می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید نتایج این درمان را به‌محض انجام درمان مشاهده کنید.

علل ایجاد واریس

از دلایل ایجاد رگ‌های واریسی در پا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت واریس در بارداری

علائم واریس

هنگامی که علائم و نشانه‌های دردناک رگ‌های واریسی رخ می‌دهد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان با لیزر مدیواستار برای رگ های واریسی

مزایای لیزر مدیو استار واریس

اقدامات قبل از لیزر واریس

1. قبل از مراجعه به مرکز درمانی، استحمام کردن لازم است. همچنین موهای پاها باید تا مچ پا تراشیده شوند.
  2. بهتر است بیماران جوراب واریس و لباس زیر اضافه به همراه داشته باشند.
  3. بهتر است از لباس های گشاد و راحت استفاده شود.
  4. پیش از لیزرتراپی بهتر است غذاهای مفید و سبک مصرف شود.
  5. یک هفته قبل و یک هفته بعد از درمان، از مصرف آسپرین یا داروهای دیگر رقیق کننده‌ی خون (مانند ویتامین E، جینگو بیلوبا)، ایبوپروفن یا دیگر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند داروهای آرتروز) خودداری کنید؛ زیرا این داروها می‌توانند سبب افزایش خونریزی و کبودی شوند.
  6. شب قبل از روز عمل از استعمال کرم، لوسیون، روغن یا مواد برنزه کننده خودداری کنید.
  7. یک دامن بلند یا یک شلوار گشاد بلند نیز برای بعد از درمانتان با خود داشته باشید.

نحوه درمان واریس با لیزر مدیو استار

در هنگام انجام روش درمان مویرگی واریس با لیزر، پزشک به طور معمول ژلی را در ناحیه‌ی تحت درمان استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود که انرژی لیزر به شکلی مناسب به داخل پوست منتقل شود. همچنین از سوی دیگر باعث ایجاد حس خنکی حین انجام و پس از اتمام این روش درمانی در ناحیه‌ی موردنظر است. پزشک برای رفع واریس با لیزر عمل درمان را با حرکت دادن دستگاه لیزر بر روی پوست آغاز می‌کند. در واقع این کار با دنبال کردن طول رگ موردنظر انجام می‌شود و همراه با این حرکت انرژی به رگ وارد می‌شود.

در زمان انجام این روش لازم است که بیماران از عینک‌های محافظ استفاده کنند تا از رسیدن اشعه به چشمان آنها جلوگیری شود. لازم به ذکر است که در طول درمان افراد حسی خفیف از گرما بر روی پوست خود خواهند داشت. به همین علت پزشک گاه با استفاده از یخ ناحیه‌ی موردنظر را خنک کند تا باعث ایجاد ناراحتی در بیماران نشود. همچنین از ژل‌های خنک‌کننده به‌منظور حفظ سلامت پوست در طول روند درمان استفاده می‌شود. باید توجه داشت که ممکن است بلافاصله در رگ‌ها رنگ خاکستری یا بی‌رنگی مشاهده شود یا اینکه تغییر رنگ بنفش یا قرمز در آنها دیده شود که کاملاً طبیعی است.

مراقبت های پس از لیزر واریس

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

موارد منع انجام لیزر واریس

1. خانم های باردار و شیرده
  2. افرادی که به مشکلات کبدی دچار هستند.
  3. افرادی که به بیماری نارسایی وریدی مبتلا می باشند.

عوارض لیزر مدیواستار واریس

هزینه لیزر مدیواستار واریس

هزینه لیزر به پیچیدگی واریس، تعداد عروق درگیر شده و شدت پیشرفت واریس بستگی دارد. دستگاه لیزر مورد استفاده هم بر هزینه درمان تأثیر می گذارد.

برای آگاهی از موثرترین روش درمان زگیل تناسلی ، روی لینک کلیک کنید.

زیبا کرمی [ 1402-08-21 ]
سلام من در قسمت پشت ران و ساق پا متوجه رگهایی شدم و صبح ها که از خواب بیدار میشم درقسمت کف پا یعنی پاشنه پا خیلی درد شدیدی دارم راه رفتن به زور برام سخته....ممکنه که من مشکل واریس داشته باشم؟