گرانولوما بعد از تزریق ژل

لب‌های برجسته و قرینه در زیباتر شدن چهره بسیار مؤثر هستند. این روزها، افراد زیادی را می‌بینیم که برای اصلاح ساختار لب و برجسته شدن آن، تزریق ژل لب را انجام می‌دهند. ژل های اسید هیالورونیک در حال حاضر رایج ترین نوع تزریق برای تقویت ظاهر لب ها و در نتیجه جوانسازی صورت به حساب می آیند.تزریق ژل نیز همانند سایر درمان‌های زیبایی شامل عوارض جانبی خواهد بود. گرانولوم به شکل یک نوع توده ی سفت و برجسته ای گفته می شود که در اثر عفونت به وجود می آید. برای افرادی که مبتلا به این عفونت می شوند لازم است یک دوره کامل بعد از درمان از داروی آنتی بیوتیک استفاده شود؛ اما اگر روند عفونت طولانی تر و بیشتر شود، باید تخلیه ژل لب با استفاده از آنزیم انجام گردد. هیالورونیداز عمدتاً برای حل کردن ژل های پوستی که به طور ناموزون، نادرست یا بیش از حد تزریق شده‌اند، استفاده می‌شود. این آنزیم در مجاورت ژل پوستی که نیاز به حل شدن دارد تزریق می‌شود و تأثیر تزریق هیالورونیداز بسیار سریع است.

تزریق ژل از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج و کمترین عوارض، توسط دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل این عمل توسط ایشان، می‌توانید شاهد نتایج درخشانی باشید.

گرانولوم چیست؟

گرانولوم به توده های سفت و برجسته ای گفته می شود که در اثر عفونت به وجود می آیند. گرانولوم ها زمانی تشکیل می شوند که سلول های ایمنی به هم چسبیده و گره های ریزی در محل عفونت یا التهاب ایجاد می کنند. گرانولوم می‌تواند در اثر آسیب‌های اندک پوستی و یا مصرف برخی داروها ایجاد شود.

گرانولوما بعد از تزریق ژل

علت ایجاد گرانولوم پس از تزریق ژل لب

درمان گرانولوم ناشی از تزریق ژل لب

گلوله شدن ژل ممکن است به علت های مختلفی از جمله دلایلی که در ابتدای مطلب ذکر کردیم ایجاد شود. باید بدانید که گلوله شدن ژل در روزهای ابتدایی تزریق طبیعی می باشد و ممکن است پس از 2 الی 3 روز به‌خودی‌خود درمان شود؛ اما در افرادی که این سفت شدن و گلوله شدن ژل در روزهای اولیه تزریق از بین نمی رود، باید برای درمان آن به پزشک مراجعه نمایند. اگر پس از تزریق ژل به صورت یا هر ناحیه دیگری دچار گلوله شدن ژل و از بین نرفتن آن در روزهای اولیه شدید، اقدامات زیر برای درمان شما مؤثر خواهد بود:

اغلب روش های درمانی که پزشکان برای درمان گلوله شدن ژل مورد استفاده قرار می دهند عبارتند از:

نحوه درمان گرانولوم با تزریق آنزیم

آنزیم هیالورونیداز یک آنزیم طبیعی است که در بدن انسان نیز وجود دارد. برای درمان گرانولوم با استفاده از هیالورونیداز، پزشک متخصص با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، این آنزیم را در ناحیه‌ مربوطه، تزریق می‌کند. این درمان برای افرادی که ژل‌های غلیظ هیالورونیک اسید را تزریق کرده اند، در یک جلسه امکان‌پذیر نیست و این افراد معمولاً نیاز به چند جلسه تزریق آنزیم دارند.

پیشگیری از گرانولوم

روش ها و نکاتی وجود دارند که می توان با رعایت آنها تا حدودی از گلوله شدن ژل پیشگیری نمود. موارد زیر از جمله روش های پیشگیری از گلوله شدن ژل می باشند:

لیزر ضایعات عروقی در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو و لیزر انجام می‌شود و اغلب با نتایج رضایت بخشی همراه است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.