منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / عوارض پوستی استفاده از قرص های چاقی

عوارض پوستی استفاده از قرص های چاقی

تناسب اندام یکی از آرزوهای دیرینه ی همه ی انسان ها است. در بسیاری از موارد افراد بسیار لاغری که دچار کاهش وزن می باشد، تمایل دارند تا با چاقی و افزایش وزنی متناسب، تناسب اندام خود را مجدداً به دست آورند. بسیاری از افراد به‌صورت ژنتیکی وزن پایینی دارند یا سوخت‌وساز بدن آنان بسیار بالا است. این افراد اغلب به دنبال رژیم‌های چاقی و قرص‌هایی برای افزایش اشتها هستند. بااین‌حال همه قرص‌هایی که به افزایش اشتها کمک می‌کنند، سالم نیستند و ممکن است عوارضی جبران‌ناپذیر بر سایر بخش‌های بدن شما داشته باشند. از لحاظ علمی، داروی چاقی موجود در بازار مورد تأیید نیستند و اکثراً حاوی کورتون میباشند که عوارض متعددی مانند ایجاد ترک پوستی و به وجود آمدن جوش‌ صورت را دارند. خرید و فروش و تجویز این داروها غیر قانونی است، بنابراین برای چاق‌شدن اصولی و غیرقابل‌برگشت بهترین کار رجوع به یک پزشک و پیروی از دستورالعمل‌های او در این زمینه است. برای چاق‌شدن سالم باید بر روی غذاهای سالم تمرکز کرد و هدف شما باید این باشد که غذاهای پر از ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و در عین حال دارای کالری را انتخاب و مصرف نمایید. غذاهای پر از کالری و مواد مغذی، خوراکی‌های حاوی چربی، بخصوص چربی‌های گیاهی هستند. چربی‌های گیاهی همچون چربی موجود در آجیل‌ها، بادام زمینی، دانه‌ها، کره بادام زمینی، آووکادو منابعی غنی از چربی سالم و مواد مغذی هستند.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

علل لاغری

دلایل مختلفی وجود دارد که فرد دچار کمبود وزن است، گاهی اوقات ممکن است علل متعدد به آن بستگی داشته باشد که عبارتند از:

بعضی از افراد به علت ویژگی های فیزیکی که در خانواده دارند به طور طبیعی دارای توده بدنی کم هستند.

اگر فرد متابولیسم بالا داشته باشد، حتی ممکن است هنگام غذا خوردن انرژی زیادی از آن دریافت نکند.

افرادی که در سطح بالای از فعالیت های بدنی بالای قرار دارند، مانند دونده ها ممکن است میزان قابل توجهی کالری که باعث کم شدن وزن میشود، بسوزاند.

برخی از انواع بیماری ها میتواند باعث حالت تهوع، استفراغ و یا اسهال شود که باعث میشود وزن بدن کم شود. سایر شرایط دیگر ممکن است اشتهای فرد را کاهش دهد؛ بنابراین احساس تمایل به غذا خوردن ندارد. بیماری های مانند سرطان، دیابت، اختلالات تیروئید و سایر شرایط گوارشی مانند بیماری پولیپ یا کرون از جمله این شرایط هستند.

سلامت ضعیف روانی میتواند در توانایی خوردن غذا در فرد تأثیرگذار باشد. مانند: افسردگی، اضطراب، اختلالات وسواسی اجباری، کم خونی و اختلالات در خوردن.

عوارض پوستی استفاده از قرص های چاقی

قرص چاقی

قرص‌ چاقی یکی از محصولات بسیار جدیدی می‌باشد که امروزه به وسیله برخی از شرکت‌های داروسازی تولید می‌شود و برای اینکه وزن افراد را زیادتر کنند این محصول را تبلیغ می‌نمایند. قرص های چاقی عموماً دارای ترکیباتی است که سبب افزایش اشتها در شما می شود و شما با مصرف آنها در کل بدن دچار چاقی خواهید شد و افزایش جذب مواد غذایی مصرفی در شما افزایش خواهد یافت.

ترکیبات قرص چاقی

اصلی ترین مواد تشکیل دهنده شامل انواع کورتون ها مانند دگزامتازون، پردنیزولون و…، استروئیدهای آنابولیک مانند انواع ترکیبات تستوسترون، اکسی متالون و … و در نهایت مقدار کمی داروهای اشتها آور می باشند. مقدار کمی هم پودر جوانه گندم، کاکائو و وانیل جهت ایجاد بو و طعمی گیاهی و دلنشین به آنها اضافه می کنند.

موارد منع مصرف قرص چاقی

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی قرص های لاغری بر بدن و پوست

بسیاری از افراد بعد از مصرف این قرص‌ها دچار مشکلات متعددی شدند. از جمله:

تغییرات پوستی از عوارض شایع مصرف داروهای چاقی حاوی کورتون است. به طور کلی مهم‌ترین این عوارض عبارتند از:

تزریق چربی به واژن یا لابیا (جهت جوانسازی) و تزریق فیلر به آلت تناسلی (جهت افزایش حجم) در کلینیک دکتر حسن زاده ، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در سنندج انجام می شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465