منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از مو و ناخن / لیزرتراپی مو چیست و چه نتایجی دارد؟

لیزرتراپی مو چیست و چه نتایجی دارد؟

لیزر تراپی یکی از روش‌های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌کند. نور لیزر قابل تنظیم در طول موج‌های مختلفی است که امکان درمان نواحی گسترده‌تری را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. با توجه به تأثیراتی که این روش در درمان‌های مختلف داشته است، استفاده از آن برای درمان مشکلات مو نیز بررسی شده است. نتایج لیزر تراپی مو، همانند درمان‌های مشابه، موفقیت آمیز بود. لیزر تراپی مو با تابش فوتون‌های نور به صورت متمرکز بر سطح پوست سر، منجر به درمان ریزش مو می‌شود. این روش غالباً برای افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک استفاده می شود.

یکی از روشهای موثر درمان ریزش مو، بهبود کیفیت و جنس موها، همچنین احیای فولیکولهای مو پس از کاشت مو، لیزر تراپی مو است که در کلینیک پوست و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر تراپی مو

روش درمانی لیزر درمانی فرآیندی تمیز، بدون درد و ایمن است. لیزرتراپی مو نیازی به سوزن، بریدگی، بیحسی و مدت‌زمان بهبودی نخواهد داشت. انرژی لیزر به درون سلول‌های هدف جذب شده و این امر سبب تحریک فرایندهای سلولی می‌شود. تصور می‌شود که لیزرتراپی بتواند سلول‌های پیر را فعال‌تر کرده و نقش آنها را در رشد موها تقویت نماید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که طرز عمل لیزرتراپی، افزایش گردش خون در پوست سر و به سمت فولیکول‌های مو می‌باشد. این کار حجم موها را افزایش داده و همچنین ظاهر آنها را سالم‌تر نشان می‌دهد.

این روش محیط را برای رشد موها مناسب کرده و به‌طور بالقوه سبب رشد موهای سالم می‌شود. لیزرتراپی می‌تواند در 93 درصد از بیماران جلوی ریزش مو را گرفته و فولیکول‌های مو را نیز برای رشد تحریک کند افراد بلافاصله پس از انجام درمان به کارهای عادی خود ادامه می‌دهند؛ چراکه این روش هیچ از کارافتادگی ایجاد نکرده و نیازی به مدت‌زمان بهبودی نخواهد داشت. ممکن است پزشک بسته به وضعیت هر فرد، روش‌های درمانی اضافه‌تری را پیشنهاد داده و یا تغییراتی را در این روش درمانی اعمال کند.

لیزرتراپی مو

لیزرتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

هر جلسه‌ی درمانی در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. بیماران در زیر یک دستگاهی که اشعه لیزر را ساطع می‌کند، می‌نشینند. انرژی اشعه‌ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می‌کند. با تابش اشعه‌ی لیزر، سلول‌های هدف آن را جذب کرده و سپس شروع به بازسازی خود می‌کنند. اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر نفوذ می‌کند و موجب تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می‌شود. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی موجب شکسته شدن DHT (هورمون دی هیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می‌شود و در نتیجه ریزش مو‌ها متوقف می‌شود.

مراقبت های بعد از لیزر تراپی مو

بهترین کاندید لیزرتراپی مو

نتایج لیزر تراپی مو

معمولاً پس از 5 تا 6 جلسه درمانی شاهد کاهش ریزش مو خواهید بود. برخی بیان داشته‌اند که پس از 12 تا 16 جلسه درمانی، موهای آنها دوباره شروع به رشد کرده است.

ماندگاری لیزر تراپی مو

بسته به شرایط مراجعین و نوع پوست و موی آنها، مدت زمانی که طول می کشد تا نتیجه حاصل از این شیوه درمانی، بروز کند، متفاوت است. به طور معمول پس از 3 ماه علائم اولیه تأثیر لیزر بر ریزش مو نمایان می شود. از آنجا که فرآیند رشد مو کمی زمانبر است، می توان گفت مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج نهایی لیزرتراپی درمان ریزش مو حدود 6 ماه است. نتیجه حاصل از لیزرتراپی ریزش مو، در صورت شرکت در تمام جلسات تجویزی پزشک و رعایت نکات مراقبتی که توصیه کرده است تا مدت زمان زیادی می تواند ماندگار باشد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

قیمت لیزر تراپی مو

عواملی نظیر نوع ریزش موها، نوع لیزر، تعداد جلسات لیزر تراپی، ناحیه تحت درمان، تجهیزات مراکز زیبایی، دستمزد پزشک و موقعیت جغرافیایی مراکز زیبایی تعیین کننده قیمت و هزینه لیزر تراپی مو هستند. تعرفه ی پزشکی خاصی برای عمل لیزرتراپی مو وجود ندارد، لذا هزینه این عمل در کلینیک های زیبایی مختلف، متفاوت خواهد بود.

عوارض لیزر تراپی مو

درمان ریزش مو با لیزرتراپی حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه بوده و با استانداردهای اروپا و مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا در زمینه ایمنی مطابقت دارد. این روش بی‌خطر و بدون درد بوده و هیچگونه عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارد.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد با دستگاه پیشرفته‌ای نظیر لیزر سایناشور، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می‌باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

اسماعیل رحیمی [ 1402-02-31 ]
سلام وقت بخیر من میخوام لیزر تراپی انجام بدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465