منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / از پاک کردن تاتو با لیزر چه انتظاری داشته باشیم؟

از پاک کردن تاتو با لیزر چه انتظاری داشته باشیم؟

تاتو یک نقش یا طرح دائمی است که رنگدانه‌هایی را به کمک سوزن‌های کوچک مخصوص به لایه بالایی پوست وارد می‌کند. به‌طورمعمول به کمک یک ماشین دستی، پوست را با یک یا چند سوزن سوراخ می‌کنند. هر سوزن قطرات ریزی از جوهر را وارد پوست می‌کند. رنگ‌هایی که در تاتو استفاده می‌شود با ساختار سخت فیبری به لایه‌ی درم پوست نفوذ کرده و در آن مستقر می‌شوند، لذا پاک کردن این رنگ‌ها بدون تأثیر در بافت اطراف آن امکان‌پذیر نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی لیزر می‌توان به شکلی مؤثر و ایمن تاتو را پاک کرد روش پاک کردن تاتو با لیزر در گروه روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرد؛ زیرا هیچ‌گونه جراحت و لایه برداری روی پوست ایجاد نمی‌کند. اشعه‌های لیزر، رنگدانه‌های زیر پوست را می‌شکنند و به سلو‌ل‌های اطراف آن آسیب چندانی نمی‌رسانند. لیزرها با جذب اختصاصی رنگدانه‌های نقوش تاتو، بهترین روش برای حذف آن هستند.

انواع لیزر تاتو

سه نوع اصلی لیزر وجود دارد که برای پاک کردن تاتو استفاده می‌شوند. هر سه لیزر مذکور از انواع لیزرهای کیوسوئیچ هستند. این نوع لیزر از انرژی بسیار بالایی برخوردار است.این انواع عبارتند از: لیزر الکساندریت (الکس) ، لیزر روبی و لیزر ان دیاگ (NdYAG ).

مزایای لیزر تاتو

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر

بیمار، محافظ چشم بر روی چشم‌های خود قرار می‌دهد. برای تعیین بیشترین انرژی مؤثر برای انجام این روش، واکنش پوست به لیزر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این روش پاک کردن تاتو شامل قرار دادن یک هندپیس در مجاورت سطح پوست و فعال کردن نور لیزر است. هر پالس نور لیزر شبیه اصابت کردن یک باند لاستیکی به پوست است. تاتوهای کوچک‌تر به پالس‌های کمتری نیاز دارند؛ اما تاتو‌های بزرگ‌تر به پالس‌های بیشتری نیاز دارند. بیماران به هیچ داروی بیهوشی نیاز ندارند. با این حال، بسته به محل تاتو و توانایی بیمار در تحمل درد، پزشک نوعی داروی بیحسی را مورد استفاده قرار می‌دهد. مدت زمان اندکی پس از درمان، یک کمپرس یخ برای تسکین درد بر روی ناحیه درمان شده قرار داده می‌شود. سپس از بیمار خواسته می‌شود تا یک کرم یا پماد که حاوی آنتی بیوتیک موضعی است را مورد استفاده قرار دهد.

پاک کردن تتو

مراقبت‌های قبل از لیزر تاتو

مراقبتهای پس از لیزر تاتو

موارد منع لیزر تاتو

  1. کسانی که خود را برنزه کرده باشند.
  2. افراد دارای تیپ پوستی بسیار تیره
  3. افراد دچار بیماری لوپوس اریتماتو
  4. افراد دچار بیماری روحی، روانی (سایکوز)

از پاک کردن تاتو با لیزر چه انتظاری داشته باشیم؟!

تاتوهای کوچک‌ تر به پالس ‌های لیزر کمتری نیاز دارند در حالی که برای پاک کردن تاتو‌های بزرگ ‌تر به تعداد پالس های بالاتری نیاز است. در هر صورت، برای حذف تاتو، چند جلسه درمان لازم است. پس از هر بار مراجعه، تاتوی شما باید به تدریج کم رنگ تر شود.

آیا لیزر تمام رنگ‌ها را حذف می کند؟

همه‌ی انواع تتو را نمی‌توان با کمک لیزر از بین برد؛ پاک کردن رنگ‌های مشکی و تیره ساده‌تر است.ممکن است رنگ‌های دیگر به جلسات درمانی بیشتری نیاز داشته باشند.

تعداد جلسات لیزر تاتو

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بستگی به مدت زمانی که از انجام تاتو گذشته است، اندازه و رنگ(های) آن دارد. رنگ پوست بیمار و اینکه رنگدانه ‎ها چقدر در عمق پوست نفوذ کرده باشند ، نیز در تکنیک حذف آنها تأثیر دارد.

هزینه از بین بردن خالکوبی و تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو روشهای متفاوتی دارد که هزینه‌ی هرکدام با دیگری متفاوت است. هزینه پاک کردن تاتو با لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که به برخی از آنها اشاره شده است:

  1. وسعت و بزرگی تاتو و خالکوبی
  2. تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن تاتو
  3. منطقه و محل کلینیک یا مطب مورد نظر
  4. انجام شدن پروسه تحت نظر پزشک یا تکنیسین
  5. مقاوم بودن تاتو به روشهای پاک کردن جای تاتو

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض لیزر تاتو

ممکن است در اثر استفاده از این لیزر ایجاد لک های سفید، خونریزی های بسیار خفیف و جذب هموگولوبین شود. این اثرات بین هفت تا ده روز ادامه داشته و از بین می روند. شایعترین عوارض جانبی مزمن درمان لیزر، هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی) است. در برخی موارد که در مواد تاتو فلزاتی نظیر آهن به کار برده شده باشد ممکن است با لیزر واکنش داده و رنگ بافت تیره تر شود. برای جلوگیری از این عارضه باید علاوه بر تعیین نوع تاتو در نقطه بسیار کوچکی از ناحیه تست انجام گیرد. در برخی از موارد به علت نازکی پوست یا میزان شدت لیزر با توجه به طول موج لیزر ممکن است تولید تاول در سطح پوست شود که برای جلوگیری از آن می توان از خنک کننده ها استفاده کرد. به طور کلی برای به حداقل رساندن عوارض جانبی بایست حداقل چهار هفته فاصله بین جلسات لیزر در نظر گرفته شود.

قارچ پوستی بیماری شایعی است که برای درمان آن لازم است به پزشک مراجعه شود. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی در حیطه بیماری ها و ضایعات پوستی ، ریزش مو ، جوانسازی پوست و ... به شما مراجعین محترم می باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر حسن زاده از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

ایزدی [ 1402-09-09 ]
آقای دکتر چه نوع لیزری برای پاک کردن تتو خیلی مناسبه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465