منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از مو و ناخن / کاشت ناخن چه آسیبها و عوارضی دارد؟

کاشت ناخن چه آسیبها و عوارضی دارد؟

ناخن یکی از اجزای کاربردی در اندام انسان است. این جزء بدن به صورت گسترده‌ای در فعالیت‌های روزانه به کار می‌آید و نبود چنین لایه محافظی می‌تواند تأثیرات منفی بزرگی در روند کار و حرکت داشته باشد؛ اما در کنار تمامی این موارد، ناخن به عنوان یکی از ابزار زیبایی در بدن انسان شناخته شده است. این قسمت از بدن سال‌های بسیاری است که مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته و سعی می‌کنند با روش‌های متنوعی آن را زیباتر جلوه دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای زیبایی بیشتر دست ها و داشتن ناخن های زیبا، بسیاری از خانم ها به کاشت ناخن روی می آورند. کاشت ناخن زیبایی های خود را دارد؛ اما باید بدانید هیچ روش زیبایی بدون خطر و بدون عوارض نیست؛ چراکه در این روش از مواد شیمیایی استفاده می شود که برای ناخن می تواند بسیار مضر باشد. در ادامه با عوارض کاشت ناخن بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع کاشت ناخن

بیش از ده نوع کاشت ناخن وجود دارد که اکثر آنها برگرفته از 2 روش پایه‌ای کاشت با پودر و کاشت با ژل هستند، در این قسمت این با دو روش پایه و چند نمونه از مشتقات آنها آشنا می‌شوید.

کاشت با پودر (Acrylic Nail Extension)

این روش یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین روش‌ها برای کاشت ناخن است که در این روش ترکیب دو ماده پودر و محلول لیکوئید ماده خمیر مانندی را به وجود می‌آورد که با استفاده از قلم آن را روی سطح ناخن صاف و یکدست می‌کنند این کار سبب ایجاد لایه‌ای محکم روی ناخن مشتری می‌شود.

کاشت با ژل (Gel Nail Extension)

در این روش از مواد آماده‌ای که شبیه به ژل است برای کاشت ناخن استفاده می‌کنند به ‌این ‌ترتیب که ناخن‌کار پس از زیرسازی ناخن، مقدار مناسبی از ژل را روی ناخن مشتری قرار می‌دهد و به‌وسیله قلم مخصوص آن را صاف و یکدست می‌کند و برای خشک و محکم‌شدنش زیر دستگاه UV که حاوی اشعه ماوراء بنفش است قرار می‌دهد.

کاشت بی‌بی بومر یا هایلایت (Baby Boomer Extension)

در این روش ناخن‌کار از ترکیب 2 پودر به رنگ سفید و هلویی روی ناخن مشتری استفاده می‌کند طوری که رنگ‌ها در یکدیگر ادغام می‌شوند و مرز ادغام رنگ‌ها قابل تشخیص نیست به همین دلیل نام دیگر این روش، کاشت هایلایت است. در این نوع کاشت ناخن‌کار صدف یا ریشه ناخن را با پودر رنگ هلویی کار می‌کند عمق رنگ هلویی در قسمت ریشه بیشتر است و هر چه به سمت نوک ناخن حرکت می‌کند از عمق رنگ کم می‌شود و قسمت نوک ناخن را با پودر سفید کار می‌کند و هر چه به سمت ریشه ناخن حرکت می‌کند از عمق رنگ سفید کم می‌شود در انتهای کار هایلایتی جذاب و زیبا روی ناخن شکل می‌گیرد.
کاشت فرنچ، سیلک، آکواریوم، دیپینگ، اکلیلی، قالبی، مرمریت … از دیگر روش‌هایی هستند که برای کاشت ناخن از آنها استفاده می‌شود.

مراقبت های بعد از کاشت ناخن

کاشت ناخن

مهمترین عوارض کاشت ناخن

ترک خوردگی ناخن

برای کاشت ناخن عموماً از چسب ها و مواد شیمیایی استفاده می شود که این مواد منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک بدن می شود. این مواد می توانند باعث ترک خوردگی ناخن طبیعی شوند و بر روی آنها شکاف های عمیق ایجاد کنند.

رشد قارچ ها

چسب هایی که بر روی ناخن زده می شوند، امکان تنفس بافت ها و گردش هوا را سلب می نمایند. به همین دلیل مکانی خوب برای رشد قارچ ها فراهم می آورند. کاشت ناخن می تواند بافت ناخن طبیعی را به صورت کامل از بین برده و تغییر دهد.

مسمومیت با چسب کاشت ناخن

چسبی که برای کاشت ناخن استفاده می شود عموماً دارای یک گاز سمی می باشد که می تواند بر روی سیستم تنفسی افراد تأثیر گذاشته و گاهی موجب مسمومیت های شدید شود.

زرد شدن ناخن ها

وقتی اقدام به کاشت می نمایید، اکسیژن رسانی به بافت های ناخن انجام نمی شود، لذا این امر باعث می شود تا ناخن ها به مرور کدر و زرد شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

آسیب به بافت اطراف ناخن

افرادی که دارای پوست های حساس هستند، معمولاً در اطراف محل کاشت ملتهب شده و قرمز می شود. گاهی در بعضی از افراد مشاهده شده که پوست در این نواحی به صورت خط خط و پوسته پوسته تغییر می یابد.

آسیب به ریشه ناخن

کاشت ناخن می تواند قاب اصلی ناخن را از بین ببرد و ریشه آن را نابود سازد. به طوری که رشد و بازسازی ناخن طبیعی صورت نگیرد.

نفوذ مواد مضر به جریان خون

برخی افراد قصد دارند از این روش برای طولانی مدت استفاده کنند. کاشت می تواند موجب ایجاد درد شود و ناخن طبیعی را کاملاً از بین ببرد. با نازک تر شدن غشای ناخن، تأثیرات چسب و مواد شیمیایی راحت تر به لایه های زیرین رسیده و باعث آسیب رساندن به بدن می شود.

انتقال بیماری های پوستی

اگر کاشت در محیط های بهداشتی صورت نگیرد باعث انتقال انواع بیماری های پوستی خواهد شد. انواع اگزما پوستی از این طریق امکان بروز دارند.

موارد منع انجام کاشت ناخن

کاشت ناخن مانند سایر روش های زیبایی ممنوعیت های خاص خود را دارد. کسانی که نمی‌توانند از این روش زیبایی استفاده کنند عبارتند از:

پیشگیری از عوارض کاشت ناخن

برای اینکه از آسیب به سطح ناخن جلوگیری کنید، می‌توانید قبل از رفتن به آرایشگاه، یک مرکز معتبر را انتخاب کنید. انتخاب مراکز معتبر و یک ناخن کار حرفه‌ای باعث می‌شود تا ناخن‌هایتان علاوه بر اینکه آسیب نبیند، زیبا و جذاب شود. همین طور رسیدگی و مراقبت از ناخن پس از کاشت از جمله دورگیری ناخن و یا مانیکور با روغن، هم می‌تواند برخی از عوارض احتمالی را کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برداشتن قوز بینی با تزریق ژل کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465