منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / راهکارهای برطرف کردن بوی بد و نامطبوع بدن

راهکارهای برطرف کردن بوی بد و نامطبوع بدن

بوی بد و نا مطبوع بدن یکی از مشکلات شایع بخصوص در فصل گرما است . این بو بیشتر مربوط به ترشحات نواحی چین دار بدن مانند نواحی کشاله ران و زیر بغل میباشد.این نواحی دارای نوع خاصی از غدد عرق بنام غدد آپوکرین هستند که بعد از بلوغ و در اثر تاثیر هورمونهای جنسی فعال میشوند .به همین دلیل است که مشکل بوی ناخوشایند بدن در کودکان ناشایع است و بیشتر پس از دوران نوجوانی و جوانی ایجاد میشود.البته باید توجه داشت خود ترشحات عرق بدن بدون بو هستند اما آنچه که باعث ایجاد بو میشود تاثیر میکروبهای غیر بیماری‌ زای سطح پوست بر روی ترشحات غدد آپوکرین است که موجب ایجاد ترکیبات خاص بودار میشود.

ترشح مواد غذایی مانند سیر و پیاز از طریق غدد عرق و سایر ترشحات بدن نیز ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.در بعضی بیماری ها یا حالت‌های ژنتیکی نادر ایجاد بوهای مخصوص‌ از علایم میباشد که ممکن است نیاز به معاینه یا بررسی‌های پزشکی وجود داشته باشدعمده راهکار های برطرف نمودن بوی نامطبوع بدن بر اساس دو اصل کلی هستند اولا کاهش تعریق و دوما جلوگیری از تاثیر باکتری‌های بر روی ترشحات غدد .ضمن اینکه عدم مصرف مواد غذایی ایجاد کننده بوی نامطبوع را نیز باید مدنظر داشت.

راهکارهای برطرف کردن بوی بد و نامطبوع بدن

برای برطرف نمودن بوی نامطبوع بدن اقدامات زیر تا حدود زیادی موثر خواهد بود:

اینستاگرام دکتر حسن زاده

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465