منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

عوارض مصرف ماینوکسیدیل

ریزش مو و حتی طاسی را باید به عنوان بخشی از روند افزایش سن پذیرفت و الگوی ریزش مو و طاسی در مردان و زنان متفاوت است. در مردها معمولاً ریزش موها از طرف شقیقه‌ها شروع می‌شود و ممکن است به مرور زمان مانند حرف M، طاسی جزئی و کلی به وجود آید. در زنان خط رویش جلویِ مو مانند الگوی ریزش مو در مردان به عقب نمی‌رود و مانند آنها طاس کامل نمی‌شوند؛ اما به تدریج ضخامت موهای کل سر نازک و نازک‌تر می‌شوند.

محلول ماینوکسیدل با نام تجاری minoxidil به صورت تخصصی برای درمان ریزش مو استفاده می شود که این محلول در بعضی از دیگر بیماری ها مانند ریزش مو با الگوی سکه ای توسط پزشک تجویز می شود. محلول ماینوکسیدیل از طرف دیگر جنبه ی تقویت مو را هم دارد و عموماً برای موهای کرکی و ضعیف تجویز می شود. یکی از معایبی که محلول ماینوکسیدیل به ‌عنوان درمان قطعی و %100 طاسی سر تلقی نشد، دائمی نبودن آن بود که با قطع کردن استفاده از محلول ریزش مو مانند گذشته شروع می شود. در برخی از افراد ممکن است مصرف ماینوکسیدیل باعث خارش و آلرژی پوستی، سردرد، سرگیجه، افزایش وزن و فشار خون شود و چنانچه این عوارض برای بیش از چند روز تجربه گردد، باید مصرف را قطع و با پزشک مشورت نمود.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

مزایای استفاده از ماینوکسیدیل

تأثیر ماینوکسیدیل برای ریزش مو نسبت به سایر داروها بیشتر است، به طوری که این ماده مواد مغذی مورد نیاز فولیکول را به طور بالقوه و مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رساند. از دیگر مزایای ماینوکسیدیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ماینوکسیدیل

انواع داروی ماینوکسیدیل

این دارو به دو شکل فوم و محلول در دسترس است. استفاده از فوم ماینوکسیدیل برای افرادی که طاسی کامل داشته یا موهای خود را تراشیده‌اند مناسب‌تر است، چراکه شکل محلول دارو روی سر آن‌ها باقی نمانده و سر می‌خورد. به‌علاوه فوم ماینوکسیدیل حساسیت کمتری ایجاد می‌کند و بنابراین عوارض کمتری نسبت به محلول آن خواهد داشت. برای افرادی که ریزش موی سکه‌ای یا موضعی دارند، استفاده از شکل محلول مناسب است؛ زیرا در این مدل ریزش مو فوم ماینوکسیدیل به مقدار کافی به کف سر نرسیده و دارو به درستی جذب نمی‌شود.

این دارو در دو نوع 2 و 5 درصد عرضه می‌شود. نوع 2 درصد را می‌توان برای درمان ریزش مو در ریش و سبیل آقایان و موهای بانوان استفاده کرد. نوع 5 درصد آن نیز معمولاً برای آقایان تجویز شده و برای درمان ریزش موهای شدیدتر استفاده می‌شود. به همراه این محلول لوله اسپری مخصوصی عرضه می‌شود که با استفاده از آن می‌توان دارو را روی موها ریخت.

طرز استفاده ماینوکسیدیل

قبل از استفاده از این محصول تمام دستورالعمل های موجود بر روی در بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. اگر در مورد هر یک از اطلاعات این محصول مردد هستید، با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید. قبل از استفاده از دارو پوست سر خود را تمیز و خشک کنید. شما میتوانید این محصول را بر روی موی مرطوب بریزید. برای استفاده از محلول، آپیلکاتور (قطره چکان‌)‌ را با ۱ میلی ‌لیتر از دارو پر کنید (در خط ۱ میلی لیتر) و یا ۲۰ قطره از محصول را استفاده کنید. موهای خود را در قسمتی که نازک شده است از هم جدا کنید و محلول را به طور مساوی به ناحیه آسیب دیده پوست سر بریزید. به آرامی مالش دهید. اجازه دهید که محلول به طور کامل خشک گردد.

برای استفاده از کف، دست های خود را در آب سرد بشویید و کاملاً خشک کنید. به مقدار نصف یک فنجان کف را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی مالش دهید. قبل از خوابیدن، اجازه دهید که کف کاملاً خشک شود.

موارد استفاده از ماینوکسیدیل

به طور کلی موارد مصرف ماینوکسیدیل عبارت است از:

موارد منع استفاده از ماینوکسیدیل

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض مصرف ماینوکسیدیل

  1. ممکن است سوزش، خارش یا قرمزی را در محل تحت درمان ایجاد نماید. اگر هر یک از این اثرات باقی ماند یا بدتر شد، فوراً با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
  2. اگر پزشک به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که وی به این نتیجه رسیده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. لازم است بدانید بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی تجربه نخواهند کرد.
  3. به ندرت این دارو می‌تواند از طریق پوست جذب شود و عوارض جانبی ایجاد کند. به هر حال در صورت داشتن هرگونه عوارض جانبی جدی از جمله: رویش موهای ناخواسته در صورت یا بدن، سرگیجه، سریع یا نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل در تنفس به خصوص هنگام دراز کشیدن، غش، درد قفسه سینه، تورم دست ها و یا پاها، افزایش وزن غیرعادی، خستگی، مصرف این دارو را متوقف کنید و فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.
  4. واکنش آلرژیک به این دارو بسیار نادر است، با این حال در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی، خارش و تورم (مخصوصاً در صورت، زبان و یا گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

کلینیک دکتر جمال حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد با دستگاه های پیشرفته ای مانند لیزر سایناشور الیت پلاس، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می‌باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465