منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

لیزر موهای زائد چانه

زنان در شرایط عادی، مو‌های زائدی روی ناحیه چانه ندارند. با این وجود گاهی به دلایل هورمونی یا عوامل ژنتیکی، ممکن است در ناحیه چانه موی زائد هم ایجاد شود. این مو‌های زائد می‌توانند بسیار آزاردهنده به نظر برسند و به همین دلیل افراد با روش‌های مختلفی سعی در از بین بردن آنها دارند که در میان گزینه‌هایی که برای خلاص شدن از شر موهای چانه وجود دارد، لیزر موهای چانه تأثیر ماندگاری داشته و بعد از چند جلسه مشاهده خواهید کرد که اثری از رشد مو در این قسمت از صورت وجود ندارد. پرتو‌های اعمال شده بر روی چانه، توسط رنگدانه مو به نام ملانین جذب می‌شود. نور جذب شده توسط ملانین، در فولیکول مو به انرژی گرما تبدیل می‌شود. گرمای منتقل شده به ریشه مو، فولیکول را در کسری از ثانیه از بین می‌برد.

لیزر موهای زائد چانه یکی از بهترین روش‌ها برای ریشه‌کن کردن همیشگی موهای این قسمت از صورت است. برای آگاهی از هزینه و قیمت لیزر موهای زائد چانه در کلینک تخصصی پوست و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

علت موهای زائد صورت

هورمون‌هایی به نام آندروژن دلیل اصلی رشد موهای بدن هستند. پزشکان از آندروژن‌ها با عنوان هورمون‌های مردانه یاد می‌کنند. عدم تعادل در برخی از هورمون‌ها، به طور خاص آندروژن یا سایر هورمون‌های مردانه مانند تستوسترون، می‌تواند باعث رشد موهای ضخیم و تیره‌تری بر روی چانه شود. این هورمون‌ها در بدن زنان، البته در سطح پایین‌تری نسبت به مردان، تولید می‌شوند. تعادل هورمون‌های زنان ممکن است به دلیل عواملی مانند بلوغ، بارداری، قاعدگی، یائسگی و دلایل دیگر از بین برود. در زیر به بررسی بیماری‌هایی می‌پردازیم که می‌توانند باعث رشد موهای زائد بر روی چانه شوند.

1: سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندروم تخمدان پلی کیستیک، حدود ۱۲ درصد از زنان در سنین باروری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شایع‌ترین علت ایجاد موهای زائد در خانم‌ها است. در این بیماری، کیست‌هایی در تخمدان رشد می‌کنند که می‌توانند از بلوغ تخمک جلوگیری کرده و باعث اختلال در باروری شوند.

PCOS همچنین می‌تواند بر سطح هورمون‌ها تأثیر بگذارد و منجر به افزایش وزن، قاعدگی نامنظم، خونریزی بیش از حد در قاعدگی، تیره شدن چین‌های پوستی ، آکنه و رشد موی زائد شود. افراد مبتلا به این بیماری، اغلب دچار رشد بیش از حد مو به ویژه در نواحی وابسته به آندروژن، مانند چانه، شکم، قسمت فوقانی ران، چانه، سینه، کمر و لب می‌شوند.

۲: تومورهای تخمدان یا غده‌ی فوق کلیه

در حالی که علت دقیق این ایجاد تومورها مشخص نیست؛ اما توده‌های موجود در تخمدان‌ها می‌توانند باعث افزایش تولید هورمون‌های آندروژن در بدن شوند. این تومورها می‌توانند باعث درد لگن یا قاعدگی نامنظم شوند. پزشک برای تشخیص وجود توده در تخمدان که مسئول تولید بیش از حد تستوسترون هستند، آزمایش‌هایی را درخواست می‌دهد. بیش‌تر این توده‌ها خوش خیم هستند و در موارد نادر می‌توانند بدخیم یا سرطانی باشند. غدد فوق کلیوی، دو عدد غده‌ی کوچک هستند که در بالای هر کلیه قرار دارند. بسیاری از تومورهای غدد فوق کلیه، علامتی ایجاد نمی‌کنند؛ اما اگر این غده‌ها هورمون‌های اضافی تولید کنند، ممکن است باعث ایجاد علائم دیگری شوند، مانند افزایش موی زائد.

لیزر موهای زائد چانه

۳: سندروم کوشینگ

سندروم کوشینگ، یک اختلال هورمونی است که می‌تواند در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطح بالای کورتیزول ایجاد شود. کورتیزون هورمونی است که توسط غده‌ی فوق کلیه تولید می‌شود. اگر به مدت طولانی کورتون مصرف کنید یا بدن بیش از حد کورتیزول تولید کند، ممکن است کوشینگ اتفاق بیفتد. سندرم کوشینگ می‌تواند به دلیل مصرف طولانی مدت کورتیکواستروئیدها (نوعی استروئید کاهش دهنده‌ي التهاب) یا تومور غده‌ی فوق کلیوی ایجاد شود.

۴: مقاومت به انسولین یا دیابت

در بیماری دیابت، بدن به انسولین مقاوم می‌شود و به درستی به آن واکنش نشان نمی‌دهد. انسولین هورمونی است که در تبدیل قند به انرژی، کمک می‌کند، بنابراین قند خون بالا می‌ماند و می‌تواند منجر به دیابت شود. علاوه بر این، مقاومت به انسولین می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را در بدن بالا ببرد و میزان رشد موی صورت را نیز افزایش می‌دهد.

۵: بارداری

همانطور که می‌دانید، تعادل هورمون‌ها در زمان بارداری کمی مختل می‌شود. یکی از تغییراتی که اتفاق می‌افتد افزایش سطح تستوسترون و استروژن است؛ اما رشد ناخواسته‌ی موی زائد برای همه‌ی خانم‌های باردار رخ نمی‌دهد.

۶: داروها

مصرف داروهایی مانند استروئیدهای آنابولیک، تستوسترون، سیکلوسپورین (سرکوب کننده‌ي سیستم ایمنی)، داروهای ضد افسردگی، برخی از آنتی بیوتیک‌ها، برخی از داروهای خواب آور و هورمون‌هایی مانند استروژن و تستوسترون، می‌تواند موهای صورت را به عنوان یک عارضه‌ی جانبی دارویی، افزایش دهد.

۷: هیپرپرولاکتینمی

هایپرپرولاکتینمی بیماری است که باعث می‌شود بدن مقادیر زیادی هورمون پرولاکتین تولید کند. پرولاکتین در درجه‌ی اول مسئول تولید شیر در زنان شیرده است. زنانی که به این بیماری مبتلا هستند ممکن ترشح شیر از پستان‌ها را تجربه کنند، حتی اگر شیرده نباشند. برخی از افراد مبتلا به هیپرپرولاکتینمی ممکن است ناباروری یا عدم پریودی را نیز تجربه کنند.

۸: اختلالات تیروئید

غده تیروئید، هورمون‌هایی تولید می‌کند که به تنظیم متابولیسم و دمای بدن کمک می‌کنند. هنگامی که تیروئید عملکرد مناسبی نداشته باشد و عدم تعادل هورمونی ایجاد کند، ممکن است باعث ایجاد موهای زائد در بدن شود.

۹: هیپرپلازی مادرزادی آدرنال

هیپرپلازی مادرزادی آدرنال، یک بیماری نادر است که بر غدد فوق کلیه تأثیر می‌گذارد و می‌تواند علائم شدیدی ایجاد کند. وقتی غدد فوق کلیوی به درستی کار نکنند، بدن ممکن است آندروژن زیادی تولید کند.

مزایای لیزر موهای زائد چانه

عملکرد لیزر موهای زائد چانه

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد چانه

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد چانه

اگر کمی احساس سوزش و درد داشتید می توانید با استفاده از پمادهای ضد التهاب این درد و سوزش را کنترل کنید. این پمادها می تواند زینک اکساید و یا بتامتازون باشد.

تشخیص علت موهای زائد چانه

اگر در معاینه‌ی اولیه، رشد بیش از حد مو در خانم‌ها وجود داشته باشد، پزشک باید علت را تشخیص دهد. آزمایشات لازم ممکن است شامل آزمایش خون برای اندازه گیری سطح قند خون، هورمون‌های تیروئیدی، آندروژن و سایر هورمون‌ها، اسکن تصویربرداری برای بررسی تومورها و سایر توده‌ها و سونوگرافی برای تشخیص اختلالات تخمدان، باشد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چانه

در صورت نیاز به انجام جلسات اضافی برای آن دسته از افراد که موهای ضخیم تری دارند، تقریبا 6-8 جلسه برای لیزر موهای زائد چانه کافی می باشد. البته ممکن است تعداد جلسات بسته به عواملی مانند رنگ مو، تراکم مو و رنگ پوست متفاوت باشد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض لیزر موهای زائد چانه

از آنجا که درجه حرارت در زیر پوست، بعد از استفاده افزایش می یابد، ممکن است قرمزی یا احساس سوزش جزئی هم ایجاد شود این یک عارضه جانبی احتمالی است که پس از کاربرد انتظار می رود. به طور متوسط با کاهش دمای دما در زیر پوست بین 1 تا 2 ساعت کاهش می یابد.

قیمت لیزر چانه

هزینه‌ لیزر موی زائد چانه به عوامل زیادی نظیر حجم و تراکم موها، تعداد جلسات موردنیاز، ضخامت و رنگ موها، نوع دستگاه و تکنولوژی آن، وابسته است. همچنین بسته به جغرافیا یا محل مرکزی که لیزر موهای زائد را انجام می‌دهید، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

تزریق بوتاکس برای رفع خطوط اخم و پیشانی در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با تکنیکی موثر و بکارگیری بهترین مواد انجام می‌پذیرد. اگر مایل به تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر حسن زاده می‌باشید؛ جهه هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465