منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / مزوتراپی زیر چشم چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی زیر چشم چیست و چگونه انجام میشود؟

حلقه های تیره دور چشم و کیسه های چربی کوچک روی پلک ها همراه با بالا رفتن سن ظاهر می شوند. علت اصلی ظاهر شدن حلقه های تیره دور چشم بیشتر به دلایل ژنتیکی، سیگار کشیدن، گردش خون بد، رژیم بد، واکنش های آلرژیک و یا چرخه نامنظم خواب است و در برخی موارد هم این تیرگی علامتی از بیماری های داخلی در بدن است. از فواید مزوتراپی دور چشم این است که به طور چشمگیری در رفع خستگی صورت و اندازه حلقه های تیره دور چشم مؤثر است. در مزوتراپی دور چشم از تزریق اسید هیالورونیک در ناحیه زیر چشم استفاده می شود.

مزوتراپی یک روش غیر جراحی عالی است که بر پایه تزریق داروهای فعال قرار دارد و پزشک این داروها را به طور مستقیم به موضع مورد نظر تزریق می‌‌کند. موادی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند شامل انواع آمینو اسیدها، کو آنزیم‌ها، ریز عنصرها، مواد چربی، ویتامین، انواع افشرده، داروهای هومئوپاتیک و مواردی از این قبیل باشد که در مقادیر کم و به کمک چند سرنگ نازک و کوچک به درون پوست تزریق می‌‌شوند. در طول درمان با مزوتراپی یک نوع میکروتروما در لایه فوقانی پوست به وجود می‌‌آید که این امر باعث افزایش خونرسانی به این ناحیه، فعال سازی فرایند سوخت و ساز و تسریع مکانیسم احیای سلول خواهد شد.

در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، موثرترین ترکیبات مزوتراپی برای جوانسازی زیر چشم تهیه شده و در موضع با بهترین تکنیک تزریق می‌گردد. به همین دلیل شما می‌توانید شاهد مطلوب ترین نتایج درمانی با مزوتراپی باشید. لطفا جهت مشاوره، رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

ترکیبات مزوتراپی

فرمول استانداردی برای مواد تزریقی در مزوتراپی وجود ندارد و معمولاً پزشکان برای مزوتراپی از راه حل های مختلفی استفاده می کنند، از جمله:

مزایای مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم چگونه انجام میشود؟

با توجه به خواست بیمار و صلاحدید پزشک ممکن است که بیحسی قبل از تزریق اعمال شود. پزشک چند تزریق را با سوزن کوتاه مخصوصی انجام می‌دهد. تزریق بسته به عارضه‌ی تحت درمان در عمق‌های مختلف، از یک تا چهار میلی‌متر انجام می‌شود. در هر تزریق فقط قطره‌ی بسیار کوچکی از محلول مزوتراپی وارد پوست می‌شود.

آمادگی قبل از درمان با مزوتراپی زیر چشم

  1. از یک هفته قبل از تزریق مزوتراپی مصرف داروهای ضدالتهابی (ادویل، ایبوپروفن، مورتین، الیو، سلبرکس)، آسپرین و ویتامین E را قطع کنید.
  2. اگر سابقه تبخال (زخم سرد)، تبخال تناسلی یا زونا دارید، قبل از درمان نوعی داروی ضد ویروسی مصرف کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان با مزوتراپی زیر چشم

برخی از نکات ساده اما بسیار مهم در مزوتراپی به شرح زیر می‌باشند که رعایت کردن آنها می‌تواند به شما برای کسب نتایج عالی کمک کند:

کاندید نامناسب مزوتراپی زیر چشم

  1. اشخاصی که مشکلات قلبی، کلیوی، کبدی یا دیابت دارند.
  2. زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  3. افرادی که داروهای ضد انعقادی مصرف می‌ کنند.
  4. کسانی که شیمی درمانی و پرتونگاری انجام می دهند.
  5. کسانی که مبتلا به بیماری های اچ آی وی، هپاتیت سی، بیماری کبد و سرطان هستند.
  6. اشخاصی که سابقه سکته مغزی و CVA دارند.
  7. افراد دارای ضایعات پوستی حاد.
  8. اشخاصی که دچار بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس هستند.
  9. افرادی که به داروهای مورد استفاده در مزوتراپی آلرژی دارند.
  10. کسانی که سابقه ایجاد لخته در عروق و وریدها مانند DVT را دارند.
  11. اشخاص دارای پسوریازیس.

ماندگاری مزوتراپی زیر چشم

ماندگاری مزوتراپی دور چشم بستگی بسیار زیادی به موادی اولیه و نوع تزریق دارد. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را با بیشترین ماندگاری داشته باشید، حتماً به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید. میزان ماندگاری مزوتراپی دور چشم تا حد بسیار زیادی به نوع پوست شما و میزان سیاهی و پف اولیه که در صورت شما ماندگار شده است دارد.

هزینه و قیمت مزوتراپی زیر چشم

هزینه مزوتراپی زیر چشم به تعداد جلساتی که پزشک برای فرد در نظر می گیرد دارد، بنابراین نمیتوان هزینه ثابتی برای این روش درمان بیان کرد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض مزوتراپی زیر چشم

در مزوتراپی به علت این که دارو به شکل موضعی و دقیقاً در محل دچار مشکل تزریق می‌شود، عوارض جانبی نادر و محدود هستند. برخی عوارضی که تا کنون گزارش شده‌اند عبارتند از:

  1. واکنش آلرژیک یا حساسیت به داروها و مواد تزریق شده به پوست. حساسیت‌ها ممکن است بلافاصله یا بعد از مدتی نمایان شوند که معمولاً خفیف بوده و نادر هستند.
  2. یکی از مواد استفاده شده در مزوتراپی به اسم لیستین گاهی باعث التهاب و ورم موضعی می‌شود.
  3. عفونت‌های پوستی. این عارضه بیشتر ناشی از خطای کادر درمانی و گاهی به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از درمان توسط بیمار است.
  4. ظاهر شدن لکه‌های تیره یا روشن در محل تزریقات
  5. کبودی و خون مردگی در محل تحت درمان
  6. ایجاد زخم، اسکار یا بد شکلی در محل تحت درمان
  7. التهاب بافت چربی زیرپوستی

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو، کاشت مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465