منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / تجربه کمترین عوارض در جراحی افتادگی پلک

تجربه کمترین عوارض در جراحی افتادگی پلک

افزایش سن می‌تواند باعث ایجاد تغییرات ناخواسته و ناخوشایند زیادی در ظاهر شود. در حالی که بعضی از قسمت‌های بدن را می‌توان پوشش داد و پنهان کرد؛ اما چشم‌ها همچنان مرکز توجه کل صورت ما هستند. افتادگی پلک، عارضه ‌ای است که در آن پوست پلک بالایی به سمت پایین متمایل می‌شود و در چنین شرایطی، پوست پلک شل شده و روی چشم می‌افتد. افتادگی پلک ممکن است به قدری حاد باشد که باعث ایجاد اختلال در دید فرد شود. همچنین این عارضه مشکلات زیبایی زیادی را نیز برای بسیاری از بیماران ایجاد می‌کند. افتادگی پلک در مواردی، یک ویژگی وراثتی است که در واقع می‌تواند مادرزادی باشد؛ یعنی فرد از بدو تولد درگیر آن خواهد بود؛ اما بعضی دیگر از افراد، نشانه‌های افتادگی پلک را خیلی بعدتر تجربه می‌کنند که در چنین شرایطی می‌توان گفت افتادگی پلک آنها عارضه‌ای اکتسابی است.

جراحی زیبایی پلک (blepharoplasty) یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نیست و صرفاً برای بهبود ظاهر شما انجام می شود و بدون عوارض رایج است. این عمل، تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی و شادابی چهره دارد و تأثیر نگاه را، بسیار بیش از پیش میکند؛ اما در برخی موارد هم بلفاروپلاستی یک جراحی درمانی محسوب میشود. خصوصاً در زمانی که افتادگی پلک فوقانی، میدان دید چشم را کم کرده باشد.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ارتباط باشید.

کاربردهای جراحی پلک

کاربردهای جراحی پلک را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد:

مزایای جراحی افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک

کاندید مناسب جراحی افتادگی پلک

  1. این عمل معمولاً بر روی افرادی با سن بالاتر از 30 سال انجام میشود؛ اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث میشود که در سنین پایین تر هم انجام شود.
  2. در چشم‌های برخی افراد، شیار پلک بالا به‌درستی تشکیل نشده است. لذا این افراد چشمانی شبیه به چشمان چینی‌ها و ژاپنی‌ها دارند. این افراد هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند.
  3. جراحی پلک برای جوانسازی پلک ها در افراد مسن هم به کار میرود که یک عمل زیبایی محسوب میشود.
  4. این عمل برای ترمیم شلی بیش از اندازه ی پلک بالا و پایین چشم هم انجام میپذیرد. در این جراحی پلک، عملکرد پلک ها اصلاح میشود.

نحوه انجام جراحی پلک

عمل جراحی پلک به صورت سرپایی انجام می‌شود. برای انجام این عمل، شخص تحت بیحسی موضعی یا در برخی مواقع لازم تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. در ابتدا جراح، اقدام به ایجاد برش‌های کوچکی روی پلک‌های بالا می‌کند. پس از آن پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود. در برخی از موارد بافت‌های برش داده شده به نواحی دیگر چشم پیوند زده می‌شود و سپس محل برش‌ها بسته شده و بخیه زده می‌شود.

آمادگی قبل از جراحی افتادگی پلک

طی ویزیت قبل از عمل، جراح پلاستیک پیشینه ی پزشکی شما را مرور کرده و گزینه های موجود را مرور کرده و پروسه درمان را برای شما توضیح می دهد. همچنین لیست کاملی از دستورالعمل های قبل از جراحی به شما ارائه می دهد. بعضی از مراحلی که باید قبل از جراحی دنبال کنید شامل موارد زیر می باشند:

توصیه های بعد از جراحی افتادگی پلک

  1. حداقل از ۲۴ ساعت بعد از عمل باید از فعالیت شدید و ورزش‌های سنگین خودداری نمود.
  2. پس از بلفاروپلاستی باید از قرار گرفتن در معرض گرما و تابش نور خورشید به طور جدی پرهیز کنید.
  3. همچنین باید طی دو هفته اول بعد از جلسات بلفاروپلاستی، از لایه‌برداری‌های شیمیایی و لیزر درمانی به هیچ وجه استفاده نکنید.
  4. متقاضی باید از آرایش چشم‌ها در روز عمل یا تماس هر ماده‌ای به چشم خودداری کند.
  5. سیگار یا قلیان کشیدن را تا مدتی ترک کنید؛ زیرا دود می‌تواند چشم شما را تحریک کند.
  6. استفاده از لنز‌های طبی یا تزئینی یا مالیدن و تماس و ضربه به چشمان به نتیجه این عمل آسیب خواهد زد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی جراحی افتادگی پلک

خطرات احتمالی می تواند شامل موارد زیر باشد:

در کلینیک دکتر جمال حسن زاده، همواره تلاش می‌شود با بهره گیری از به روزترین لیزها و مهارت بالای کادر درمانی، بهترین خدمات رفع دائمی موهای زائد با لیزر به مراجعین محترم در سنندج ارائه گردد. لطفا برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465