منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / آیا لیزر موی زائد باعث سفید یا روشن شدن پوست می شود؟

آیا لیزر موی زائد باعث سفید یا روشن شدن پوست می شود؟

لیزر موهای زائد یکی از روش های محبوب برای حذف موهای زائد است و به دلیل اینکه از روش غیر تهاجمی برای رفع موهای زائد استفاده می کند، باعث به وجود آمدن عفونت در پوست نمی شود. لیزر، نوری را انتشار می دهد که رنگدانه های موجود در مو را به خود جذب می کند. انرژی نور به گرما تبدیل شده و به کیسه های لوله ای شکل داخل پوست یا همان فولیکول های مو که موها را ایجاد می کنند آسیب میرسانند. این آسیب، رشد مو را به تأخیر می اندازد یا اینکه باعث از بین رفتن رشد مو به طور کلی می شود. گاهی ممکن است افرادی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند متوجه سفید شدن پوست ناحیه درمان شوند، این اتفاق طبیعی بوده و بعد از چند روز رفع خواهد شد. لیزر باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو که دارای رنگدانه هستند و در زیر پوست قرار دارند از بین بروند و این عامل سبب یکدست شدن پوست و روشن‌تر شدن آن می‌شود.

برای آگاهی از هزینه و قیمت لیزر موهای زائد در کلینک تخصصی پوست و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد

  1. در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر ممنوع است و در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده با تأیید پزشک و تعهد فرد امکان پذیر است.
  2. در صورت استفاده از داروهای: ماینوکسیدیل، فنی تویین، سیکلوسپورین، ایزوترتینوئین، راکوتان (آخرین مصرف 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد دوز خیلی پایین با ویزیت پزشک)، کورتون، Retin_A، اطلاع دهید. در صورت لزوم در موارد خاص حتماً با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  3. در صورت داشتن سوابق بیماری از قبیل عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، بیماری ویتیلیگو، MS، کیست تخمدان، نازایی، حساسیت پوستی و دارویی، بیماری های تیروئید، پریود نامنظم، سابقه تبخال، دیابت اطلاع دهید.
  4. در صورت تزریق ژل و بوتاکس به اپراتور خود اطلاع دهید.
  5. در صورتی که در طول دوران لیزر شروع به مصرف دارویی کردید حتماً در جلسه بعدی به اپراتور خود اطلاع دهید.
  6. 24 ساعت قبل از لیزر موهای زائد، موهای ناحیه ی مورد نظر را با ژیلت کاملاً اصلاح کنید. (برای کسانی که حساسیت دارند با ریش تراش موزر بتراشند به طوری که اصلاً هیچ ساقه مویی روی سطح پوست نماند زیرا ساقه مو موجب کاهش اثر بخشی و همچنین خطر احتمالی سوختگی می شود).

نحوه لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد به کمک لیزر، با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گیرد. این دستگاه‌ها با پالس‌‌های لیزری، اشعه یا نور را به سمت فولیکول‌های مو هدایت می‌کنند. این اشعه‌ها توسط رنگدانه موجود در فولیکول‌های مو جذب می‌شوند و از این طریق فولیکول‌های مو را تضعیف کرده و در نهایت موجب نابودی آنها می‌گردد، از این رو می‌توان با بهره‌گیری از آن موهای زائد را حذف کرد. بعد از مراجعه به کلینیک، ابتدا ناحیه مورد نظر توسط اپراتور آموزش دیده، توسط یک ژل لوبریکانت پوشانده می‌شود و سپس دستگاه لیزر با دقت روی پوست نواحی مورد نظر چرخانده می‌شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

به طور کلی برخی از عوارض گزارش شده ناشی از لیزر موی زائد به شرح زیر است:

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465