منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

لایه درمیس پوست از ۷۰ درصد آب تشکیل شده و تقریباً ۵۰ درصد از HA موجود در کل بدن را تشکیل می‌دهد. این ماده با افزایش سن کاهش یافته تا جایی که هیالورنیک‌اسید بدن یک بزرگسال ۱/۲۰ یک نوزاد است. هیالورونیک اسید یک هیدروکربن طبیعی است که به طور گسترده در ماتریکس خارجی سلول و بافت‌های بدن از جمله پوست، استخوان‌ها، چشم و غضروف وجود دارد. به دلیل ویژگی اتصال به آب و آب دوست بودن، هیالورنیک اسید، فضای بین فیبرهای متصل کننده کلاژن و الاستین را پر می‌کند.

هیالورونیک اسید یک ماده شیمیایی آلی است که به‌ طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. این ماده همان بافت همبند و نرم غضروف های بدن، بخش زجاجیه چشم و بخش نرم پوست است، لذا کاربرد فراوانی در پزشکی دارد. همچنین از هیالورونیک اسید برای جراحی های زیبایی استفاده می شود. امروزه هیالورونیک اسید در تزریق های زیبایی مانند پر کردن خط اخم و خط خنده، برای پر کردن سینه یا باسن، برای برجسته کردن لب و گونه به کار می رود. این تزریق‌های زیبایی تا حدود ۸-۱۰ ماه دوام دارد و بعد این ماده جذب می شود. مهمترین خصوصیات هیالورونیک اسید، توانایی جذب و نگهداری بالای آب است. همین عامل باعث می شود پوستی که به میزان کافی هیالورونیک اسید داشته باشد، عاری از چروک باشد.

جوانسازی پوست با روشهای مختلف در سنندج توسط دکتر جمال حسن زاده انجام می‌شود. در این روشها با کمترین عوارض بهترین نتایج درمانی را شاهد خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای تزریق ژل هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده پرکننده و حجم‌دهنده بوده در نقاط مختلف صورت قابل تزریق است. تزریق فیلر هیالورونیک اسید در ناحیه دور چشم به منظور باز کردن چین و چروک‌های اطراف چشم و درمان خطوط پنجه کلاغی صورت می‌گیرد. یکی از کاربردهای بسیار رایج آن، تزریق در ناحیه خط خنده است. تزریق هیالورونیک اسید در اطراف لب‌ها برای پر کردن خط خنده استفاده می‌شود. یکی از دیگر از نقاطی که فیلر در آن معجزه می‌کند لب و گونه‌ها هستند. اگر صورتی لاغر دارید می‌توانید بنا به صلاح دید پزشک در ناحیه گونه‌ها نیز فیلر تزریق کنید تا گونه‌ها به طور طبیعی برجسته‌تر شده و لاغری صورت رفع شود. زاویه سازی فک نیز یکی دیگر از کاربردهای ژل هیالورونیک اسید است که آقایان نیز استقبال خوبی از آن دارند.

تزریق ژل هیالورونیک اسید

مزایای هیالورونیک اسید بر پوست

نحوه دریافت هیالورونیک اسید

از طریق خوراکی:

هیالورونیک اسید خوراکی در بسیاری از مواد غذایی موجود می باشد. به‌طور مثال گوشت گاو، سبزیجات برگ‌دار و سویا حاوی هیالورونیک اسید می باشد. وقتی تولید استروژن افزایش یابد میزان اسید هیالورونیک نیز بالا می‌رود. سبزیجاتی که زینک زیادی دارند مثل اسفناج، چغندر و همچنین حبوبات نیز گزینه‌های خوبی هستند؛ زیرا کمبود اسید هیالورونیک معمولاً در کسانی دیده می‌شود که زینک بدنشان کاهش یافته است. سبزیجات حاوی نشاسته مثل سیب‌زمینی سفید و شیرین، نخود سبز و هویج، باعث تولید اسید هیالورونیک می‌شوند. علاوه بر سبزیجات و گوشت، دانه هایی مانند بادام و آجیل ها نیز منبع خوبی از هیالورونیک هستند. منیزیم یکی از ترکیبات اصلی هیالورونیک اسید است، بنابراین در صورتیکه مواد غذایی حاوی زینک استفاده کنید، به تولید هیالورونیک در بدنتان کمک می کنید. مثل گوجه فرنگی، توت فرنگی، آناناس و کدو.

از طریق دارو:

امروزه شرکتهای ساخت مکمل های دارویی، هیالورونیک اسید را به صورت قرص ها یا کپسولهایی تولید و آن را به بازار عرضه می کنند. این مکمل ها نه تنها برای حفظ زیبایی پوست مورد استفاده قرار میگیرند، بلکه در درمان دردهای مفاصل و خشکی چشم نیز استفاده می شود. برخی از آنها منبع حیوانی دارد و برخی از منابع گیاهی تهیه شده اند.

از طریق تزریق های زیبایی:

بسیاری از پزشکان متخصص پوست، از هیالورونیک اسید برای برجسته سازی برخی از قسمتهای صورت استفاده می کنند. هیالورونیک اسید به عنوان فیلر در برجسته سازی لب، گونه، سینه و باسن استفاده می شود. جذب این ماده بعد از ۸ الی ۱۰ ماه به آبرسانی پوست مناطق اطراف تزریق و باز شدن چروکهای آن نیز کمک میکند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

از طریق محصولات آرایشی و بهداشتی موضعی:

برخی از برندهای معتبر از هیالورونیک اسید در ترکیبات محصولات خود استفاده می کنند. اکثر ترکیباتی که در مرطوب کننده ها استفاده می شود، تنها نقش پانسمان کردن پوست را دارند. بدین معنی که با ایجاد یک لایه بر روی پوست، از تبخیر آب درون پوست جلوگیری میکنند؛ اما هیالورونیک اسید جزو موادی است که وارد اپیدرم می شود و آب را جذب می کند و به شدت آبرسانی پوست را بالا می برد.

عوارض جانبی اسید هیالورونیک

به طور کلی هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از اسید هیالورونیک، حداقل در نسخه های موضعی (در قالب کرم یا سرم یا ژل و ...) وجود ندارد؛ اما ممكن است هنگام استفاده باعث تورم شود. البته از آنجا که هیالورونیک اسید بسیار نزدیک به مواد طبیعی موجود در بدن ما است، بیشتر واکنش‌هایی که به وجود می‌آید به دلیل نحوه تزریق است.

جوش و جای جوش از مشکلات شایع پوستی هستند که با وجود ناخوش آیند بودن، درمانهای بسیاری برای رفع آنها وجود دارد. شما برای درمان جوش و جای جوش در سنندج می‌توانید با مراجعه به مراکز مجهز و تخصصی پوست از روشهای درمانی مناسب پوستتات بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

شعله نجفی [ 1400-09-25 ]
کاشت ابرو تزریق فیلر هیالورونیک اسید: ۱.خط خنده ۲.سینه ها ۳.بوتاکس اگر هزینه ها را لطف کنید ممنون می شم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465