منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن حجم لب کم شده، ارتفاع لب کاهش یافته و برجستگی آن در صورت کاهش می یابد. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. امروزه استفاده از اسید هیالورونیک به عنوان ژل تزریقی بسیار رایج است. اسید هیالورونیک ماده‌ای ژل مانند است که از نوع خاصی باکتری ساخته شده است. این ماده با متصل شدن به مولکول‌های آب موجود در بافت‌های لب، آن را برجسته‌تر می‌کند.

تزریق ژل لب از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.

علل جذب شدن ژل لب

همان مکانیسم که میزان سرعت سوخت و ساز کالری را تنظیم می کند، بر سرعت تجزیه ژل نیز تأثیر می‌گذارد. به طور خلاصه، اگر متابولیسم شما سریع باشد، ژل لب سریع تر از بین می رود.

حرکت مداوم می تواند باعث تجزیه اسید هیالورونیک شود. از آنجا که ژل توسط پیوند به هم متصل شده است، حرکت مداوم باعث می شود این پیوند ها در نهایت شکسته شده و محصول جذب شود. به عبارت دیگر، رابطه مستقیمی بین میزان حرکت لب ها، صحبت کردن، جویدن، بوسیدن، سرعت تجزیه ژل وجود دارد. با این وجود، تعیین قدرت این رابطه دشوار است؛ زیرا به خود شخص و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد.

در حالی که ممکن است ادعا شود که ماندگاری ژل یک سال است، به این معنی نیست که مقدار ژل تزریق شده با مقدار ژل پس از ۳۶۵ روز یکسان است. با این حال ممکن است نشانه هایی از ژل در لب پس از نزدیک به یک سال یا حتی بیشتر بعد از تزریق قابل تشخیص باشد.

صرف نظر از محصولی که مورد استفاده قرار می گیرد، افرادی که ژل لب تزریق کرده اند، سالی یک یا دو بار برای تکرار تزریق مراجعه می کنند و معمولاً متوجه کاهش تدریجی و ظریف اندازه لب طی چند ماه گذشته می شوند. ژل با گذشت زمان از بین می رود. اینکه چه مدت دوام می آورد، به مقدار ژل تزریق شده بستگی دارد. اگر در مرحله اول بیشتر از مقدار مورد نیاز تزریق شود، ماندگاری آن بیشتر است، چون مقدار بیشتری ژل برای تجزیه توسط بدن وجود دارد.

ژل لب

عوامل مؤثر در ماندگاری ژل لب

برای انجام تزریق سعی کنید به مراکز درمانی معتبر که پزشکان مجرب و ماهر دارند مراجعه کنید؛ چراکه دقت و مهارت پزشک می‌تواند نتیجه‌ی تزریق و مدت ماندگاری آن را تعیین کند. انجام تزریقات پوستی در مراکز معتبر و با استفاده از مواد مرغوب می‌تواند مدت ماندن آن در پوست را افزایش دهد.

مراقبت از پوست

پزشکان توصیه می‌کنند افراد بعد از تزریق ژل، نواحی تزریق شده را ماساژ نداده یا دستکاری نکنند.

نوشیدن آب کافی

به علت اینکه مواد تزریقی مانند فیلرها دارای هیالورنیک اسید هستند و این ماده خاصیت جذب آب را دارد نوشیدن آب کافی بعد از تزریق می‌تواند سبب افزایش ماندگاری این ماده و افزایش میزان پرکنندگی آن شود.

استفاده از ضد آفتاب

نور خورشید به علت داشتن اشعه‌های مضر مانند ماوراء بنفش می‌تواند تأثیر بدی روی پوست بگذارد و مدت ماندگاری مواد تزریقی را به شدت کاهش دهد؛ به همین علت توصیه می‌شود بعد از تزریق این مواد تا چند روز زیر نور شدید خورشید قرا نگرفته و هنگام بیرون رفتن از کلاه‌های لبه دار استفاده کنید. همچنین استفاده از ضدآفتاب با SPF مناسب (بالای ۳۰) می‌تواند سبب محافظت از پوست و افزایش مدت ماندگاری مواد تزریق شده داشته باشد.

مصرف روی یا همان زینک

وجود ماده‌ای به نام روی در بدن تأثیر مستقیمی با افزایش ماندگاری ژل‌ها و بوتاکس در پوست دارد به همین علت پزشکان مصرف این ماده‌ی مهم را توصیه می‌کنند. علاوه بر مصرف این ماده، بسیاری از مواد غذایی در بدن سبب افزایش کلاژن سازی شده و میزان ماندگاری این مواد را در بدن افزایش می‌دهند به همین علت توصیه می‌شود بعد از انجام تزریق بوتاکس یا فیلر، تغذیه‌ی مناسب داشته باشیم. این تغذیه‌ی مناسب باید با افزایش استفاده از مواد غذایی سالم، میوه‌ها، سبزیجات و کاهش مصرف مواد قندی، چربی‌های مضر و غذاهای آماده باشد.

دوری از استرس و فشارهای عصبی

زمانی که شما استرس دارید و یا عصبی می‌شوید هورمونی به نام کریستول ترشح می‌شود که این هورمون خود عامل مهمی برای پیری و افزایش چین و چروک پوست بشمار می‌رود. پس زمانی که شما تزریق انجام داده و چین و چروک خود را بهبود می‌دهید فشار عصبی و استرس می‌تواند تأثیر آن را کم کرده و مدت ماندگاری آن را به شدت کاهش دهد.

عدم انجام ورزش‌های سنگین

درست است که ورزش کردن فواید بسیاری برای پوست دارد. زمانی که شما ورزش می‌کنید مواد سمی از پوستتان دفع شده و پوستتان شاداب‌تر و جوانتر می‌شود؛ چراکه مواد سمی سبب می‌شوند پوستتان دچار چین و چروک بیشتری شود و زودتر پیر شود؛ اما اغلب پزشکان توصیه می‌کنند بعد از انجام تزریقات فیلر و بوتاکس از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. ورزش با افزایش تعریق بدن سبب جذب سریع مواد پرکننده یعنی ژل و فیلرها می‌شود و همین امر سبب کاهش مدت ماندگاری این ماده در بدن خواهد شد.

نحوه تزریق ژل لب

برای شروع عمل، در ابتدا دکتر مقداری داروی بیحسی موضعی را به لب‌های بالا و پایین تزریق خواهد کرد. پس از بیحسی کامل، مقدار مشخصی از ژل به لب‌های داوطلب تزریق خواهد شد.

اقدامات لازم قبل از انجام تزریق ژل لب

شما با رعایت برخی موارد ساده اما مهم می‌توانید قبل از انجام تزریق ژل و بوتاکس سبب افزایش ماندگاری آن در بدن خود شوید. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند بهتر است چند روز قبل از انجام این کار از مصرف برخی دارو‌ها مانند آسپرین، دی پیریدامول، وارفارین، ویتامین ایی، جین سین، تیکلوپیدین و امگا ۳ که سبب خونریزی و کبودی می‌شوند خودداری کنید.

مدت ماندگاری ژل لب

این مواد با توجه به متابولیسم بدن، نحوه‌ی مراقبت فرد، نوع مواد و برند و کیفیت آن ماندگاری و نتایج متفاوتی دارند؛ اما در اغلب موارد با رعایت برخی موارد مهم در این رابطه می‌توان مدت ماندگاری آن را بالاتر برد و تا مدت بیشتری از اثرت آن بهره برد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی تزریق ژل لب

اگر تزریق ژل لب توسط پزشک متخصص انجام شد، هیچ عوارضی شما را تهدید نخواهد کرد؛ چراکه پزشکان تمام نکات ایمنی و مشاوره های قبل از انجام هر تزریقی را به طور کامل رعایت می کنند. عوارض احتمالی که در ادامه بیان می کنیم درصورت دیده شدن نهایتاً به مدت دو روز مانده و بی خطر خواهد بود، این عوارض شامل موارد زیر است:

  1. بیحسی در لب و اطراف آن
  2. کبودی در لب و اطراف آن
  3. تورم موقت لب و اطراف آن
  4. سردرد
  5. حالت تهوع

کاشت ابرو به روش FUT در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده قابل انجام است. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 08733246361 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465