منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / علت ایجاد خط اخم چیست و بهترین درمان خط اخم عمیق کدام است؟

علت ایجاد خط اخم چیست و بهترین درمان خط اخم عمیق کدام است؟

در صورتی که پوست به‌صورت طولانی مدت در معرض تابش آفتاب قرار بگیرد، قسمت‌هایی از بافت خود را از دست می‌دهد. بافت‌هایی زیرین نیز با گذر زمان خود را با شرایط جدید پوست وفق داده و باعث ایجاد خط اخم می‌شود. افزایش سن و پیری نیز تأثیری مشابه دارد. از بین رفتن درمیس، کاهش تکثیر سلولی، شلی پوست و کاهش الاستین همه و همه باعث ایجاد خط اخم‌های عمیق در سنین بالا خواهد بود. خط اخم باعث می‌شود که چهره‌ی شما، پیر، خسته، ناراحت یا عصبانی و مشوش به نظر بیاید.

روش‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن خط اخم وجود دارد. اگر این خطوط بسیار عمیق باشند، از طریق تزریق ژل و بوتاکس که بهترین روش درمانی است یا انجام روش‌های تهاجمی‌تر و جراحی پلاستیک، قابل درمان خواهند بود. تزریق بوتاکس و ژل، یک روش درمانی بسیار پرکاربرد و موفق برای از بین بردن خطوط اخم و چین و چروک پیشانی است.

تزریق فیلر خط اخم از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.

علت ایجاد خط اخم

خطوط اخم در درجه اول به دلیل افزایش سن ایجاد می‌شوند. با افزایش سن، پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به راحتی به شکل اصلی خود برنمی‌گردد. دانستن علت ایجاد می‌تواند به شناخت بهترین درمان خط اخم عمیق نیز کمک کند. همچنین جلوگیری از این موارد مانع عمیق‌تر شدن بیشتر خط اخم می‌شود. موارد دیگری که به داشتن خط اخم کمک می‌کند:

ژل (فیلر)

تزریق ژل یا فیلر یک گزینه‌ درمانی بدون جراحی برای مبارزه با اثرات پیری بر روی صورت می‌باشد. ژل‌های تزریقی طراحی‌ شده‌اند تا ناحیه‌های تورفته را برجسته کرده، درون خطوط و چین و چروک‌ها را پرکرده و به صورت حالت دهند. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود. بدن انسان با گذشت زمان به‌طور طبیعی، ژل تزریق‌شده را متابولیزه و جذب می‌کند بنابراین استفاده از این روش ایمن و بی‌خطر بوده و می‌توان آن را برای همه‌ی انواع پوست در خانم‌ها و آقایان به کار برد.

درمان خط اخم عمیق

نحوه تزریق ژل

می‌توان با تزریق ژل خطوط اخم استاتیک را پر کرد. همچنین، در مواردی که بدون اخم کردن هم خطوط اخم قابل دیدن هستند، تزریق ژل بهترین راه حل است. در جلسه درمان، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع درمان، ناحیه مورد نظر با ماده بیحسی موضعی بیحس می‌شود. ژل دقیقاً به محل تعیین شده تزریق می‌شود. سپس، پزشک محل تزریق را ماساژ می‌دهد تا ژل به طور یکنواخت پخش شود.

نتیجه درمان فوراً قابل مشاهده بوده و ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارد. از آنجا که نتایج این روش نسبتاً موقتی هستند، بعدها می‌توان متناسب با تغییراتی که در طول زمان در چهره رخ می‌دهد نتیجه درمان را اصلاح کرد.

بوتاکس

استفاده از سم بوتولینیوم ( بوتاکس ) یکی از راه‌های شایع کاهش چین‌وچروک‌های صورت است. این سم،یک پروتئین خالص شده استریل حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم در آزمایشگاه است. با تزریق این ماده در مقادیر کم به داخل عضله صورت، عضلات اطراف ناحیه تزریق قابلیت تحریک شدن توسط عصب‌ها را برای مدت چند ماه از دست می‌دهند و به علت بی‌حرکتی عضلات ،چین وچروک ناخواسته صورت کم می‌شود.

نحوه تزریق بوتاکس

پزشک، توانایی شما برای حرکت دادن عضلات به خصوصی را بررسی می‌کند تا بتواند محل، اندازه و میزان تأثیر عضلات تولید کننده چروک‌ها را تعیین کند. سپس، در مورد نتایج مورد نظرتان بحث شده و یک برنامه درمان تهیه خواهد شد. در اینجا، به هیچگونه بیهوشی یا بیحسی نیاز نیست. البته پزشک در صورت نیاز می‌تواند ناحیه مورد نظر را با یک کیسه سرد یا کرم بیحس کننده، بیحس می‌کند. بوتاکس، مستقیماً به عضلات تولید کننده خطوط و چروک تزریق می‌شود؛ این کار طی چند تزریق کوچک انجام می‌شود. درمان تقریباً ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مدت ماندگاری بوتاکس و ژل

نتیجه بوتاکس عموماً ۴ تا ۶ ماه دوام دارد، در حالی که مدت دوام نتیجه تزریق ژل ۶ تا ۱۲ ماه است. مدت دوام نتیجه هر یک از این محصولات متفاوت بوده و معمولاً نتیجه‌ای که هر شخص می‌گیرد با دیگران متفاوت است. در هر حال، می‌توان برای حفظ نتیجه اولیه، برنامه‌ای جهت تزریق منظم این مواد تهیه کرد.

اینستاگرام دکتر جمال الدین حسن زاده

عوارض جانبی تزریق بوتاکس و ژل

عوارض جانبی مرتبط با درمان خط خنده و اخم با تزریق بوتاکس خفیف و جزئی است و شامل قرمزی، ورم و کبودی می‌شود. با اجتناب از مالش یا ماساژ نواحی درمان شده به مدت ۴ ساعت از گسترش بوتاکس صورت به عضلات مجاور می‌توان جلوگیری کرد.

پس از رفع خط خند و خط اخم با تزریق ژل به صورت عوارض جانبی از قبیل ورم، قرمزی، درد، خارش، تغییر رنگ و التهاب ناحیه تزریق ممکن است اتفاق بیفتد. این عوارض عموماً در عرض دو تا ده روز به صورت خود به خود برطرف می‌گردند. کبودی یا قرمزی خفیف در ناحیه تزریق بلافاصله پس از درمان ظاهر می‌شود و پس از گذشت ۲ الی ۱۰ روز رفع می‌شوند.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465