منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / کاهش چین و چروک اطراف لب با تزریق فیلر

کاهش چین و چروک اطراف لب با تزریق فیلر

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می‌شود که پوست، کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلاژن فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف‌پذیر بودن پوست می‌شود. از دست دادن کلاژن به شکل طبیعی با بالا رفتن سن بروز می‌کند؛ اما همچنین دیگر اجزاء پوستی و برخی عادت‌های سبک زندگی ممکن است این فرآیند را تسریع کنند.یکی از بهترین روش‌ها برای رفع خط دور لب تزریق فیلر می‌باشد. توجه نمایید که این کار باید توسط یک پزشک متخصص صورت گیرد.

مواد تشکیل‌دهنده فیلرهای مورد استفاده برای رفع خط دور لب اسید هیالورونیک می‌باشد که با بافت طبیعی بدن همخوانی لازم را دارد. این ماده یک ماده طبیعی می‌باشد که در بدن انسان یافت می‌شود و عملکرد اصلی آن جبران حجم از دست رفته پوست است. فیلر،گزینه‌ای بسیار کارآمد برای از بین بردن چین‌وچروک‌های اطراف دهان و ایجاد ظاهری صاف برای صورت هستند. نتایج به‌دست‌آمده از انجام این عمل، فوری بوده؛ اما تنها به مدت چند ماه باقی می‌مانند. فیلرهای پوستی معمولاً ایمن بوده و استفاده از آ‌نها یک عمل غیرتهاجمی محسوب می‌شود.

تزریق فیلر به اطراف لب برای جوانسازی و رفع چین و چروک این ناحیه، از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در کلینیک دکتر حسن زاده با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت خود دست یابید.

انواع چین و چروک اطراف لب

  1. خطوط لبخند دور لب: خطوط لبخند یا خنده آن دسته از چین و چروکی هستند که در هنگام خندیدن یا لبخند در اطراف دهان با شدت بیشتری ظاهر می‌شوند.
  2. خطوط مارینوت: این خطوط معمولاً با بالا رفتن سن و پیری به صورت عمودی از دهان سمت چانه ظاهر می‌شوند و حالتی غمگین یا عصبانی در اثر افتادگی آن‌ها به چهره فرد می‌دهند.
  3. خطوط رژ لب: این خطوط چین و چروک‌هایی هستند که مستقیماً بر لب ظاهر می‌شوند. این خطوط، خطوط سیگاری‌ها نیز نامیده می‌شود.

فرایند روش تزریق فیلر به چین و چروک اطراف لب

ممکن است پیش از تزریق یک عامل بی‌حس کننده برای تسکین درد استفاده شود. همچنین گاهی اوقات می‌توان پیش از درمان از تزریق مهارکننده‌های عصبی استفاده کرد تا لب‌ها به‌طور کامل بی‌حس شوند. به منظور تزریق فیلر از سوزن‌های بسیار ریز برای تزریق مواد به نواحی اطراف دهان استفاده می‌شود.

تزریق فیلر به چین و چروک اطراف لب

انواع فیلرهای پر کننده

در حال حاضر انواع مختلفی از فیلرهای پوستی برای سفت کردن و کشیده شدن پوست صورت در حال استفاده هستند که عمده‌ترین آنها عبارتند از پرکننده‌های موقت و نیمه ماندگار.

۱-پرکننده‌های موقت

  1. کلاژن: کلاژن یک ماده طبیعی حاوی پروتئین است که نیرومندی و ساختار پوست را تقویت می‌کند. کلاژن اولین پرکننده‌ای بود که به بازار عرضه شد.
  2. اسید هیالورونیک: مانند کلاژن، اسید هیالورونیک نیز یک ماده طبیعی است که می‌تواند برای پر کردن و حجم دهی به بافت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
  3. هیدروکسید آپاتیت کلسیم: این پر کننده سنگین‌تر و متراکم‌تر از اسید هیالورونیک است و در لایه‌های عمیق‌تر زیر پوست تزریق می‌شود. به علت وجود این ماده در استخوان‌ها، تزریق هیدروکسی آپاتیت کلسیم معمولاً واکنش سیستم ایمنی یا عکس‌العمل آلرژیک به همراه نخواهد داشت.

مزایای تزریق فیلر

افراد منع از تزریق فیلر

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر

  1. اگر بعد از تزریق فیلر موضع مقداری دچار قرمزی و تورم گردید، جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز از بین می‌رود.
  2. در صورتی که علائم و نشانه‌ها بعد از چند روز برطرف نشد، حتماً باید به پزشک اطلاع داده شود.
  3. بهتر است که از استعمال لوازم آرایش تا 24 ساعت اجتناب شود.
  4. از هرگونه فشار و ماساژ به محل تزریق تا 6 ساعت خودداری شود.
  5. تا زمانی که در ناحیه تزریق قرمزی و تورم وجود دارد، از قرار دادن موضع در سرما و گرمای زیاد، اجتناب گردد.
  6. از مصرف داروهایی که خون را رقیق می‌کند، به خصوص آسپرین به پزشک خود اطلاع دهید؛ چراکه این داروها باعث خونریزی و کبودی می‌گردد.

ماندگاری تزریق فیلر بر اطراف لب

با توجه به حرکت زیاد لب، اثر درمان خطوط اطراف لب با فیلر به طور طبیعی 9 تا 12 ماه باقی می‌ماند. درمان مجدد با فیلر وقتی که کاهش حجم در محل دیده شده ظاهر قبلی مجدداً خود را نشان دهد توصیه می‌شود.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی تزریق فیلر

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، تزریق فیلر دارای عوارض جانبی ندارد درصورتی که به پزشک پوست حاذق مراجعه شود؛ اما ممکن است که در برخی مواقع با برخی عوارض از جمله:

گفته می‌شود که رخداد این عوارض نادر است و در صورت بروز هرکدام به خصوص کبودی، ورم زیر پوست، تورم، برآمدگی و… حتماً باید به پزشک پوست مراجعه شود و علائم بررسی گردد.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465