منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / عوارض و مزایای لیفت ابرو با تزریق فیلر چیست؟

عوارض و مزایای لیفت ابرو با تزریق فیلر چیست؟

پوست با افزایش سن، قدرت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. خاصیت ارتجاعی توسط الاستین و کلاژن تأمین است. این امر می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک بین ابرو‌ها و همچنین افتادگی پوست در زیر ابرو شود. علاوه بر این، حرکات مکرر صورت مانند اخم، باعث ایجاد چین و چروک و خطوط در پوست خواهد شد و با گذشت زمان این چروک‌ها عمیق‌تر می‌گردد. با پیری، این منطقه از صورت به طرز چشمگیری تغییر می‌کند. تزریق ژل برای بالا بردن ابرو و از بین بردن چروک‌های اطراف چشم، یکی از بهترین راهکارها است.

علاوه بر افزایش سن، از دست رفتن حجم پوست و اثرات مضر آن بر روی ظاهر پوست می‌تواند به دلیل استعمال سیگار، کمبود آب و قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید باشد. پرکننده‌های پوستی به خصوص روش تزریق فیلر، حجم از دست رفته را بازمی‌گرداند و به عنوان پشتیبان، از افتادگی ابرو جلوگیری می‌کنند و ابرو را به سمت بالا لیفت می‌دهند. به طور کلی فیلر باعث لیفت ابرو‌ها می‌شود؛ اما این روند محدود به ۶- ۱۲ ماه است و به برند تزریقی فیلر و همچنین مهارت پزشک متخصص در زمان Filler injection بستگی دارد.

لیفت ابرو را با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج تجربه نمایید. در این مرکز با کادری مجرب و استفاده از بهترین ابزار و وسایل، اقدامات جوانسازی پوست به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیلر لیفت ابرو

فیلرهایی که برای لیفت ابرو از آنها استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارند که با توجه به تشخیص پزشک متخصص، میزان شل شدن پوست و افتادگی ابروها و هزینه‌ای که فرد برای بالا بردن ابرو با فیلر در نظر گرفته است، یکی از انواع آن انتخاب می‌شود.

چند نمونه از انواع فیلرها عبارتند از:

اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid)

اسید هیالورونیک از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی لایه‌ی درم پوست (لایه دوم) است. این ماده در پوست و بافت‌های عصبی بدن یافت می‌شود و به علت وجود این ماده در تمام نقاط بدن انسان، تزریق آن هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا بافت‌های بدن این ماده را می‌شناسند و به عنوان ماده ناشناخته با آن مقابله نمی‌کنند.

در فیلر اسید هیالورونیک ماده‌ای به نام گلیکوزآمینوگلیکان (Glycosaminoglycans) وجود دارد که وقتی با آب تماس پیدا می‌کند، آب را جذب کرده و حجم آن بیشتر می‌شود. جذب آب توسط ژل هیالورونیک اسید پوست را حجیم‌تر می‌کند؛ بنابراین با کم شدن مقدار هیالورونیک اسید در پوست، مقدار آب موجود در پوست کم شده و این کاهش حجم سبب افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود.

در لیفت ابرو با تزریق فیلر هیالورونیک اسید با افزایش حجم پوست سبب از بین رفتن تورفتگی‌ها و افتادگی‌های پوست می‌شود و با بالا بردن ابرو و تقویت حالت ارتجاعی پوست، ظاهری جوان به فرد می‌بخشد.

لیفت ابرو

پلی ال لاکتیک اسید (اسکالپترا)

از این ماده، برای پرحجم کردن بافت‌های نرم بدن استفاده می‌شود. تزریق اسکالپترا موجب رشد کلاژن طی چند ماه، به مرور زمان، در پوست شده و این امر سبب پرحجم شدن بافت‌های صورت می‌گردد.

فیلراسکالپترا یک ماده‌ی فریز شده است و باید قبل از استفاده در آب استریل حل شود و برای تزریق آماده گردد. باید از تزریق این ماده در ماهیچه‌هایی که میزان انقباض آن‌ها زیاد است، خودداری شود؛ زیرا ممکن است سبب ایجاد کلاژن به شکل ریز و قابل لمس در پوست گردد.

هیدروکسی آپاتیت (رادیس)

کلاژن بوین یا کلاژن گاوی

کلاژن بوین (Bovin Collagen) به علت در دسترس بودن، سهولت در استفاده و مقرون به صرفه بودن، نسبت به سایر مواد شناخته‌شده‌تر است. البته ایجاد حساسیت احتمالی و ماندگاری کوتاه مدت، استفاده از این ماده را با محدودیت مواجه کرده است.

مزایای لیفت ابرو با فیلر

نحوه لیفت ابرو با فیلر

تزریق فیلر به مناطقی از ماهیچه‌های پیشانی که مسئول بالا بردن ابروها هستند و ماهیچه‌های بین دو ابرو که در اخم کردن فعالیت می‌کنند، صورت می‌گیرد؛ اما با توجه به اینکه در افراد مختلف با توجه به سن آنها و اینکه میزان چین و چروک و همچنین ناحیه‌ای که ممکن است دارای چین‌وچروک باشد در افراد مختلف متفاوت باشد. بنابراین هیچ دو روش یا میزان تزریق فیلر برای دو فرد یکسان نیست. تزریق فیلر برای بالا بردن ابرو باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد تا بتواند منطقه‌ای که قرار است فیلر تزریق شود را به درستی تشخیص دهد و همچنین دوز درست و مورد نیاز را با توجه به نیاز هر مراجعه کننده استفاده نماید تا فرد به نتیجه دلخواه و مورد نظر خود برسد.

روش لیفت ابرو با تزریق فیلر یک روش غیرتهاجمی بدون دوره‌ی بهبودی است که بلافاصله نتایج آن برای فرد معلوم می‌شود. تزریق فیلر ابرو به صورت هشت نقطه‌ای انجام می‌شود. در ابتدا باید ناحیه مورد نظر تمیز شود، سپس ممکن است از برخی داروها یا پمادها به جهت بی‌حسی نواحی قابل تزریق استفاده شود. بعد از گذشت چند دقیقه و بی‌حس شدن ناحیه مورد نظر، پزشک، عمل تزریق فیلر را انجام می‌دهد. در واقع تزریق فیلر زمان زیادی را نمی‌برد و تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد.

اقدامات پیش از تزریق فیلر لیفت ابرو

  1. از 5 روز قبل از درمان نباید داروهایی مانند آسپیرین، ناپروکسن و ایبوپروفن مصرف کنید؛ زیرا این داروها باعث افزایش خونریزی می‌شوند.
  2. از 7 تا 10 روز قبل از درمان نباید مکمل‌هایی نظیر ویتامین E، جنسینگ، سیر، روغن ماهی، جینکو بیلوبا و مخمر سنت جان مصرف کنید؛ زیرا باعث افزایش کبودی و خونریزی می‌شوند.

افراد منع از تزریق فیلر

  1. افرادی که دارای بیماری‌های سیستم ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک هستند.
  2. کسانی که سابقه سکته قلبی دارند.
  3. زنان باردار یا شیرده
  4. افرادی که مبتلا به آسم و حساسیت‌های شدید هستند.
  5. کسانی که مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می‌کنند.
  6. افرادی که داروی آسیپرین یا وارفارین مصرف می‌کنند.
  7. افراد دارای بیماری قلبی تحت درمان
  8. کسانی که دارای سابقه سکته مغزی هستند.
  9. کسانی که دارای مشکلات مربوط به انعقاد خون هستند.
  10. کسانی که در 6 ماه گذشته و یا 6 ماه پیش رو؛ قصد یا سابقه مصرف اکوتان را دارند؛ چراکه این دارو خطر کلوئید یا اسکار به همراه دارد.
  11. افرادی که پلاک دهان و دندان دارند.
  12. افرادی که اختلالات روانی و انتظارات نا به‌جا دارند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی تزریق فیلر

تزریق فیلر، عوارض جانبی ندارد، درصورتی که به متخصص پوست و یا پزشک پوست حاذق مراجعه شود؛ اما ممکن است که در برخی مواقع با برخی عوارض از جمله:

گفته می‌شود که رخداد این عوارض نادر است و در صورت بروز هرکدام به خصوص کبودی، ورم زیر پوست، تورم، برآمدگی و… حتماً باید به پزشک پوست مراجعه شود و علائم بررسی گردد.

کاشت مو در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با بکارگیری جدیدترین متدها قابل انجام است. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465