منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بهترین متخصص پوست سنندج / در چه مواردی باید به متخصص پوست مراجعه نماییم؟

در چه مواردی باید به متخصص پوست مراجعه نماییم؟

پوست اندامی مهم است و اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری محسوب می‌شود. حتی از سایر قسمت‌های بدن محافظت می‌کند. دمای مناسب بدن را تنظیم و پیام‌هایی از طریق گیرنده‌های عصبی در مورد احتمال آسیب یا تحریک اندام‌ها و سطوح بدن به مغز می‌فرستد.

متخصصان پوست انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی را از سرطان‌های کشنده پوست تا زگیل درمان می‌کنند. مواردی که متخصصان پوست می‌بینند ممکن است شامل بیماری مزمن ناشی از مشکلات سیستم ایمنی بدن، واکنش‌های آلرژیک به مواد غذایی، عفونت‌های ناشی از باکتری یا ویروس و موارد دیگر باشد. متخصصان پوست همچنین به بیمارانی که می‌خواهند در زمینه زیبایی از جمله رفع مشکلات پیر شدن و چروک پوست، درمان زخم‌های قدیمی ناشی از جراحی قبلی، کاهش آکنه، کمک می‌کنند تا ظاهر سالم‌تر و زیباتری داشته باشند.در ادامه به دلایلی که باید به متخصص پوست مراجعه کرد می‌پردازیم.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو، کاشت مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.

وظایف متخصص پوست

متخصصان این حوزه از پزشکی به تشخیص و همچنین درمان و در عین حال جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست و مو می‌پردازند. این رشته تحصیلی از پزشکی دارای فلوشیپ های متفاوتی مانند زیبایی پوست، لیزر و در ضمن کاشت مو و درماتوپالوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکوپی ضایعات پوستی) می‌پردازد. تمام رده سنی بیماران می‌توانند برای درمان به پزشک پوست مراجعه نمایند و مشکل خود را برطرف نمایند. متخصص پوست به عمل جراحی بیماری‌های پوستی و همچنین مو و ناخن می‌پردازد. جراحی زیبایی پوست نیز بیشتر در زمینه زیبایی افراد تخصص دارد. جراحی زیبایی پوست با استفاده از روش‌های زیر به زیبایی پوست افراد کمک می‌نماید:

متخصصین پوست یک سری از دوره‌ها را برای انجام انواع جراحی‌های جوانسازی پوست با استفاده از فیلرها و پرکننده‌ها را نیز می‌گذرانند که در راستای عمل‌های زیبایی بیماران بسیار تأثیرگذار است. در ضمن یک پزشک پوست با داشتن مهارت‌های دانشی خود می‌تواند به تشخیص بسیاری از بیماری‌های پوستی بپردازد با استفاده از تکنیک‌های درمانی به درمان بیماری‌های پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس که نوعی بیماری مزمن پوستی است، آکنه، سرطان پوست و همچنین عفونت‌های ناخن بپردازد. یک متخصص پوست در سلامت پوست و مو و ناخن افراد اثرگذار می‌باشد و همچنین به کاهش چین‌وچروک، لکه‌های سن که در اثر پیری به وجود می‌آیند و به کاهش جای جوش و در التیام و بازسازی پوست بعد از اعمال جراحی سرطان پوست کمک بسیاری می‌نماید.

دکتر پوست در سنندج

سرطان پوست

متخصص پوست می‌تواند روند غربالگری را برای تشخیص سرطان پوست انجام دهد. اگر در گروه افراد در معرض خطر قرار داشته باشید،‌ باید معاینه و غربالگری سالانه را جدی بگیرید. افراد دارای موهای روشن،‌ چشم‌های روشن و آنان که سابقه آفتاب‌سوختگی دارند، در همین گروه قرار می‌گیرند. تشخیص زودهنگام سرطان پوست از طریق معاینات منظم و دقیق، برای درمان‌های موفقیت‌آمیز، حیاتی است.

اگزما

این بیماری پوستی مزمن با التهاب، ‌خارش و پچ‌های پوسته‌دار روی پوست شناخته می‌شود و فرد بیمار را آزار می‌دهد. متخصص پوست می‌تواند راه‌های مختلفی را برای مدیریت اگزما در نظر بگیرد و در صورت لزوم هم داروها و روش‌های درمانی مناسب را برای فرد بیمار تجویز کند.

آسیب‌های پوستی

اگر می‌خواهید که آسیب‌های پوستی خودتان را به حداقل برسانید یا این‌که مراقب از پوست در مقابل روند برای شما مهم است، می‌توانید به متخصص پوست مراجعه کنید. این متخصصان می‌توانند محصولات مناسبی را به شما معرفی کنند یا تغییرات خاصی را در سبک زندگی به شما پیشنهاد بدهند که تماس شما با عناصر آسیب‌زا را به حداقل می‌رساند.

درمان اسکار

یکی از توانایی‌های متخصصان پوست به ارائه شیوه‌های درمانی مناسب برای بهبود انواع اسکارها (مانند اسکارهای ناشی از آکنه یا اسکارهای کلوئیدی) مرتبط می‌شود. متخصص پوست، ‌در صورت لزوم و در موارد خاص مانند سوختگی، ‌می‌تواند فرد بیمار را به جراح پلاستیک ارجاع بدهد.

آکنه

آکنه شایع‌ترین بیماری پوست است. این بیماری باعث ایجاد لکه‌های مختلف روی صورت می‌شود که شامل سفید، مشکی، ّ و کیست عمیق هستند. این بیماری اغلب به این دلیل شکل می‌گیرد که غدد چربی پوست باعث ایجاد بیش از حد یک ماده به نام چربی پوست می‌شود که منافذ را پر می‌کند. دلیل دیگر آن می‌تواند باکتری‌ها باشند.

آکنه در بین نوجوانان معمول است؛ اما در هر سنی دریافت می‌شود. لکه‌ها معمولاً در صورت، گردن، پشت، سینه و شانه ظاهر می‌شود. آکنه تهدیدکننده زندگی نیست؛ اما می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. بدون درمان مناسب می‌تواند زخم‌های دائمی ایجاد کند. درمان آکنه ممکن است شامل کرم‌ها و ژل‌های بدون نسخه و یا تجویز داروهای خوراکی، پوست‌های شیمیایی و لیزر درمانی باشد.

اگزما

اگزما یک اصطلاح برای چندین بیماری مزمن پوست است که باعث التهاب (تورم) پوست می‌شود. این بیماری می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. اگزما اغلب باعث قرمزی، تورم، خشکی و خارش پوست می‌شود. شایع‌ترین نوع اگزما درماتيت آتوپيک است. اگزما برای نوزادان و کودکان اتفاق می‌افتد که ممکن است بر روی گونه‌ها و سایر قسمت‌های بدن بثورات ایجاد کنند و می‌توانند مایع ترشح کنند.

پسوریازیس

پسوریازیس ناشی از مشکل سیستم ایمنی بدن است و موجب می‌شود که سلول‌های پوست، بسیار سریع، تکثیر و روی سطح پوست انباشته شوند. این تکه‌ها پلاک‌ نامیده می‌شوند و می‌توانند ضخیم و قرمز باشند و دارای مقیاس‌های نقره‌ای باشند. پسوریازیس می‌تواند خارش‌آور یا دردناک باشند که معمولاً روی آرنج، زانو، پاها، صورت و پوست سر شکل می‌گیرند. گاهی می‌توانند بر روی ناخن‌ها، ناحیه تناسلی یا داخل دهان ظاهر شوند؛ اما کمتر شایع است.

متخصص پوست می‌تواند پسوریازیس را با نگاه کردن به یک نمونه پوستی زیر میکروسکوپ تشخیص دهند. پسوریازیس یک بیماری مزمن است. کرم‌ها می‌توانند پوست را تسکین دهند و به بهبودی کمک کنند. درمان، ممکن است شامل داروهای خوراکی برای سرکوب سیستم ایمنی باشد.

واریس و ورید عنکبوتی

رگ‌های واریسی، رگ‌های متورم، درهم پیچیده و دردناک هستند که وقتی دریچه‌های رگ‌ها ضعیف یا آسیب دیده شوند، ایجاد می‌شوند. اغلب به نظر می‌رسد رگ‌های واریسی در حال رشد و یا افزایش باشند و معمولاً در پاها رشد می‌کنند. آنها می‌توانند خطر ابتلا به لخته‌های خون و زخم‌های پوست را افزایش دهند. احتمال داشتن وریدهای واریسی با سن و وزن بیش از حد و شیوه زندگی بی‌تحرک افزایش می‌یابد. رگ‌های عنکبوتی اغلب مانند یک شبکه از خطوط قرمز یا آبی نازک روی پوست ظاهر می‌شوند.

تغییرات هورمونی، قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند به ورید عنکبوتی منجر شود. نوع درمان بستگی به نوع مشکل ورید دارد. درمان ممکن است شامل پوشیدن جوراب ساق بلند، مصرف دارو و تغییر برخی شیوه زندگی باشد.

اینستاگرام دکتر حسن زده

عفونت‌های قارچی

این مشکل شایع بوده و گاهی پوست، ناخن و مو را درگیر می‌کند. گروهی از مخمرها به نام کاندیدا می‌توانند طیف گسترده‌ای از عفونت‌های قارچی از جمله برفک دهان، کچلی قارچی، قارچ لای انگشتان پا و بالانیتیس ایجاد کنند.

ریزش مو

حدود 80 میلیون نفر در ایالات متحده ریزش موی ارثی دارند. طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی هم می‌تواند باعث ریزش مو شود، از جمله شپش سر که سالانه در حدود 6 تا 12 میلیون کودک 3 تا 11 ساله در ایالات‌متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

زگیل

زگیل رشدی مسری و خوش‌خیم پوست است که وقتی نوعی ویروس لایه بالایی پوست را آلوده می‌کند ظاهر می‌شود. متخصص پوست و مو می‌تواند از انواع روش‌های درمانی برای از بین بردن زگیل‌های مقاوم استفاده کند.

ویتیلیگو

این بیماری در واقع از بین رفتن رنگدانه ای به نام ملانین در پوست است. در نتیجه روی پوست تعدادی لکه ظاهر می‌شود که از نواحی دیگر پوست روشن‌تر است.

کهیر

برجستگی‌ها و ورم‌های مایل به قرمز می‌توانند نشان‌دهنده وجود یکی از بیماری‌های پوستی به نام کهیر باشند. وقتی این عارضه بیش از شش هفته طول بکشد، آن را مزمن می‌خوانند. کهیر می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و با خواب و فعالیت طبیعی روزانه تداخل پیدا کند. قبل از طبقه‌بندی کهیر به عنوان ایدیوپاتیک، پزشک وجود آلرژی یا عفونت را بررسی می‌کند. حدود 75 درصد موارد کهیر، ایدیوپاتیک هستند؛ اما ظاهر شدن ناگهانی کهیر می‌تواند نشانه‌ای از واکنش آلرژیک باشد که منجر به شوک آنافیلاکسی می‌شود.

بیماری پروانه‌ای

اپیدرمولیز بولوزا نوعی از بیماری‌های پوستی نادر است که باعث شکننده شدن پوست و ایجاد تاول می‌شود. این عارضه می‌تواند در هر جای بدن ظاهر شوند. در موارد شدید، ممکن است تاول در داخل بدن مانند دهان، مری، معده، روده، مجاری هوایی فوقانی، مثانه و دستگاه تناسلی نیز ایجاد شود. هر فردی می‌تواند به بیماری پروانه‌ای مبتلا شود. در همه گروه‌های نژادی و قومی این بیماری رخ می‌دهد و بر مردان و زنان تأثیر یکسانی دارد.

روزاسه

روزاسه یک دیگر از بیماری‌های پوستی مزمن است که باعث قرمز شدن پوست (معمولاٌ در صورت) می‌شود. این عارضه می‌تواند باعث مشکلات چشم و در مراحل پیشرفته باعث ضخیم‌تر شدن پوست شود.

آلرژی پوستی

این مشکل بر اثر برخورد پوست با ماده حساسیت زا طی چند دقیقه یا چند ساعت بروز می‌کند. یکی از این مواد لاتکس و برخی مواد شوینده می‌باشد. آلرژی پوستی یک وضعیت اورژانسی است که باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

لوپوس

از نشانه‌های بیماری لوپوس می‌توان به خستگی، سردرد، تب، تورم و درد مفاصل اشاره کرد. همچنین لوپوس باعث قرمز شدن پوست گردن و صورت به خصوص در ناحیه گونه و روی پل بینی می‌شود. نور مستقیم خورشید قرمزی و التهاب این عارضه را تشدید می‌کند.

آبله مرغان

آبله مرغان نوعی بیماری پوستی عفونی است که از طریق ویروس منتقل می‌شود و مسری است. تا زمانی که تاول‌ها خشک نشوند، احتمال انتقال آن بسیار زیاد است.

اقدامات زیبایی پوست و مو

برای انجام اقدامات زیبایی و مراقبت‌هایی پوستی و داشتن پوستی زیبا می‌بایست به بهترین متخصص پوست و مو مراجعه نمود. امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش‌های نوین و مؤثری جهت برطرف نمودن ایرادات صورت به وجود آمده است. گاهی ممکن است با مشکلاتی در پوست خود مواجه شویدکه صرفاً از لحاظ بصری و در مواقعی هم به دلیل اینکه این موارد و مشکلات تهدید برای سلامتی محسوب می‌شوند، مراجعه به متخصص پوست از الزامات است.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465