منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / دلایل ایجاد خطوط پیشانی و درمان آنها با تزریق فیلر

دلایل ایجاد خطوط پیشانی و درمان آنها با تزریق فیلر

یکی از علائمی که با ظاهر شدن آن بر پوست آثار پیری در صورت انسان نمایان می‌گردد ایجاد چین‌وچروک می‌باشد. از روش‌های رفع خطوط ایجاد شده در پیشانی، تزریق فیلر می‌باشد. تزریق فیلر خطوط پیشانی می‌تواند خطوط اخمی که در اثر متمرکز شدن فرد بر روی یک‌چیز، اخم یا نگاه با چشم نیمه‌باز به وجود می‌آید را نیز کاهش دهد.

تزریق فیلر پیشانی از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.

دلایل ایجاد خطوط پیشانی

دلایل متعددی در ایجاد چین وچروک پیشانی و در نتیجه روی آوردن به تزریق ژل پیشانی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش سن می‌باشد. افزایش سن موجب کاهش کلاژن بدن شده و این امر در آبرسانی به منافذ پوست نقش تأثیرگذاری دارد. البته این امر نمی‌تواند دلیل اصلی این عارضه باشد و عوامل دیگری نیز مؤثر می‌باشند. یکی از این عوامل، اضطراب، خستگی و عدم خواب‌ کافی می‌باشد. اضطراب شدید باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده و در نتیجه سیستم آبرسانی پوست مختل شود.

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در ایجاد چین‌وچروک در قسمت پیشانی دارد، مصرف بیش از اندازه دخانیات است. مصرف بی‌رویه دخانیات موجب خشکی پوست و در نتیجه افزایش تعداد چروک‌های پیشانی شود. اصابت اشعه فرابنفش خورشید نیز از دیگر عوامل بروز چین و چروک پوست بوده و موجب می‌شود سلول‌های آبرسان پوست خیلی زود از بین بروند. توصیه می‌شود به مقدار کافی در روز آب بنوشید. این کار باعث می‌شود تا آب بدن کاهش نیابد و منجر به ایجاد چروک در پوست نشود.

یکی از عواملی که بسیاری از پزشکان بر روی آن نقطه نظر دارند، اخم کردن مداوم و خط انداختن عمدی بر روی پیشانی است. این امر موجب انقباض ماهیچه‌های صورت و در نتیجه از بین رفتن سلول‌های آن می‌شود.

تزریق فیلر

انواع فیلر

کلاژن

کلاژن که یک پروتئین طبیعی در بدن می‌باشد و در لایه درم یا همان لایه میانی پوست وجود دارد که باعث حفظ حالت ارتجاعی پوست می‌شود. در صورت کاهش آن در پوست و ایجاد چروک در نواحی مختلف از کلاژن خود بدن انسان و یا کلاژن گاوی به عنوان حجم دهنده می‌توان در نقاطی مانند پیشانی، چانه و گونه استفاده نمود.

فیلر هیالورونیک اسید

فیلر هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی می‌باشد که در بدن انسان وجود دارد و مسئولیت حفظ شادابی و طراوت پوست بر عهده این اسید می‌باشد. تزریق این فیلر به پوست صورت و نقاط مختلف آن پوست را سفت خواهد کرد و به دلیل آبرسانی بیشتر به پوست شادابی پوست احیا می‌گردد.

تزریق چربی

تزریق چربی به عنوان فیلر و حجم دهنده بهترین روش برای برجسته‌سازی گونه و زاویه‌دار کردن چانه و کاهش خطوط پیشانی می‌باشد و این چربی از بدن خود بیمار گرفته می‌شود و بنابراین با بدن سازگاری بیشتری خواهد داشت.

تزریق فیلر پیشانی و چانه و گونه تنها راهی موقتی برای درمان مشکلات پوستی این نواحی از صورت می‌باشد و معمولاً این حجم دهنده بعد از مدتی توسط پوست جذب می‌شوند و به دلیل ادامه روند پیری در بدن پوست، مجدداً دچار مشکل چروک خواهد شد.

مزایای تزریق فیلر به پیشانی

کاندیدای مناسب تزریق فیلر به پیشانی

اغلب افرادی که در سنین بالای چهل سال برای تزریق فیلر به پیشانی اقدام می‌کنند، شرایط لازم را دارند.

معمولاً خطوطی که در اثر افزایش سن به وجود می‌آیند دو نوع هستند: خطوط ثابت و خطوط داینامیک.

خطوط ثابت پیشانی، خط‌هایی هستند که در حالت عادی و بدون حرکت اجزای صورت وجود دارند. خطوط داینامیک پیشانی، خطوطی هستند که با بالا بردن ابروها یا اخم کردن به وجود می‌آیند. تزریق فیلر به پیشانی در پر کردن و رفع هر دو نوع این خطوط مؤثر است؛ اما گفته می‌شود که نتیجه تزریق در افرادی که خطوط عمیق و ثابت دارند، بهتر و مؤثرتر است.

به طور معمول کاندیدای مناسب تزریق فیلر با توجه به هدف این روش می‌تواند طیف سنی گسترده‌ای از تمامی افرادی که نشانه‌های اولیه پیری در پوست آنان نمایان شده را شامل شود. تزریق فیلر چه برای افرادی که برای برجسته کردن اجزای صورت خود به دنبال راهی هستند، چه افرادی که با نمایان شدن علائم پیری، به فکر کاهش آثار پیری و چین و چروک می‌افتند کاربرد دارد.

افراد منع از تزریق فیلر به پیشانی

تزریق فیلر هم مانند هر عمل زیبایی دیگری ممکن است برای بعضی خطرناک باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

افراد زیر چهل سال

نوجوانان و افراد زیر چهل سال کاندیدهای مناسبی برای تزریق فیلر نیستند. چرا که پوست صورت این افراد به میزان لازم کلاژن سازی می‌کند و استحکام خوبی دارد. تزریق فیلر از سن کم و وقتی پوست هنوز سالم و شاداب است باعث پیری زودرس و افتادگی پوست می‌شود.

افرادی که به فیلر حساسیت دارند.

قبل از تزریق با پزشک مشورت کنید و تست حساسیت به کلاژن را انجام دهید تا مطمئن شوید که به ترکیبات فیلر حساسیت ندارید. در غیر این صورت دچار عوارض جانبی می‌شوید و باید نسبت به تخلیه آن اقدام کنید.

افرادی که عفونت باکتریایی پوستی دارند.

اگر به عفونت باکتریایی مبتلا هستید اول عفونت را درمان کنید. فرآیند تزریق فیلر می‌تواند باعث ورود این باکتری‌ها به لایه‌های درونی شود.

خانم‌های باردار و شیرده

هنوز اطلاعات کاملی از اینکه تزریق فیلر در دوران بارداری خطرناک است وجود ندارد. همچنین احتمال حرکت و جذب مواد از طریق خون بسیار کم است؛ اما با این حال بهتر است تزریق را تا بعد از بارداری به تعویق انداخت.

افراد مبتلا به دیابت یا انعقاد خون

اگر مبتلا به دیابت یا انعقاد خون هستید با صلاحدید پزشک تزریق فیلر را انجام دهید.

شیوه انجام تزریق فیلر به پیشانی

این روش با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و هیچ درد و خونریزی ندارد. معمولاً تزریق فیلر پیشانی تنها در یک جلسه کوتاه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای، انجام خواهد شد. در این روش با کمک سوزن‌های یک‌بار مصرف، مقدار کمی فیلر به زیر پوست پیشانی تزریق می‌شود. برای انجام تزریق، نخست باید پوست پیشانی به دقت بررسی شود تا بهترین نقاط برای تزریق مشخص شوند. معمولاً با یک مارکر، این نقاط روی پوست پیشانی و اطراف آن نشانه‌گذاری خواهد شد. سپس تنها همان نقاط مورد نظر برای تزریق فیلر، بی‌حس می‌شود.

بی‌حسی پوست پیشانی معمولاً با سه روش پماد بی‌حسی، کمپرس یخ و یا تزریق ماده بی‌حس‌کننده موضعی انجام می‌شود. مرحله بی‌حسی ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

پس از این مرحله با کمک سوزن‌های مخصوص، فیلر به میزان مشخصی به زیر پوست تزریق می‌شود. میزان تزریق، محل تزریق، سرعت تزریق یا مدت زمان باقی ماندن سوزن در پوست و حتی زاویه تزریق، همگی در اثربخشی بیشتر و ماندگار این عمل مؤثر است. به همین دلیل تجربه و مهارت پزشک بسیار مهم خواهد بود.

نکات پس از تزریق فیلر به پیشانی

  1. بعد از تزریق فیلر، عوارضی مثل قرمزی، تورم و غیره در نقاط تزریق شده کاملاً طبیعی است و بیمار نباید در مورد این مسائل استرس داشته باشد.
  2. بعد از تزریق فیلر، استفاده از کمپرس سرد به منظور کاهش تورم صورت بسیار مفید است.
  3. بعد از تزریق فیلر، از فعالیت و ورزش‌های سنگین فیزیکی خودداری کنید.
  4. بعد از تزریق فیلر، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  5. بعد از تزریق فیلر، سعی کنید تا یک هفته از سونا و استخر استفاده نکنید.
  6. بعد از تزریق فیلر، آرایش نکنید. معمولاً استفاده از مواد آرایشی، ۲۴ ساعت بعد از تزریق توصیه می‌شود.
  7. یک هفته بعد از تزریق فیلر، نباید از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنید.
  8. یک هفته بعد از تزریق فیلر، از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  9. برای کاهش کبودی بعد از تزریق فیلر، می‌توانید با مشورت پزشک از کرم و پمادهای موضعی استفاده کنید.
  10. از وارد کردن هرگونه ضربه، فشار و حتی خارش نقاطی که ژل تزریق شده است، خودداری کنید.
  11. بهتر است بیمار از غذاهای سفتی که جویدن آنها ماهیچه‌های صورت را زیاد درگیر می‌کند، استفاده نکند.
  12. استفاده از آناناس و قرص ویتامین C می‌تواند به کاهش کبودی صورت و افزایش روند بهبود بیمار کمک زیادی کند.

ماندگاری تزریق فیلر به پیشانی

در انجام تزریق فیلرهای پرکننده از فیلرهای پرکننده طبیعی استفاده می‌شود، به همین دلیل احتمال اینکه نتایج حاصل از انجام تزریق فیلر های پرکننده به طور دائم ماندگار باشد بسیار کم است. به این دلیل که بدن بعد از انجام تزریق در مواجه با فیلرهای پرکننده طبیعی سعی می‌کند و تا زمانی که همه فیلرهای تزریق شده را از بین نبرد به کار خود ادامه می‌دهد.

ماندگاری نتایج حاصل به موارد مختلفی مانند عملکرد بدن هر فرد، کیفیت فیلر، نوع فیلر، سبک زندگی فرد و محل ناحیه‌ای که Filler injection انجام شده است بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌تواند عدد دقیقی برای ماندگاری تزریق فیلر های پرکننده نمی‌توان گفت. طی تحقیقاتی که بر افراد انجام‌شده است مشخص شده که ماندگاری نتایج حاصل از تزریق پرکننده‌ها برای انواع فیلرها حداقل 6 ماه است؛ اما فیلر پرکننده‌ای هم وجود دارد که ماندگاری آن به 2 سال هم می‌رسد. البته بعد از انجام هر بار تزریق فیلرهای پرکننده در هر دفعه ماندگاری نتایج حاصل از انجام تزریق، بیشتر از دفعه قبل می‌شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تزریق فیلر به پیشانی

ممکن در جای سوزن‌ها با کبودی و تورم مواجه شوید. این عوارض کاملاً طبیعی است.

توجه داشته باشید که ممکن است در ساعات اولیه اجزای صورت متناسب با یکدیگر نباشند. این عارضه بر اثر تورم صورت بوده و پس از چند ساعت برطرف خواهد شد.

تزریق واکسن زگیل تناسلی در سنندج از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی پوست مو و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465