منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

تزریق ژل به چانه

با افزایش سن، شبکه حمایتی کلاژن، مولکول‌ها و الاستین موجود در پوست، تحلیل رفته و صورت دچار پیری می‌شود. این وضعیت به ضعیف شدن عضلات بالا کشنده و تقویت عضلات پایین کشنده صورت منجر می‌شود. ژل‌های پوستی می‌توانند جایگزین این حمایت ساختاری شده و شکل چانه را تغییر دهند. با استفاده از ژل‌های پوستی می‌توان ظاهر چانه را برجسته‌تر و محدوده آن را نمایان‌تر کرد.

تزریق ژل چانه با هدف اصلاح فرم چانه انجام می‌شود. ژل یا فیلرهای چانه فیلرهای پوستی قابل تزریقی هستند که برای تغییر شکل ناحیه چانه و فک پایین استفاده می‌شوند. با تزریق فیلر چانه می‌توان فک پایین را تقویت کرد، خط نیمرخ را تراز کرد و شکل ظاهری چانه را اصلاح کرد. تزریق ژل چانه به دلیل اینکه یک روش غیرتهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) محسوب می‌شود، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. علاوه بر این، تزریق ژل چانه نیاز به هیچگونه عمل بیهوشی ندارد و این یکی دیگر از مزیت‌های این روش می‌باشد.

ماده‌ای که عموماً تحت عنوان ژل استفاده می‌شود، ژل هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) می‌باشد. از آنجا که این ماده در بدن وجود دارد، بنابراین ضرری برای بدن انسان نخواهد داشت. هیالورونیک اسید با جذب آب و همچنین ترشح ماده‌ای به نام کلاژن به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

تزریق ژل یا فیلر چانه از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.

انواع ژل

ژل‌های مختلفی برای زیباسازی چانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژل‌ها شامل انواع دائمی، نیمه دائمی و غیر دائمی یا موقتی هستند. امروزه بیشتر از ژل موقت و نیمه دائمی برای تزریق ژل به چانه بهره می‌بردند؛ چراکه اثرات این نوع ژل دائمی نیست و به راحتی قابل اصلاح یا حذف است. نوع دائمی ژل‌های تزریقی را تنها با عمل جراحی مجدد می‌توان حذف نمود. ژل‌ها از لحاظ حجم دهی به صورت و میزان ماندگاری با هم تفاوت دارند.

تأثیرات تزریق ژل به چانه

چانه در سه بعد بررسی می‌شود و از جلو و بغل از نظر زیبایی ارزیابی می‌شود. بسته به نیاز و فرم صورت شخص، تزریق فیلر در چانه اثرات زیر را بر چانه خواهد داشت:

طول چانه افزایش پیدا می‌کند.

این حالت از نمای جلو قابل مشاهده است و در صورتی که چانه کوتاه باشد، می‌تواند یک روش ایده آل باشد. اگر چانه نسبت به دیگر اعضای صورت بسیار کوتاه باشد، تزریق ژل چانه می‌تواند به زیبایی چهره شما بیفزاید.

برآمدگی چانه را افزایش پیدا می‌کند.

این حالت از نمای جانبی، قابل مشاهده است. اگر چانه نسبت به لب‌ها بسیار کوتاه به نظر برسد، فرم دهی چانه با فیلر راه‌حل ایده آلی است. فیلر حتی می‌تواند به رتروگناتیا (عقب رفتگی چانه) و نیز به میکروژنیا (شرایطی که چانه بسیار کوچک است) کمک کند.

تزریق ژل چانه چه تأثیری دارد؟

دیگر روش ارزیابی عقب بودن چانه نگاه کردن به آن نسبت به لب پایینی می‌باشد. اگر چانه پشت لب پایین قرار گرفته باشد، ممکن است نیاز به برجسته‌سازی اندکی داشته باشد. اگر چانه هم‌راستا یا پشت آن قرار دارد، قطعاً نیاز به برجسته‌سازی چانه دارید.

چین‌وچروک چانه کاهش پیدا می‌کند.

این حالت از جلو و از نمای جانبی قابل مشاهده است. تزریق فیلر به چانه می‌تواند چین عمیق ایجاد شده در برخی از افراد را کاهش دهد و همچنین حالت قلابی و به شکل C را که با افزایش سن ایجاد می‌شود را متوقف کنند.

عرض پایین چانه را افزایش یا کاهش می‌دهد.

با تزریق فیلر چانه می‌توان انتهای چانه را فرم داد. خانم‌ها با یک چانه گرد و مخروطی شکل بهتر به نظر می‌رسند. عرض چانه یک خانم بیشتر از فاصله‌ی بین گوشه‌های داخلی چشم‌ها نباید باشد.

برخی از خانم‌ها ممکن است چانه‌ی خیلی پهنی داشته باشند که مردانه به نظر می‌رسد. مردان با یک چانه مربع شکل و قوی ظاهر بهتری پیدا می‌کنند. در صورت وجود فرو رفتگی در اطراف چانه می‌توان در این ناحیه ژل تزریق کرد. با تزریق ژل چانه می‌توان فرم چانه را به شکلی که مناسب صورت فرد است، طراحی کرد.

برطرف کردن خطوط لبخند یا ماریونت

با تزریق ژل در چانه و در امتداد خطوط بین لب و چانه می‌توان خطوط و چروک‌های این قسمت را کاهش داد.

از بین بردن گودی چانه

اگر در چانه خود فرورفتگی مادرزادی دارید و این فرم را دوست ندارید، با تزریق ژل به چانه می‌توانید این فرورفتگی را به سادگی از بین ببرید.

کاهش فرورفتگی بیش از حد چانه

اگر یک ماهیچه‌ی چانه بیش از حد فعال باشد، برخی از افراد این اثر را «میومدلاسیون» می‌نامند. گاهی اوقات نیاز است که تزریق فیلر چانه با تزریق بوتاکس ترکیب شوند تا این نقص را برطرف کنند.

نحوه تزریق ژل به چانه

1. پزشک در ابتدا با توجه به صحبت‌های بیمار، وضعیت ظاهر صورت و پوست را بررسی کرده و نواحی خاص چانه و خط فک که نیازمند ترمیم با استفاده از ژل، مشخص می‌شود.
2. پزشک با استفاده از یک طرح، نقاط استراتژیک را بر روی چانه یا فک مشخص می‌کند تا با استفاده از آن راهنمای لازم برای تزریق ژل به چانه را در اختیار داشته باشد.
3. با استفاده از مواد آنتی‌بیوتیک، محل‌های تزریق در چانه تمیز می‌شوند. سپس توسط یک ماده بی‌حسی موضعی، ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود.
4. تزریق با استفاده از ژل تنها چند دقیقه طول می‌کشد و در هر مرحله از وارد شدن سوزن، چند ثانیه زمان نیاز است.
5. در مرحله آخر محل تزریق که با علامت مشخص‌شده را تمیز کرده و از بسته یخ برای کاهش ورم و ناراحتی‌های موقت در محل تزریق استفاده می‌شود. در این مرحله باید بیمار توجه داشته باشد که به محل تزریق فشاری وارد نکند؛ زیرا موجب حرکت ژل در محل تزریق می‌شود.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل به چانه

  1. تا رفع ورم و بهبودی نباید ناحیه درمان شده را آرایش کرد.
  2. در خوابیدن رعایت شود، صورت رو به بالا باشد تا فشاری به ناحیه‌ی درمان شده وارد نشود.
  3. تا 24 ساعت پس از انجام تزریق از حمام کردن خودداری شود.
  4. برای کم کردن تورم و قرمزی می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد.
  5. پس از تزریق، از دست زدن به ناحیه‌ی تزریق خودداری کنید.
  6. از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد بپرهیزید.

فوايد تزريق ژل به چانه

تزریق ژل يک روش غير جراحي و ايمن است که براي اصلاح کاهش حجم صورت به دليل پيري، انجام مي‌گيرد. تزریق ژل به چانه را مي‌توان براي بازيابي توازن صورت، ايجاد تقارن و بهبود شکل اجزاي مختلف صورت از قبيل چانه و گونه‌ها استفاده کرد.

روش نويني که در حال حاضر براي تزريق ژل چانه استفاده مي‌شود، روشي بسيار راحت است که در آن ژل به آرامي در ناحيه هدف در اطراف خط فک شما تزريق مي‌شود و دوره بهبودي بعد از عمل در اين روش بسيار کوتاه است. نتايج تزريق ژل در چانه، بلافاصله بعد از انجام عمل پديدار مي‌شود (البته فرونشستن کامل ورم‌هاي ناشي از اين عمل ممکن است سه تا چهار هفته زمان ببرد) و معمولاً در حدود ۹ تا ۱۲ ماه ماندگار خواهد بود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

ماندگاری تزریق ژل چانه

ماندگاری ژل چانه می‌تواند از 15 تا 24 ماه دوام داشته باشد. البته این دوام به شرطی به دست خواهد آمد که فرد در جلسات ترمیمی دوره‌ای شرکت کند.

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل به چانه

  1. افرادی که دارای چانه‌های کوچک یا متوسطی هستند، بهترین کاندید برای تزریق ژل به چانه می‌باشند.
  2. افرادی که به دلیل افزایش سن، قصد حجیم کردن چانه خود را دارند.
  3. افرادی که علاقه‌مند به داشتن چانه‌های مخروطی هستند.
  4. افرادی که قصد اصلاح بی‌قاعدگی چانه خود را دارند.

عوارض تزریق ژل به چانه

ریزش مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم کمک نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465