منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی و پی آر پی / مروری کوتاه بر مقایسه دو روش تزریقی مزوتراپی و پی آر پی

مروری کوتاه بر مقایسه دو روش تزریقی مزوتراپی و پی آر پی

ریزش مو مشکلی بسیار جدی است که زنان و مردان تقریباً هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد از این بیماری رنج می‌برند، دانشمندان هرساله سعی می‌کنند راه‌حل‌های بهینه پیدا کنند. پی آر پی PRP و مزوتراپی از جمله روش‌های آزمایش شده ترمیم مو هستند که می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. دانستن تفاوت روش پی آر پی و مزوتراپی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که کدام گزینه بهترین گزینه برای شما است؛ زیرا، اگرچه هر دو سعی در ترمیم مو دارند؛ اما عملکرد آنها کمی متفاوت است. بنابراین یکی از این روش‌ها ممکن است به شما کمک کند تا با توجه به ویژگی‌های خود، نتایج بهتری بگیرید.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی

یکی از روش و درمان‌هایی که امروزه دارای طرفداران بسیاری می‌باشد روش PRP یا پلاسمای غنی شده با پلاکت می‌باشد. نحوه انجام این تکنیک بدین گونه است که مقادیری خون از فردی که قصد انجام تکنیک پی آر پی را دارد گرفته می‌شود. سپس توسط دستگاهی مخصوص پلاکت‌های خون از سایر مواد جداشده و به‌وسیله فاکتورهای رشد پلاکتی فرآوری می‌شود.
ماده‌ی به‌دست‌آمده را به وسیله تزریق به لایه‌ی زیرین پوست به داخل بدن انتقال می‌دهند. با توجه به اینکه ماده از خود بدن فرد گرفته شده است، احتمال عفونت و یا پس زدن آن توسط بدن به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. از این روش می‌توان به صورت مکمل در سایر روش‌های جلوگیری از ریزش مو استفاده نمود. موادی که وارد بدن می‌شود سبب تحریک مو شده که این فرآیند سبب رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو خواهد شد. هر دو روش برای کسانی مناسب است که دچار کم‌پشتی مو و ریزش هستند، نه کسانی که دچار طاسی و یا ریزش موی شدید هستند.

در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، موثرترین ترکیبات مزوتراپی برای مشکل یا عارضه پوستی شما تهیه شده و در موضع با بهترین تکنیک تزریق می‌گردد. همچنین در این مرکز از تزریق پی آر پی برای رفع و درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. لطفا جهت مشاوره، رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی

روش درمانی مزوتراپی دارای شباهت‌هایی با روش PRP می‌باشد. در این روش به جای استفاده از پلاکت‌های فرد، مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها، مواد معدنی، کلاژن‌ها، عصاره‌ی گیاهان و همچنین آنزیم‌های موردنیاز برای رشد و سلامت مو برای بالا رفتن متابولیسم سلول مو در بخش مزودرم پوست تزریق می‌گردد.

این روش با تزریق مکرر این مواد در زیر پوست انجام می‌شود. این کار سبب ترمیم سلول‌های مرده شده و فرآیند رشد مجدد مو آغاز می‌گردد. در این روش از دوزهای کم دارو در طی دوره‌های متوالی درمان انجام می‌گیرد. به دلیل اینکه در روش مزوتراپی ماده ای که جهت تزریق استفاده می‌شود از بدن فرد گرفته خواهد شد، به این روش مزوتراپی بیولوژیک نیز می‌گویند.

نحوه انجام مزوتراپی

مزوتراپی مو به دو روش انجام می‌شود:

1. مزوتراپی شیمیایی

موادی مانند بوفلومدیل، ماینوکسیدیل ، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین‌ها و سیلیسیم آلی به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شود. این مواد با هم کار می‌کنند تا رشد طبیعی مو را از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT اضافی، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو تحریک کنند.

2. مزوتراپی مکانیکی

پزشک، سوراخ‌های ریز در ناحیه آسیب دیده ایجاد می‌کند که باعث رشد مو می‌شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این مواد به تشکیل بافت‌های جدید در مو کمک می‌کنند. در طی این فرآیند، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی‌شود.

تفاوت پی آر پی و مزوتراپی

نحوه انجام پی آر پی

ابتدا نمونه خون به مقدار موردنیاز از فرد گرفته می‌شود. سپس با استفاده ازکیت های حاوی ژل جداکننده و دستگاه سانتریفیوژ، پلاکت‌ها جدا شده و آماده تزریق می‌شوند. قبل از تزریق می‌توان به محل کرم بی‌حس‌کننده مالیده تا درد کمتر حس شود. تزریق پی آر پی مو با وسیله خاصی بنام مزوگان صورت می‌گیرد. این وسیله این قابلیت را دارد که مقدار و عمق تزریق را به‌دقت تنظیم نموده و در نتیجه از تزریقات با عمق و مقدار نامناسب جلوگیری کرده مانع از هدر رفتن پی آر پی تهیه شده می‌گردد. سوزن‌هایی که در این روش از آنها استفاده می‌شود، فوق‌العاده ظریف هستند، به طوری که این کار با حداقل درد انجام می‌شود.

کاربردهای مزوتراپی

کاربردهای پی آر پی

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

اینستاگرام دکتر جمال الدین حسن زاده

عوارض جانبی پی آر پی

بنا به این دلیل که در این روش، مواد تزریق شونده متشکل از خون شخص می‌باشد در نتیجه نمی‌تواند عوارض چندانی برای فرد داشته باشد؛ اما به هر حال باید دانست که در هر روشی احتمال عوارض جانبی حتی به صورت خیلی خفیف وجود دارد. برخی از این عوارض در روش پی آر پی به شرح زیر هستند:

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465