منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در سنندج / بوتاکس پیشانی چیست و چگونه انجام میشود؟

بوتاکس پیشانی چیست و چگونه انجام میشود؟

بوتاکس پیشانی یکی از رایج‌ترین و مشهورترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که از آن برای از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی و همچنین درمان خط اخم استفاده می‌شود. در این روش که یک روش غیرتهاجمی است از باکتری سم بوتولونیوم استفاده می‌شود. این سم را در محل موردنظر تزریق می‌کنند و عضلات انقباضی را فلج می‌کنند. پس از این که تزریق بوتاکس انجام شد جذب عضلات می‌شود. تزریق این ماده در عضلات پیشانی سبب می‌شود که رفته‌رفته مانع از تولید موادی شود که باعث انقباض عضلات پیشانی می‌شوند.

بوتاکس پیشانی هم می‌تواند در صاف کردن چین‌وچروک مؤثر باشد و هم می‌تواند باعث شل شدن بیش‌ازحد ماهیچه‌ها شود، در نتیجه افتادگی ابرو یا حتی ناهموار بودن ابروها ایجاد می‌شود. در بوتاکس پیشانی دوز تزریق باید با دقت کنترل شود؛ بنابراین مهم است که در انتخاب پزشک دقت کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه انجام بوتاکس پیشانی

چین و چروک در پوست معمولاً در زیر عضله منقبض شده ایجاد می‌شود. به عنوان مثال ماهیچه پیشانی یک ماهیچه عمودی است و هنگامی‌که منقبض می‌شود (مانند زمانی که ابروهای خود را بالا می‌برید)، چین‌وچروک‌های ایجادشده به‌صورت افقی خواهند بود. به همین ترتیب دو عضله که باعث ایجاد خطوط اخم می‌شوند، بین ابروها کمی به صورت افقی قرار گرفته‌اند، بنابراین هنگام انقباض، خطوط اخم به صورت عمودی ظاهر می‌شوند. بوتاکس به عضلاتی که باعث تحریک عصب به آن بافت‌ها می‌شود، تزریق می‌گردد.

پس از تزریق بوتاکس، فعالیت عضلانی که باعث ایجاد خطوط اخم می‌شود کاهش می‌یابد و پوست صاف‌تر می‌شود. بدون داشتن عضله منقبض‌شده در زیر پوست، مدت زمان زیادی طول می‌کشد که پوست چروک شود. برای از بین بردن خطوط عمیق صورت که حتی در زمان استراحت نیز وجود داشته دارند، بوتاکس انتخاب مناسبی نیست. بهتر است برای این خطوط از پرکننده‌های پوستی استفاده شود. بوتاکس می تواند این خطوط را صاف‌تر کند؛ اما راه‌حل دائمی نیست و برای همیشه آنها را از بین نمی‌برد.

تزریق بوتاکس در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با تکنیکی موثر و بکارگیری بهترین مواد انجام می‌پذیرد. اگر مایل به تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر حسن زاده می‌باشید؛ جهه هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

تزریق بوتاکس حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و معمولاً طی چند روز شاهد بهبودی وضعیت چین و چروک پوستتان خواهید بود. دو تا چهار روز زمان نیاز دارد تا بوتاکس به انتهای عصب عضلات منقبض کننده وصل شود. حدود 10-14 روز طول می‌کشد تا بوتاکس بیشترین تأثیر خود را بر پوست بگذارد.

بوتاکس پیشانی

مزایای بوتاکس پیشانی

افراد نامناسب جهت انجام بوتاکس

عمل بوتاکس برای برخی از افراد مجاز نمی‌باشد. این افراد، کسانی هستند که دارای سیستم ایمنی بدن ضعیفی بوده و عضلات آن‌ها توان سازگاری با سم بوتولینم را ندارد. همچنین، زنان باردار یا شیرده تا اتمام دوران بارداری و شیردهی هرگز نباید عمل بوتاکس را انجام دهند. بسیاری از پزشکان به افرادی که دوران بارداری را گذرانده‌اند، توصیه می‌کنند به مدت 2 سال از انجام هرگونه عمل جراحی خودداری کنند.

انجام عمل بوتاکس پیشانی برای افرادی که ویروس تبخال در بدن آن‌ها فعال است نیز ممنوع می‌باشد. این افراد تنها زمانی مجاز به انجام این عمل هستند که ویروس تبخال را درمان و از بدن خود خارج کنند. به افرادی که داروهای ضد انعقادی با دوز بالا مصرف می‌کنند، هرگز عمل بوتاکس توصیه نشده و در صورت انجام ممکن است سلامتی خود را به خطر بیندازند.

میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی

میزان ماندگاری این فرایند زیبایی ۳ تا ۴ ماه می‌باشد؛ ولی با انجام برخی از مراقبت‌ها می‌‌توان این مقدار را تا ۶ ماه افزایش داد. همچنین لازم به ذکر است که میزان ماندگاری این تکنیک به عوامل مختلفی وابسته است و این مقدار در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و نمی‌توان زمان دقیقی را به عنوان میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی عنوان کرد. با این حال، با انجام مراقبت‌های لازم و رعایت نکاتی که در ادامه قصد معرفی آنها را داریم می‌توانید میزان ماندگاری و بازده این تکنیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس پیشانی

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض و خطرات تزریق بوتاکس پیشانی

اگر تزریق بوتاکس در کلینیک نامعتبر توسط پزشک غیر متخصص در این زمینه انجام شود، نه تنها نمی‌توان انتظار نتایج مثبت را داشت بلکه عوارض جانبی نیز بروز پیدا خواهند کرد. از جمله شایع‌ترین عوارض جانبی که می‌تواند بعد از تزریق بوتاکس برای این دسته از افراد بروز پیدا کند عبارتند از:

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو، کاشت مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465