منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / جراحی خال با برداشتن یا تراشیدن چگونه انجام میشود؟

جراحی خال با برداشتن یا تراشیدن چگونه انجام میشود؟

خال ها ضایعات خوش خیم و بسیار شایع پوستی هستند که در اصطلاح پزشکی نووس نامیده می‌شود. دسته‌هایی از سلول‌های رنگ‌دانه دار هستند که به‌صورت نقاط تیره و کوچک پوست ظاهر می‌شود و در اندازه و رنگ‌های مختلف هستند. خال‌ها عموماً بر روی صورت، دست، پا و نیم‌تنه ظاهر می‌شود، اما می‌توانند در هرجایی از بدن به وجود بیایند.

اگرچه اغلب خال‌های پوستی بی‌ضرر و بی‌خطر هستند، در موارد نادر پیش سرطانی می‌شوند و باید با جراحی آن‌ها را برطرف کرد. بسیاری از افراد برای زیباتر شدن اقدام به برداشتن خال‌هایشان می‌کنند. درمان خال تنها با هدف زیبایی صورت نمی‌گیرد بلکه برای بیمارانی که به ملانوم مبتلا شده‌اند ضروری است. بعضی از بیماران ترجیح می‌دهند با استفاده از روش‌های برداشتن خال صورت و بدن به شکل طبیعی یا با جراحی یا با لیزر بنا به دلایل زیبایی خال‌های خوش‌خیم خود را بردارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع خال

خال‌های پوستی ممکن است در هر قسمتی از بدن ایجاد شوند. دو نوع خال وجود دارد که ممکن است باعث بروز مشکل شوند که عبارت‌اند از خال‌های مادرزادی و خال‌ها دیسپلاستیک. خال‌های مادرزادی خال‌هایی هستند که معمولاً از بدو تولد وجود داشته و در یک نفر از هر ۱۰۰ نفر دیده می‌شوند. ریسک ابتلا به بدخیمی در این خال ها بستگی به اندازه آنها دارد در خالهای با اندازه کوچکتر احتمال بدخیمی کمتر است و هر چه اندازه خال بزرگتر باشد این احتمال بیشتر میشود. بنابراین در این خالها بایستی مراقب تغییرات بود و در صورت هر گونه تغییری به متخصص پوست مراجعه نمود. خال‌های دیسپلاستیک یا خال‌های غیرعادی آنهایی هستند که در مقایسه با متوسط اندازه خال‌های دیگر بزرگ‌تر بوده و شکل غیرعادی دارند. رنگ قسمت مرکزی این خال‌ها قهوه‌ای تیره بوده و لبه‌های آنها روشن‌تر است؛ همچنین ممکن است لبه‌های این خال‌ها قرمز بوده یا نقاط سیاره کوچکی در اطراف لبه‌های آنها وجود داشته باشد. تشخیص درست خال‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوان از سرطانی نبودن آنها اطمینان حاصل کرد.

جراحی انواع خال

علل ایجاد خال

ملانین رنگدانه طبیعی است که باعث رنگدار شدن پوست ، مو و عنبیه‌های چشم می‌شود. این رنگدانه ها در سلول‌هایی به نام ملانوسیت تولید می‌شوند که در دو لایه رویی پوست قرار دارند. زمانی که ملانوسیت ها به طور یکنواخت توزیع نمی‌شوند و گروهی رشد می‌کنند، خال‌ها ایجاد می‌شوند. خال‌ها ممکن است در هر قسمتی از بدن ایجاد شوند و غالباً در قسمت‌هایی ایجاد می‌شوند که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند. این قسمت‌های بدن شامل دست‌ها، بازو، قفسه سینه، گردن و صورت می‌شود. خال‌ها همان طور که قبلاً توضیح داده شد در ۳۰ سال اول عمر فرد ایجاد می‌شوند و البته ممکن است پس از آن نیز به وجود آیند. خال‌ها به خصوص خال‌های دیسپلاستیک ممکن است ارثی باشند. خال‌های دیسپلاستیک معمولاً روی پوست افراد ایجاد می‌شوند و وجود آنها نگران‌کننده نیست. خال‌های در طول عمل فرد رشد کرده و ممکن است باعث بروز مشکلاتی نیز برای وی شوند.

در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده، برداشتن خال با لیزر و جراحی در سنندج با بهترین نتایج، بدون درد و ایجاد اسکار انجام میشود. پل ارتباطی ما برای ارائه مشاوره به شما عزیزان شماره‌ تلفن 33246361 - 087 می‌باشد.

روش های جراحی خال

استفاده از روش‌های تهاجمی مانند جراحی، زمانی توصیه می‌شود که خال از نوع گوشتی یا سرطانی است. در این روش یا با برداشتن و یا تراشیدن خال به طور کامل از پوست خارج می‌شود. با توجه به اینکه روش تهاجمی است، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. اینکه تراشیدن یا بریدن، کدام‌یک برای خال صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نظر پزشک بستگی دارد. برای انجام این جراحی، نیازی به بستری شده نیست و همه چیز به صورت سرپایی در مطب یا کلینیک انجام می‌شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض برداشتن خال به روش جراحی

معمولاً بعد از برداشتن خال صورت و بدن با جراحی و یا لیزر آنها یک قرمزی در محل برداشت خال ایجاد می‌شود که با توجه به عمق ضایعه از 2 هفته تا 6 ماه بعد به‌طور کامل از بین می‌رود.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465