منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / با چه روشهایی می توان اطراف چشم را جوانسازی کرد؟

با چه روشهایی می توان اطراف چشم را جوانسازی کرد؟

با افزایش سن و عواملی نظیر نور خورشید، خط و چروک‌های ظریفی در اطراف چشم های شما ایجاد می‌شود، این مسئله امری طبیعی است. شما با استفاده از برخی راهکارها می‌توانید ایجاد این خطوط را به تأخیر اندازید.اما پس از ایجاد، اگر با آنها مشکل دارید، می‌توایند روش‌های ذکر شده در مقاله‌ی زیر را امتحان کنید. حقیقت این است که وقتی خطوط زیر چشم ایجاد می‌شوند، درمان آنها دشوار است، به ویژه اگر عمیق باشند. با این وجود روشهای بسیار موثری وجود دارد که بر روی این خطوط اثر می‌گذارند و آنها را از بین میبرند.

آنچه در این مطلب میخوانید

حساسیت پوست دور چشم

با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. عوامل محیطی (مانند قرار گرفتن در برابر آفتاب) در کنار عوامل ژنتیکی در ایجاد چروک و خطوط ظریف اولیه در چهره‌ی شخص نقش دارند. در واقع، پوست دور چشم، قسمتی از پوست است که نشانه‌های اولیه‌ی افزایش سن بیشتر در آن نمایان می‌شود، زیرا نازک و حاوی رگ‌های خونی است. ایجاد خطوط زیر چشم بخشی طبیعی از افزایش سن است.

جوانسازی چشم

علل بروز خطوط و چروک های زیر چشم

متداول ترین علت خطوط و چروک های ظریف اطراف چشم ، افزایش سن است، اما عوامل دیگری هم در بروز این خطوط نقش دارند که بهتر است از آنها بپرهیزید:

اشعه‌ی فرابنفش (UV)

اشعه‌ی فرابنفش نور آفتاب و دستگاه های سولاریوم به پوست شما آسیب می زند و موجب تخریب کلاژن پوست می شوند. کلاژن، پروتئین اصلی موجود در بافت پوست است. کلاژن ساختار پوست را حفظ و از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری می کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام می‌کند اگر در برابر اشعه‌ی فرابنفش از پوست خود محافظت نکنید، پوستتان، زبر و چروک می‌شود.

جوانسازی زیر چشم از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از روشهای مختلف مانند تزریق ژل و مهارت پزشک، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل درمان توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی نسبتاً ماندگاری در زیر چشم دست یابید.

سیگار کشیدن

طبق گزارش کلینیک مایو به غیر از افزایش سن، سیگار کشیدن هم در ایجاد خطوط زیر چشم نقش دارد. سیگار اثر مخرب رادیکال های آزاد بر پوست را تشدید می‌کند و به کلاژن و الاستین پوست آسیب می رساند. همچنین رگ های خونی صورتتان را منقبض می کند، در خون رسانی به پوست صورت اختلال ایجاد می کند و پوست را از ویتامین A مورد نیاز آن محروم می سازد. پس، مشخص است که ترک سیگار تا چه حد از آسیب های پوستی جلوگیری می کند.

حالت‌ها و حرکت‌های تکراری چهره

حالت های چهره (نظیر لبخند، اخم، بالا انداختن ابرو) خطوط ظریفی را در چهره‌ی شما ایجاد می کنند. حتی نحوه ی خوابیدن شما نیز خطوط ظریفی را روی پوستتان ایجاد می کند، چنانچه هر شب و در طول خواب، یک قسمت از عضلات صورت خود را به سمت بالا روی بالش بگذارید، به مرور زمان، پوستتان حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. نتایج یک تحقیق نشان می دهد اگر به نحوی بخوابید که صورتتان روی بالش قرار بگیرد، خطوطی در زیر چشم هایتان ایجاد می شود.

درمان چین و چروک زیر چشم

درمان ها برای چین و چروک دور چشم به دو شیوه جراحی و غیر جراحی صورت می‌گیرد.

روش های غیر جراحی جوانسازی دور چشم

نوع درمان و رفع چین و چروک صورت بسته به نیازها و الزامات فردی هر بیمار به‌صورت منحصر به فرد طراحی می‌شود که به عوامل متعددی بستگی دارد:

برای رفع خط اخم، درمان چروک زیر چشم و خطوط پیشانی به کار گرفته می‌شود. درمان چروک دور چشم با تزریق بوتاکس یک روش بی‌خطر، سریع، بدون نیاز به بی‌حسی موضعی است که حداقل درد و عوارض جانبی ممکن را ایجاد می‌نماید. اثر درمان چین و چروک صورت معمولاً ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد. در بسیاری از افراد، تکرار درمان می‌تواند اثر آن را تا ۴ الی ۶ ماه افزایش دهد. همچنین از سم بوتولینوم (که تحت عنوان بوتاکس و دیسپورت شناخته می‌شود) برای نرم کردن گردن، درمان چروک دور لب و تعریق بیش از حد نیز استفاده می‌گردد.

برخی میگرن‌ها نیز با این درمان کاهش می‌یابند. تزریق بوتاکس به کاهش علائم پیری کمک می‌کند. با افزایش سن، به دلیل استفاده‌ی مداوم از عضلات صورت خطوط ناخوشايندی بر روی پوست ایجاد می‌شود. علاوه بر این به دلیل روال طبیعی پیری، بدن‌ کلاژن و الاستین کمتری درون پوست تولید می‌کند و همین امر به مرور زمان باعث ثابت شدن این خطوط می‌گردد و علائم پیری در بدن نمایان می‌شود و ظاهر فرد شروع به پیرتر شدن می‌کند. در این میان بوتاکس صورت سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک است.

بوتاکس راه‌ حلی ایمن و طبیعی است که عضلات صورت ما را شل و آزاد می‌کند. امروزه نحوه تزریق بوتاکس بسیار مقرون به صرفه است و هر کسی که بخواهد چند سال جوان‌تر به نظر برسد، می‌تواند از آن استفاده کند.

تزریق چربی در واقع پیوند سلولهای چربی زنده به صورت و دست و … است که بعد از مدتی بافت همبند و عروق خونی اطراف آنرا گرفته و سلول‌های چربی جزئی از بافت بدن می شود و جابه جایی چربی تزریق شده گوله شدن و شل شدن پوست به هیچ وجه امکان پذیر نیست. از این روش نیز می‌توان به برای پر کردن چین و چروک ها و گودی و تاحدودی سیاهی زیر چشم همچنین خطوط پا کلاغی کنار چشم استفاده نمود.

در این روش برای درمان چین و چروک صورت، از تزریق ژل برای پر کردن خطوط و افزایش حجم صورت استفاده می‌شود. برندهایی مانند Perlane، Restylane و Emervel به‌صورت مصنوعی از مواد زیست سازگار تهیه می‌شوند و شبیه اسید هیالورونیک (HA) که توسط بدن به‌صورت طبیعی تولید می‌شود، عمل می‌کنند. آن‌ها برای افزایش حجم صورت استفاده می‌شوند و در نتیجه چین و چروک‌ها بهبود می‌یابند.

همچنین تزریق ژل رطوبت داخل پوست را افزایش می‌دهند که در پی آن پوست نرم‌تر شده و انعطاف پذیری و استحکام آن افزایش می‌یابد. نتیجه درمان فوری حاصل می‌شود و نتیجه درمان چین و چروک صورت با این روش معمولاً بین ۶ الی ۱۲ ماه طول خواهد کشید. عوارض جانبی این روش درمانی نادر است. این روش درمانی جهت رفع چروک دور لب موثر می باشند.

در روش درمان چروک زیر چشم و جوان‌سازی صورت با لیزر از انرژی نوری استفاده می‌شود تا لایه فوقانی پوست برداشته شود. در برخی از شرایط و با توجه به توانایی بستری شدن بیمار، می‌توان لایه‌های عمیق‌تر پوست را نیز حذف نمود. استفاده از لیزر فرکشنال برای قوام بخشیدن به پوست و همچنین رفع تیرگی زیر چشم توصیه می‌شود.

پیلینگ مکانیکی و یا لایه‌برداری صورت با کمترین میزان تهاجم می‌تواند در درمان چروک صورت مؤثر باشد. ممکن است چندین نوبت از این روش استفاده گردد. این روش برای تغییرات ابتدایی پوست مفید می‌باشد.

استفاده از امواج رادیویی ( RF ) یک درمان غیرتهاجمی محسوب می‌شود که می‌تواند در کاهش و از بین بردن چروک صورت موثر باشد. همچنین این روش کیفیت بافت پوست را نیز بهبود می‌بخشد. بسته به تغییرات ایجاد شده در پوست، ۳ الی ۶ جلسه درمانی توصیه می‌شود.

امواج اولتراسوند با شدت بالا می‌توانند به‌طور مستقیم انرژی حرارتی را به پوست و بافت زیر آن منتقل نمایند. این امر باعث تحریک و بازتولید کلاژن‌های پوست می‌شود. در نتیجه کیفیت پوست بهبود یافته و افتادگی پوست کاهش می‌یابد. در این روش بدون هیچ گونه عمل جراحی و یا تزریقی، پوست به معنای واقعی کشیده خواهد شد. مزیت دیگر این روش برای درمان چروک دور چشم عدم نیاز بستری شدن بیمار می‌باشد. برخلاف برخی از درمان‌های لیزری برای درمان چروک زیر چشم، این روش درمانی می‌تواند برای انواع رنگ‌های پوستی کاربرد داشته باشد.

هایفوتراپی می‌تواند حرارت را به‌طور مستقیم به بافت‌های عمیق پوستی انتقال دهد، که در پی آن پوست خود را جمع کرده و بهبود می‌یابد. این روش می‌تواند در مطب صورت بپذیرد، تنها قبل از درمان یک ژل مخصوص بر روی پوست اعمال می‌شود. تصویربرداری با کمک امواج اولتراسونیک به پزشک اجازه می‌دهد تا مناطق هدف را قبل از درمان مشخص کند. بسته به منطقه درمان این روش می‌تواند ۴۵ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

این نخ‌ها، ظاهر بسیار زیبا و طبیعی در پوست ایجاد می‌کنند و پوست را در برابر تشکیل چین و چروک‌ها بر اثر گذر زمان، محافظت می‌کنند. روش لیفت صورت با نخ‌های PDO روشی برای کشیدن پوست به روش مصنوعی توسط یک جسم خارجی نیست، بلکه در این روش از واکنش طبیعی بدن برای ساخت تارهای کلاژنی و افزایش جریان خون استفاده می‌شود تا قابلیت ارتجاعی پوست به‌طور طبیعی به حالت اولیه بازگردد و چین و چروک‌های پوستی برطرف شود.

این روش درمانی دارای مزایای بسیار زیادی است، از جمله سادگی انجام آن ریکاوری بسیار سریع، ماندگاری بالای نتایج و نداشتن عوارض جانبی. شل بودن پوست باعث می‌شود که ظاهر چین و چروک‌های پوستی بسیار بدتر شود. با بازسازی تارهای کلاژنی در لایه‌های عمقی پوست، حالت افتادگی پوست کاملا برطرف می‌شود و در نتیجه پوست شما ظاهری بسیار جوانتر پیدا می‌کند.
روش لیفت صورت با نخ بسیار ساده و آسان و به روش سرپایی انجام می‌شود. در هنگام انجام لیفت با نخ از کرم بی‌حس کننده استفاده می‌شود و در نتیجه بیمار هیچ دردی احساس نمی کند و این روش دوره‌ی ریکاوری بسیار کوتاه و ناچیزی دارد.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465