منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در سنندج / انواع کاربردهای تزریق بوتاکس چیست

انواع کاربردهای تزریق بوتاکس چیست

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات باعث از بین بردن خطوط پوستی می‌شود. این دارو از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های متحرک صورت، حرکت عضلات است. پس اگر آن‌ها را فلج کنیم، خطوط صورت هم محو می‌شوند.تزریق بوتاکس از جمله روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است و به عنوان روشی ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک‌های اطراف چشم بیشترین کاربرد را دارد. البته برای رفع خطوط بقیه‌ی بخش‌های صورت مثل خط اخم یا خطوط افقی پیشانی هم می‌توان از طریق تزریق بوتاکس به پیشانی استفاده کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتولونیوم نوع A چیست؟

بوتولونیوم نوع A که تقریباً تمامی داروهای تزریقی بوتاکس از آن ساخته شده‌اند، نوعی ماده‌یِ سمی برای اعصاب یا نوروتوکسین است که می‌تواند عملکرد اعصاب را به طور موقت از کار بیندازد. عضلات ارادی بدن (مثل آن‌هایی که در صورت قرار دارند) در صورتی منقبض می‌شوند که پیام انقباض از طرف مغز و از طریق اعصاب حرکتی به آن‌ها برسد. در صورتی که در محل عضله، سم بوتولونیوم وجود داشته باشد، عملکرد عصب حرکتی مختل شده و عضله فلج می‌شود.

بوتولونیوم به صورت طبیعی توسط باکتری کلستردیوم بوتولونیوم تولید می‌شود. در حالتی که بوتولونیوم توسط باکتری تولید شود، یکی از کشنده‌ترین سم‌های تولید شده در طبیعت به شمار می‌رود. برای یک انسان ۷۰ کیلوگرمی، تنها ۷۰ میلی‌گرم از این سم می‌تواند کشنده باشد. بوتولونیوم همان سمی است که در صورت نجوشاندن غذاهای کنسروی، باعث بوتولیسم می‌شود که بیماری‌ کشنده‌ای است.

انواع کاربردهای تزریق بوتاکس چیست

معرفی انواع بوتاکس

انواع بوتاکس و برندهای آن متفاوت است که در اینجا تعدادی از انواع بوتاکس را به شما معرفی می کنیم. یکی از این نوع ها بوتاکس دیسپورت است که جزو مشهوترین نوع های بوتاکس است، بوتاکس نورونوکس، بوتاکس درماتوکس،بوتاکس کنیتوکس، بوتاکس زئومین و بوتاکس مسپورت از مشهورترین برندهای بوتاکس است که جزو بهترین ها نیز است. شما برای جوانسازی پوست خود می توانید از انواع بوتاکس و برندهای آن استفاده کنید و با تزریق بوتاکس از شر چین و چروک های خود راحت شده و پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

تزریق بوتاکس در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با تکنیکی موثر و بکارگیری بهترین مواد انجام می‌پذیرد. اگر مایل به تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر حسن زاده می‌باشید؛ جهه هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

از بهترین برند ها و انواع بوتاکس، برند بوتاکس دیسپورت می باشد. بوتاکس دیسپورت ناخالصی ندارد، بنابراین عوارضی قابل توجهی نیز نخواهد داشت. تاثیر بوتاکس دیسپورت حدود یک هفته بعد از تزریق مشخص می شود. در مواردی نیز پس از گذشت 1 یا 2 روز نیز تاثیر بوتاکس مشخص شده است.

یکی از انواع مارک بوتاکس دیسپورت می باشد که ساخت کشور انگلستان است و دارای تاییدیه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می باشد. دیسپورت از نظر عملکرد بسیار شبیه به بوتاکس می باشد و مانند سایر بوتاکس ها از سم بوتولونیوم تهیه شده است.

از آنجایی‌که در دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه می‌کنند، نتیجه تزریق دیسپورت سریع‌تر مشاهده می‌شود. علاوه بر این چون مولکول‌ها کوچک‌تراند، تفاوت بین ناحیه درمان شده و دیگر ناحیه‌ها بسیار ظریف و جزیی خواهد بود و به همین دلیل اثر آن نسبت به بوتاکس بهتر پخش می‌شود. پخش یک نواخت باعث می‌شود که ناحیه تحت درمان مانند پیشانی طبیعی‌تر و هموارتر به نظر برسد. همچنین واکنش ایمنی بدن بیمار نسبت به آن کمتر می‌شود. با تزریق دیسپورت می‌توان خطوط متوسط تا عمیق پوست را بدون این که بقیه اجزای صورت جابجا شده یا از نظر ظاهری تغییرشکل یابد را کاهش داد. در کل با اطمینان می توان ادعا کرد که دیسپورت یکی بهترین مارک بوتاکس در ایران برای از بین بردن چین و چروک صورت و ایجاد پوستی یکنواخت می باشد.

بوتاکس مسپورت ( مصپورت ) از تولیدات داخلی کشور ایران است که از نظر کیفیت و کارایی با بوتاکس دیسپورت قابل مقایسه می باشد. این محصول تولید شرکت مصون دارو با کیفیتی در سطح استانداردهای آمریکا و اروپا تولید شده است. عملکرد مثبت بوتاکس مصپورت توانست اعتماد مصرف کنندگان را به دست آورد و در بازار ایرانی و جهانی جایگاه ویژه ای یافته است.

مصپورت با مواد موثر توکسین خالص شده کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ، به صورت کمپلکس با هماگلوتینین تولید شده است. بوتاکس مصپورت به منظور بر طرف نمودن چین و چروک های پوستی ، تیک های عصبی و سایر موارد پزشکی کاربرد دارد. ویال های ۵۰۰ واحدی تولید شده بوتاکس مصپورت برای مصرف سه نفر کفایت می کند و تاریخ انقضای آن به مدت ۶ ماه به ثبت رسیده است.

اثرگذاری و ماندگاری مصپورت بستگی به مکان تزریق و همچنین روش تزریق دارد اما معمولاً بین چهار تا شش ماه می باشد، اثرات تزریق آن اغلب بعد از سه تا ده روز قابل مشاهده است و عوارض ناشی از تزریق بوتاکس مصپورت بسیار اندک است. معمولاً قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت می باشد و معمولا شامل درمان چین و چروک روی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها، و خطوط اخم است. انجام تزریق می بایست حتما توسط پزشک انجام شود چراکه این تزریق نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد.

برند نورونوکس از تولیدات کشور کره و یکی از بهترین مارک های بوتاکس می باشد و موجب مسدود نمودن فرمان های عصبی ناحیه ای که به آن تزریق شده است خواهد شد.برند نورونوکس نمونه خالص سازی شده سم بوتولینوم کلستریدیوم نوع A است.

انواع بوتاکس صورت

مشخصات کلی سایر بوتاکس های مورد استفاده

کانیتوکس بوتاکسی چینی می باشد و از جمله بهترین مارک های بوتاکس می باشد که همانند سایر نمونه های موجود جهت رفع چین و چروک های صورت و در نواحی مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد.

زئومین تولید کشور آلمان است و یکی از بهترین برند های رفع چین و چروک و درمان بیماری ها می باشد. تمامی بوتاکس ها اگر در دماهای دو تا شش درجه نگهداری نشوند خاصیت خود را از دست می دهند در صورتی که در بوتاکس زئومین چنین اتفاقی نمی افتد.

بوتاکس نرونوکس ساخت کشور کره است، این دارو در جهان به عنوان دارو بوتاکس نرونوکس 50 واحدی شناخته شده استکه با کمک سم بوتولونیوم می تواند چین و چروک های صورت که بر اثر حرکات طبیعی بوجود آمده اند را از بین ببرد.

تزریق انواع بوتاکس توسط پزشک متخصص

اینکه چه کسی انواع بوتاکس و برند های معتبر آن را بیشتر از همه می شناسد، باید بدانید که تنها کسی که می تواند انواع بوتاکس و برندهای آن را به خوبی شناسایی کند پزشک متخصص می باشد که بر اساس تشخیص خود از بهترین نوع بوتاکس برای بیماران خود تزریق می کند و عوارض بوتاکس ها تقلبی را به خوبی می داند.

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس بیشتر به عنوان فرآورده‌ای تزریقی برای درمان چین و چروک‌ها و خطوط صورت شناخته می‌شود. به طور کلی کاربردهای بوتاکس را می‌توان به دو دسته‌ی زیبایی و درمانی تقسیم کرد.

کاربردهای زیبایی

کاربردهای درمانی

عوارض بوتاکس چیست؟

عوارض اصلی این روش جوانسازی شامل سردرد، درد و علایم مشابه با سرما خوردگی می‌شود. در موارد نادر، افتادگی ابرو یا پلک ممکن است مشاهده شود. یکی از موارد مهمی که باید پیش از تزریق بوتاکس توسط پزشک بررسی شود، احتمال افتادگی پلک است که در ۵ درصد از افراد دیده می‌شود. اگر تزریق به دست پزشک متخصص و باتجربه صورت بگیرد، عارضه‌ای بسیار نادر خواهد بود. عوارضی که در این پاراگراف ذکر کردیم نادر اند و به مرور زمان برطرف می‌شوند.در موارد بسیار نادر، امکان پخش شدن سم بوتاکس در بدن وجود دارد. در صورتی که از چند ساعت تا چند هفته بعد از بوتاکس، هر کدام از علائم زیر را تجربه کردید با پزشک تماس بگیرید:

چه کسانی نمی‌توانند بوتاکس تزریق کنند؟

تزریق بوتاکس برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  1. خانم‌های باردار و شیرده
  2. افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی یا عضلانی
  3. وجود عفونت فعال یا تبخال در محل تزریق
  4. افرادی که داروهای رقیق‌ کننده خون یا ضد انعقادی استفاده می‌کنند، باید در مورد مصرف این داروها با پزشک مشورت کنند.
  5. اگر چین و چروک‌ها خیلی عمیق باشد، ممکن است بوتاکس تاثیر چندانی نداشته باشد. در این حالت هم باید نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

ماندگاری اثرات بوتاکس چقدر است؟

به طور کلی اثرات بوتاکس به منظور جوانسازی پوست، بین ۴ تا ۶ ماه پس از تزریق پایدار است. موثرترین عوامل بر ماندگاری اثرات بوتاکس، محل تحت درمان و میزان بوتاکس تزریق شده هستند. به جز این‌ها، عوامل دیگری هم بر پایداری اثرات تاثیر می‌گذارند که شامل موارد زیر است:

به طور مثال اگر از بوتاکس برای درمانی چین و چروک‌های بسیار عمیق استفاده کنید، احتمال کامل محو نشدن این خطوط و همچنین احتمال سریع‌تر از بین رفتن اثرات تزریق بوتاکس بیشتر است.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465