منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / پلاسما تراپی چیست و کاربردهای آن کدام است؟

پلاسما تراپی چیست و کاربردهای آن کدام است؟

پلاسماتراپی یکی از جدیدترین روش های رفع افتادگی، برطرف کردن چین و چروک و لیفت قسمت های مختلف صورت می باشد که بدون هیچ گونه عمل جراحی و تنها با بکارگیری پلاسما که حالت چهارم ماده است انجام می شود. دستگاه پلاسما جت از روش تبدیل جامد به گاز برای لیفت و احیای مجدد پوست استفاده می کند و نتایج درخشانی را نیز در بر دارد. در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر این روش جوانسازی خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

پلاسما چیست؟

مواد پیرامون ما یا گاز هستند، یا مایع و یا جامد. ولی حالت چهارمی از ماده وجود دارد که پلاسما ( گاز یونیزه شده) نامیده می شود و دارای ویژگی های خاصی می‌باشد. پلاسما دارای ذرات باردار مانند الکترون، یون و رادیکالهای آزاد است که انرژی جنبشی بسیار بالایی دارند و هر موقع در تماس با سطحی قرار گیرند سلول های آن را تصعید (تبدیل حالت جامد به گاز) می کند.

پلاسما تراپی چه روشی است؟

نوک دستگاه پلاسما در فاصله 1 الی 2 میلی متری از سطح پوست نگه داشته می شود و پرتاب متعدد ذرات پلاسما در محل درمان انجام می شود. درصورتی که نوک دستگاه پوست را لمس کند، دستگاه سریعاً برداشته خواهد شد تا از اسیب جلوگیری شود. با این حال، به احتمال زیاد گرما و ناراحتی در ناحیه درمان را حس خواهید کرد. درمان تنها بین 10 تا 60 دقیقه باتوجه به اندازه ناحیه درمان طول خواهد کشید. پلاسما تراپی یک روش درمانی غیر لیزری است که با استفاده از یک دستگاه ارائه کننده انرژی بصورت پلاسما، برای جوانسازی پوست، بهبود خطوط صورت و چروک ( ریتیدها) و ترميم تغییرات پوستی ناشی از اشعه UV( افتاب سوختگی photoaging) کاربرد دارد.

یکی از روشهای نسبتا جدید جوانسازی پوست پلاسما جت یا پلاسما تراپی است. پلاسما تراپی روشی است که توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست در سنندج انجام می‌شود و بدون نیاز به برش جراحی و بخیه می‌تواند با نتایج بسیار درخشان و ماندگاری همراه باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.

دستگاه پلاسمای زیبایی نخستین تکنولوژی غیر لیزری است که به وسیله FDA تائید شده است و از لحاظ بالینی ثابت شده است که میتواند با استفاده از انرژی پلاسما، باعث احیاء و بازسازی پوست شود. از فواید این شیوه فراگیر بودن آن است، به این معنی که محدودیت سنی، رنگی و جنسیتی ندارد. این درمان برای سن 35 تا 55 سال مناسب بوده ولی برای تمام سنین پاسخ دهی داشته و مناسب است. همچنين این درمان نسبت به درمانهای مشابه مثل هایفو تراپی عارضه های جانبی کم تر داشته و به وسیله اپراتور قابل اجرا است.

کاربرد پلاسما تراپی

کاربرد پلاسماتراپی

مراقبت های بعد از پلاسماجت

این نکته را به خاطر داشته باشید که احتمال تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان تا چند روز پس از عمل ، مسئله ای طبیعی قلمداد شده و با مصرف پمادهای تجویز و تایید شده از سوی پزشک معالج تان قابل رفع خواهد بود.

ماندگاری پلاسما تراپی

ماندگاری پلاسما تراپی به عواملی نظیر مهارت پزشک در انجام آن و همچنین نوع دستگاه بستگی خواهد داشت. تعداد جلساتی که برای این روش در نظر گرفته شده است حدود 3 الی 5 جلسه خواهد بود که بنابر ناحیه پلاسما شده و همچنین نوع پوست بیمار متغیر است.

عوارض پلاسما تراپی

روز بعد از انجام پلاسما تراپی بیمار می تواند به فعالیت های روزمره اش باز گردد. ایجاد اسکار از عوارض این عمل می باشد که مختصر است و می توان آن را با آرایش پوشاند. در نتیجه نقاط حاصل از پلاسما تراپی نقاط تیره ای ممکن است ایجاد شود که خود به خود فروکش خواهد کرد. این نقاط را نباید مالش داد و دستکاری کرد. چند روز بعد از رفع این علائم تیره روی پوست، ممکن است نواحی قرمز رنگی ایجاد شود که آن نیز تدریجا از بین خواهد رفت.برای جلوگیری از بروز هایپرپیگمنتاسیون بهتر است مراقبت بعد از پلکسر که توسط متخصص پوست و زیبایی توصیه می گردد رعایت شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

هزینه پلاسما تراپی

هزینه پلاسما تراپی در شهرهای مختلف بسته به عوامل گوناگون، متفاوت است. شما می‌توانید برای آگاهی از هزینه انجام پلاسما تراپی در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

زینب توسلی [ 1402-08-04 ]
سلام من 26 سالمه بینی من بزرگ و گوشتی هست و میخوام که کوچکتر بشه و از این حالت یه کمی در بیاد آیا با پلاسماجت و تزریق آنزیم بهتر میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465