منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در سنندج / آیا بوتاکس منجر به افتادگی پلک می شود؟

آیا بوتاکس منجر به افتادگی پلک می شود؟

تزریق بوتاکس یکی از اقدامات کم عارضه و بی خطر جوانسازی است که روزانه مراجعین بسیاری را به مراکز پوست هدایت می‌کند. در این روش با استفاده از سم بوتولینوم و انتقال آن به عضلات به وسیله تزریق، می‌توان عضلات را به صورت موقت فلج نمود و امکان حرکت (که اصلی ترین علت ایجاد خطوط و چین و چروک است) را از آنها گرفت.

حال اگر تزریق بوتاکس در عمق صحیح، به مقدار کافی و در جای مناسب انجام نشود؛ می‌تواند با عوارضی همراه باشد که یکی از آنها افتادگی پلک است. به همین دلیل توصیه میشود این اقدام را توسط پزشک متخصص و مجرب انجاد دهید تا دچار کمترین عوارض گردید. در این مقاله افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس را مورد بررسی قرار می‌دهیم و علت آن را بیان می‌نماییم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا تزریق بوتاکس میتواند منجر به افتادگی پلک شود؟

با تزریق بوتاکس می‌توان مانع از انقباض عضلات ایجاد کننده چروکهای پیشانی، خطوط پاکلاغی گوشه چشم و خطوط اخم شد. اگر این عضلات نتوانند منقبض شوند، خطوط و چین و چروک ها ایجاد نشده و دیده نمی‌شوند. در صورتی که پزشک در تزریق بوتاکس از تکنیک درستی استفاده نکند و بوتاکس را در محل درستی تزریق ننماید؛ یا مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس توسط فرد به درستی انجام نشود؛ این ماده می‌تواند در جای دیگری قرار گیرد و موجب فلج ناخواسته عضله بالا برنده پلک شود.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

البته لازم به ذکر است؛ ابتلا به این عارضه بسیار نادر است و در تعداد کمی از افرادی که بوتاکس تزریق کرده اند ممکن است ایجاد شود. افتادگی پلک بعد از بوتاکس سبب می‌شود که از لحاظ ظاهری چهره‌ شما دستخوش تغییراتی شود. با ابتلا به این عارضه، شاهد عدم تقارن در صورت خواهیم بود که می‌تواند ناخوشایند باشد، چون از لحاظ زیبایی شناسی، تقارن در دو طرف صورت یکی از فاکتورهای موثر زیبایی محسوب می‌شود.

تزریق بوتاکس در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با تکنیکی موثر و بکارگیری بهترین مواد انجام می‌پذیرد. اگر مایل به تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر حسن زاده می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس | نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده

پیشگیری از افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

موارد زیر از مهم ترین فاکتور هایی هستند که می‌توانند ریسک افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس را کاهش دهند. با رعایت این نکات می‌توان تاحد زیادی از پتوز یا افتادگی پلک جلوگیری نمود و امکان ابتلا به این عارضه را کاهش داد.

  1. استفاده از پد یخ روز و شب تزریق به طور مرتب روی نقاط مورد درمان
  2. به هیچ عنوان تا دو روز محل تزریق ماساژ داده نشود همچنین از آرایش محل تزریق خودداری شود.
  3. حتم تا 4 ساعت عضلات محل تزریق با حرکاتی مانند اخم کردن، بالا بردن ابروها و باز بسته کردن چشما با فشار منقبض و منبسط شوند.
  4. تا 24 ساعت از پایین نگه داشتن سر خودداری شود.
  5. تا دو روز آب گرم به محل تزریق زده نشود و از قرار گرفتن در معرض گرما نیز پرهیز شود.
  6. از فعالیتهای شدید و ورزش کردن خودداری گردد.
  7. تا چند ساعت پس از تزریق از دراز کشیدن پرهیز شود.
  8. همچنین هنگام خواب با اضافه کردن بالش، زیر سر خود را بلند تر از شبهای دیگر نگه دارید.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

یلدا افخمی [ 1402-07-10 ]
آقای دکتر برای رفع خط اخم تزریق بوتاکس بهتره یا تزریق چربی؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465