منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جوانسازی پوست با چه روشهای انجام میشود؟

جوانسازی پوست با چه روشهای انجام میشود؟

زیبایی، جوانی و داشتن پوستی باطراوت باعث می‌شود که شما همواره با اعتماد به نفس بیشتر و نیرویی مضاعف به کار و زندگی خود بپردازید. متاسفانه افزایش سن، ژنتیک، عوامل محیطی، سبک زندگی و برخی از بیماری ها می‌توانند موجب تخریب پوست و پیری شوند که خوشبختانه روشهای فراوانی برای رفع این معضلات وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد روشهای جوانسازی پوست و تاثیرات آنها اطلاعاتی در اختیار شما کرابران گرامی قرار دهیم. در صورت تمایل به دانستن این مطالب با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

کرم های جوانسازی پوست

کرم‌های جوانسازی پوست اگر ترکیبات درستی داشته باشند به مرور زمان می‌توانند تاثیر مثبت روی پوست بگذارند. کرم‌های حاوی ترکیبات deanol می‌توانند تولید کلاژن (کلاژن، فیبریست که پوست شما را محکم و براق نگه می دارد) را سریع‌تر کنند که این باعث جوان شدن و سفت شدن پوست می‌شود. به مرور زمان و با پیرشدن پوست، سرعت تولید کلاژن در بدن کند می‌شود و همین امر باعث می‌شود آثار چروک روی پوست مشاهده شود. پس قبل از بیشتر شدن چین و چروک‌ها باید به فکر تهیه یک کرم جوانسازی مناسب باشید.

لایه برداری پوست

با افزایش سن، تغییرات بسیار زیادی در ظاهر پوست ایجاد می‌شود؛ که از جمله شایع ترین آنها میتوان به بروز چین و چروک بر روی پوست صورت اشاره کرد. همچنین این امکان وجود دارد که رشد سلول های جدید پوست و جایگزینی آنها با سلول های قدیمی تر به کندی پیش رود که این مسئله به مرور زمان باعث رنگ پریدگی پوست صورت خواهد شد و شما را از داشتن پوستی شاداب محروم می‌سازد. در این هنگام کمک گرفتن از لایه برداری پوست با استفاده از روشهایی مانند میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی ، میتواند نقش بسزایی در بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت داشته باشد.

جوانسازی پوست با روشهای مختلف در سنندج توسط دکتر جمال حسن زاده انجام می‌شود. در این روشها با کمترین عوارض بهترین نتایج درمانی را شاهد خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

تزریق بوتاکس

بوتاکس در واقع نام تجاری سم بوتولیسم است و برای فلج‌کردن عضلات پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی خود به دنبال راهکارهای نوین هستند. در این افراد اگر چین و چروک های پوست با حرکت عضلات ایجاد می‌شود و در صورت بی حرکت بودن، چروکی دیده نمی‌شود؛ تزریق بوتاکس می‌تواند بهترین روش جوانسازی و درمان چین و چروک ها باشد.

روشهای مختلف جوانسازی پوست

مزوتراپی

مزوتراپی یک درمان غیر جراحی است که در آن با استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر اهدافی مانند درمان ریزش مو و جوانسازی پوست تامین می‌گردد. داروهای مورد استفاده در مزوتراپی شامل داروهای سنتتیک، عصاره های گیاهی، ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها می باشد. در مزوتراپی گلوله های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل مزودرم (لایه میانی پوست) وارد می شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می باشد.

مزوتراپی می تواند برای از بین بردن سلولیت، افزایش سرعت کاهش وزن، درمان چاقی موضعی، جوانسازی، درمان ریزش مو، درمان لکهای تیره، استریا و… استفاده شود. مزوتراپی یک روش کم درد میباشد که با بیحسی موضعی انجام میشود. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نیز یکی از روشهای جوانسازی پوست است که با انجام آن می توان مشکلات پوستی همچون جای جوش را برطرف نمود. میکرونیدلینگ، جزء موثرترین روشهای جوانسازی پوست محسوب می‌شود که علاوه بر جوانسازی، به ترمیم پوست نیز کمک می کند. میکرونیدلینگ با تحریک پوست باعث افزایش کلاژن سازی خواهد شد. انجام ميکرونیدلینگ، کاملا بدون درد می باشد و دوره نقاهت نیز ندارد و شما پس از میکرونیدلینگ می‌توانید کار و زندگی روزمره خود را از سر گیرید.

جوانسازی پوست با لیزر

پوستی که بر اثر گذشت زمان و تماس طولانی مدت با نور خورشید پیر شده باشد، نازک‌ تر(چون کلاژن کمتری دارد)، دارای انعطاف‌ پذیری کمتر (چون الاستین کمتری دارد) و چین و چروک است. لیزرهای بکارگرفته شده در پوست به منظور جوانسازی، موجب تبدیل گرما از طریق جذب اشعه لیزر توسط آب پوست می‌شوند؛ و این گرما به بازسازی و بهبود پوست کمک می‌کند.

لیزرها در واقع روشهای نوینی در جوانسازی پوست هستند؛ که اغلب با تحریک پوست به ساخت کلاژن بیشتر، سبب افزایش قوام و سفتی پوست شده و چروک‌های ریز پوست را از بین می‌برند. نتایج استفاده از لیزرها به روشن شدن و شفافیت پوست، رفع کک مک و لک‌های سطحی پوست، بهبود منافذ پوست ، درمان چین و چروک ها و سفتی و قوام هرچه بیشتر پوست می‌انجامد. عوارض استفاده از لیزرها بسیار خفیف و زودگذر است و نسبت به روشهای جراحی (چون غیرتهاجمی محسوب می‌شوند) با مشکلات کمتری پس از انجام لیزر مواجه خواهید شد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روشهای نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تفاوت که در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشید.

تزریق ژل

امروزه تزریق ژل به یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین روشهای افزایش حجم، فرم دهی و جوانسازی پوست بدل شده که با نتایج آنی تاثیرات شگفت انگیزی بر پوست خواهد داشت. در گذشته تزریق ژل به دلیل تکنیک نادرست تزریق و استفاده از فیلرهایی که از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبودند؛ موثر و بدون عارضه انجام نمیشد ولی در حال حاضر، با بکارگیری ژل یا فیلرهای مرغوب و باکیفیت و تزریق توسط متخصصان مجرب و ماهر، این روش بعد از تزریق بوتاکس بیشترین ترافیک کاری مراکز پوست و زیبایی را به خود اختصاص داده است.

تزریق چربی

با بالا رفتن سن بافت چربی زیر پوست به تدریج از دست می‌رود و صورت رفته رفته لاغر و پیر تر شده و به دلیل شل شدن، چروک خوردن و افتادگی پوست، چهره شادابی، جوانی و جذابیت خود را از دست می‌دهد. در این شرایط تزریق چربی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. تزریق چربی یکی از روشهای جوانسازی پوست است که در آن چربی بدن خود فرد به عنوان فیلر استخراج شده و به مناطقی که نیازمند تزریق چربی است انتقال پیدا می‌کند. برای برطرف کردن فرورفتگی‌ها، چین و چروکها و اسکار، تزریق چربی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ ، نوعی درمان ضدپیری است که تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن را ارائه می‌دهد و در روند تاثیر بالارفتن سن روی صورت تغییر ایجاد می‌کند. این شیوه‌ی درمانی که به لیفت تک بخیه و لیفت وقت ناهار هم معروف است؛ از قرار دادن نخ به منظور بالا کشیدن و لیفت پوست همچنین تحریک پوست به کلاژن سازی استفاده می‌کنند. لیفت با نخ نیز یکی از روشهای غیرجراحی و موثر جوانسازی پوست است که با کمترین هزینه نسبت به روشهای جراحی می‌تواند ارائه دهنده بهترین نتایج جوانسازی پوست باشد.

لیفت پوست با جراحی

جراحی لیفت صورت روشی است که میتوان با آن شادابی را به صورت بازگرداند، اما دقت داشته باشید که لیفت صورت تغییری در ظاهر اصلی و پایه ی چهره ایجاد نمی کند و توانایی توقف روند پیری را ندارد. عمل لیفت صورت، نوعی جراحی می باشد که به بهبود علائم ناشی از افزایش سن در صورت و گردن کمک می کند. ممکن است جراحی لیفت صورت برای اشخاصی که از وجود علائم پیری در صورت خود رنج می برند، مناسب باشد. ولی باید در نظر داشته باشید که این روش با برش و بخیه انجام می‌شود و عوارضی نظیر سایر اعمال جراحی را در پی دارد.

جوش و جای جوش از مشکلات شایع پوستی هستند که با وجود ناخوش آیند بودن، درمانهای بسیاری برای رفع آنها وجود دارد. شما برای درمان جوش و جای جوش در سنندج می‌توانید با مراجعه به مراکز مجهز و تخصصی پوست از روشهای درمانی مناسب پوستتات بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

مریم نعمت زاده [ 1402-06-27 ]
سلام آقای دکتر 47 سالمه صورت لاغر و تقریبا با چبن و چروک کم و خط روی پیشانی هستم . برای جوان سازی و افزایش کلاژن صورت بهترین روش کدومه برای سن من؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465