منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / برداشتن خال و آنچه باید قبل از آن بدانید

برداشتن خال و آنچه باید قبل از آن بدانید

خال‎‌ها ضایعات کوچک رایجی هستند که اغلب افراد حداقل در یک جا از صورت یا بدن خود، یکی از آنها را دارند. رنگ خال ها معمولا قهوه‌ای است با این وجود خال هایی به رنگ آبی تیره، سیاه و مایل به صورتی نیز وجود دارد. در واقع خال ها میتوانند در رنگ‌های متنوعی باشند. این ضایعات پوستی به صورت تکی یا گروهی روی پوست دیده میشوند. همچنین خال‌ها می‌توانند صاف و هموار، برآمده و یا منحنی شکل باشند.

البته در مواردی هم خال ها می‌توانند موجب آزار فرد باشند به طوری که یا در جای نامناسب باشند و با اندازه غیر معمول و به تعداد نامطلوب مثلا در صورت دیده شوند. محققان بر این باورند که خال‌های هر فرد قبل از اینکه حتی متولد شود، مشخص و معین هستند. در طول بیست سال اول زندگی، خال‌ها شروع به ظاهر شدن می‌کنند. تغییر در سطح هورمون‌ها در مراحل مختلف زندگی مانند دوران بلوغ و بارداری می‌تواند باعث ظهور و تغییر خال‌ها مانند بزرگ‌تر شدن و تیره‌تر شدن آن‌ها، شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ایجاد خال‌ها

با اینکه هیچکس مطمئن نیست چه عاملی باعث بروز و ظهور خال ها میشود؛ اما برخی از محققان معتقداند تعداد خال‌ها در بدن افراد به طور ژنتیکی تعیین میشود.علاوه بر این هیچ روش شناخته‌ شده‌ای برای جلوگیری از ظهور خال‌ها وجود ندارد، با این حال بسیاری بر این باورند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث گسترش خال‌ها خواهد شد. خال‌ها به‌ ندرت سرطانی هستند؛ با این وجود اگر شما خال یا خال هایی دارید که به طور ناگهانی تغییر کرده اند و یا ظاهری غیرمعمول دارند، توصیه می‌شود با مراجعه به متخصص پوست برای بررسی آن اقدام نمایید.

کاندیدای مناسب برای برداشت خال با لیزر

بسیاری از زنان و مردان خال‌هایی دارند که برای درمان با لیزر گزینه‌های مناسبی هستند. در طی فر آیند برداشتن خال با لیزر ابتدا با دقت خال‌های شما معاینه می‌شود تا از غیرسرطانی بودن آنها اطمینان حاصل شود. خوشبختانه اکثر خال‌ها خوش‌ خیم هستند و می‌توان با خیال راحت اقدام به برداشتن آنها با لیزر نمود. انواع دیگر برآمدگی‌های روی پوست مانند چربی‌های نابهنجار که به پوست حالت برآمدگی می‌دهند، نیز می‌توانند با روش لیزر درمان شوند.

مزایای برداشتن خال با لیزر

اولین مزیت برداشتن خال با لیزر این است که روشی غیرتهاجمی میباشد. در این روش درمان خال، ابتلا به عفونت بطور چشمگیری کاهش می‌یابد، زیرا بدون ایجاد برش و آسیب به پوست انجام میشود. لیزرها قادراند برای از بین بردن خال در مناطقی از بدن مانند صورت و یا بینی که ممکن است درمان آنها با روش‌های دیگر سخت باشد، نیز مورد استفاده قرار گیرند.

برداشتن خال با لیزر ساده‌ترین روش برای خلاص شدن از شر خال‌های دردسرساز است. در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده برداشتن خال با لیزر در سنندج با بهترین نتایج، بدون درد و ایجاد اسکار انجام میشود. پل ارتباطی ما برای ارائه مشاوره به شما عزیزان شماره‌ تلفن 33246361 - 087 می‌باشد.

معایب برداشتن خال با لیزر

یکی از معایب اصلی این روش، عدم دسترسی لیزر به عمق پوست است. در واقع لیزر تنها قادر است خال‌های سطحی و صاف را درمان کند؛ و خال‌هایی که ریشه‌های عمیق دارند نمی‌توانند به طور مؤثر با لیزر برداشته شوند. نقطه ضعف دیگر برداشتن خال با لیزر این است که لیزر برای از بین بردن خال صورت، خال را تخریب می‌کند. افرادی که استفاده از این روش را مدنظر دارند، قبل از اینکه تحت درمان قرار گیرند، باید ابتدا تست سرطان بدهند.

روش برداشتن خال با لیزر چگونه است؟

گاهی اوقات خال‌ها با استفاده از بی‌حس کننده‌های پوستی، قیچی و چاقوی جراحی برداشته می‌شوند. در این روش برداشتن خال صورت، مدت زمان بهبودی طولانی است و منجر به اسکار در محل خال می‌شود. در موارد دیگر که قرار است از بین بردن خال های صورت به طور کامل انجام شود، لازم است که لایه‎‌ ضخیمی از پوست برداشته شود. این کار هم می‌تواند منجر به باقی ماندن جای زخم یا اسکار بسیار قابل‌ توجهی شود و حتی ممکن است این جای زخم نازک شود و ترک بردارد.

یک جایگزین مطلوب‌تر که منجر به جای زخم نمی‌شود و به مراتب درد کمتری دارد، استفاده از لیزر است. در اکثر موارد برداشتن خال با لیزر ، نیازی به بی‌حسی نیست. برخی بیماران در هنگامی که پالس‌های لیزر به پوست آن‌ها برخورد می‌کند در آن ناحیه احساس سوزن سوزن شدن یا احساسی شبیه اینکه یک کش لاستیکی به آن‌ها برخورد کند، دارند. به منظور از بین بردن خال ، لیزر عروق خونی را می‌بندد و بافتی که از بین رفته است را تبخیر می‌کند.

بنابراین نیازی به بریدن پوست یا استفاده از بخیه نیست. علاوه بر این در روش لیزر احتمال باقی ماندن جای زخم خیلی کمتر از روش‌های دیگر است. بعد از اینکه عمل جراحی با لیزر و از بین بردن خال تمام شد، در محل خال یک حالت پوسته پوسته شدن شکل می‌گیرد. این حالت معمولاً حدود دو هفته طول می‌کشد و بعد از آن خوب می‌شود. در این زمان، ممکن است یک قرمزی کمی در محل پوسته پوسته شده به وجود آید. این قرمزی نیز خود به خود از بین می‌رود.

مراکز درمانی با خرید دستگاه لیزر پوست متنوع به‌ صورت سفارشی، بسته به محل و جنس و ظاهر پوست و مو آن ناحیه، لیزر مناسب را انتخاب می‌کنند که با پوست و موی آن ناحیه سازگار باشد و بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید.

بهترین روش برداشتن خال

آیا برداشتن خال با لیزر درد دارد؟

بسیاری از افراد، این روش را بدون درد توصیف می‌کنند. در برخی موارد ممکن است مقدار کمی بی‌حس کننده موضعی استفاده شود، با این حال بسیاری از خال‌ها می‌توانند به راحتی و بدون بی‌حسی برداشته شوند. بیماران درمان شده احساس خود را مانند یک سوزش خفیف و یا احساس گرما هنگام برداشتن خال با لیزر توصیف کرده‌اند. در این روش در صورتی که ناراحتی وجود داشته باشد، آن ناراحتی حداقل و کوتاه است.

در ناحیه تحت درمان حالت پوسته پوسته شدن یا جای زخم ایجاد می‌شود که برای حدود یک تا دو هفته ادامه خواهد داشت. پس از بهبود کامل، ممکن است ناحیه درمان شده برای چند هفته تا چند ماه کمی صورتی رنگ باشد که با گذشت زمان محو خواهد شد. پوست ناحیه درمان شده صاف‌تر خواهد بود و به طور کلی با رنگ طبیعی پوست همسان‌تر به نظر می‌رسد.

دستورالعملی برای تمیز و سالم نگه داشتن ناحیه درمان شده به بیمار ارائه داده می‌شود. اکثر خال‌های کوچک می‌توانند تنها با یک جلسه جراحی برداشتن خال از بین بروند، اما بسته به اندازه خال و عمق رنگ‌دانه‌های آن، ممکن است جلسات درمانی متعددی نیاز باشد.

چه مناطقی از پوست را می‌توان با این روش درمان کرد؟

روش درمان خال صورت با استفاده از لیزر تقریباً در هر نقطه از صورت و بدن می‌تواند انجام شود. ابتدا پزشک خال را معاینه می‌کند و سپس یک برنامه درمانی مؤثر و بی‌خطر برای شما تجویز می‌کند.

آیا نتایج این روش دائمی هستند؟

خال‌ها معمولاً بعد از درمان، رشد مجدد ندارند. اگرچه پزشکان در تلاش هستند که احتمال باقی ماندن اثر خال را به حداقل برسانند، با این حال قسمتی از بافت خال یا ضایعه موجود ممکن است باقی بماند. در این صورت ممکن است برخی خال‌ها رشد مجدد داشته باشند.

آدرس اینستاگرام دکترحسن زاده

هزینه برداشتن خال با لیزر

هزینه برداشتن خال با لیزر بسته به پزشک، شهری که شما در آن زندگی می‌کنید و اندازه و تعداد خالی که می‌خواهید بردارید، متفاوت است. به خاطر داشته باشید که برخی از روشها ممکن است به بیش از یک جلسه درمان نیاز داشته باشد. قبل از اینکه برای برداشتن خال‌هایتان اقدام کنید، مطمئن شوید که پزشک خال را معاینه کرده و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز را برآورد نموده است. برای آگاهی از هزینه برداشت خال با لیزر در سنندج می‌توانید با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس بگیرید.

تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین اقدامات در کلینیکهای پوست و لیزر است. با این روش چین و چروکهای صورت رفع می‌شود؛ سردردهای میگرنی التیام می‌یابد و مشکل تعریق شدید نیز حل می‌گردد. توصیه می‌شود از تزریق بوتاکس نزد افراد غیر پزشک و در مراکز غیر مجاز خودداری نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

حلیمه کرد [ 1402-03-22 ]
سلام دکتر من خالمو برداشتم رو گونم بود الان سرم کلا درد میکنه گونم درد میکنه جای خال ورم کرده میشه بگین چکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465