منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / بلفاروپلاستی چیست و چه مزایا و عوارضی دارد؟

بلفاروپلاستی چیست و چه مزایا و عوارضی دارد؟

با توجه به اهمیت چشم ها و انعکاس سن و حالات هیجانی خلقی توسط این عضو، جوانسازی اطراف چشم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این وجود متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اعضای بدن، علائم پیری را نشان می دهند. به همین دلایل، هر روز افراد زیادی به روشهای جراحی و غیر جراحی جوانسازی دور چشم گرایش پیدا می‌کنند؛ یکی از این روشها بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت پلک است که در ادامه به طور مفصل به آن می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت پلک چیست؟

جراحی پلک برای بهبود ظاهر پلک های بالا و پایین با از بین بردن افتادگی، چین و چروک و چربی اضافی صورت می گیرد. بلفاروپلاستی به صورت سرپایی و معمولا در کلینیک انجام می‌‌شود. اغلب بی حسی به صورت موضعی بوده ولی گاهی بی هوشی کامل به عنوان گزینه احتمالی مطرح است. سپس پزشک متخصص بر اساس شرایط پلک شما و اقدامات مورد نیاز، برشهایی را روی پوست پلک ایجاد می‌کند؛ که در مورد جراحی پلک بالا، برش در شکاف طبیعی پلک بالایی زده می شود.

و برش جراحی پلک پایین، دقیقا زیر خط مژه، یا داخل پلک پایین زده می شود. سپس تغییراتی از قبیل برداشتن بافت چربی همچنین خارج نمودن پوست و عضلات اضافه در پلک بالا و پایین، اعمال می‌گردند. با برش داخل پلک پایینی، تنها چربی اضافه در پلک پایین برداشته می شود. در نهایت، برشها با بخیه بسته می شوند.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچیکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کاندید مناسب جراحی لیفت پلک

سن مناسب برای این عمل معمولا بالای 35 سال است ولی درمواردی که به دلایل ژنتیکی در سنین پایین تر افتادگی پلک ایجاد شود؛ می‌توان زودتر برای انجام جراحی بلفاروپلاستی آماده شد. افرادی که برای عمل لیفت پلک مناسب در نظر گرفته می‌‌شوند؛ نباید به برخی از بیماریها مانند مشکلات انعقادی خون مبتلا باشند. ضمن اینکه پزشکان توصیه می‌کنند؛ در صورت مصرف سیگار، 2 الی 4 هفته قبل از عمل، از استعمال آن خودداری شود.

بلفاروپلاستی چیست

مشکلات و عوارضی که با جراحی بلفاروپلاستی درمان می‌شوند

مواردی که با جراحی لیفت پلک درمان نمی‌شوند

اگر افتادگی پلک جزئی باشد و پزشک پوست تشخیص دهد برای اقدامات جراحی زود است؛ می‌توان از روشهایی مانند پلاسما تراپی برای درمان افتادگی پلک در این سطح بهره برد. پلاسما تراپی یا پلکسر روشی بدون ایجاد برش و بخیه است که غیر تهاجمی بوده و می‌تواند افتادگی های خفیف پلک را با نتایج بسیار خوب درمان نماید.

صفحه اینستاگرام دکترحسن زاده

عوارض احتمالی جراحی پلک

لازم به ذکر است؛ در صورت مشاهده علائم غیر عادی مانند درد شدید یا اشکال در بینایی پس از جراحی بلفاروپلاستی، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

زگیل تناسلی یکی از بیماریهای نگران کننده مقاربتی است که امروزه با کرایوتراپی به خوبی قابل رفع می‌باشد. در سنندج نیز با استفاداه از این روش اقدامات درمانی موثری در حذف این زوائد پوستی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیکهای مجاز پوست و لیزر سنندج از بهترین درمانهای زگیل تناسلی بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

سبزه قادری [ 1402-01-01 ]
سلام من خانمی ۳۲ساله هستم افتادگی پلک دارم دیدم مختل شده و چشمام همیشه خسته بنظر میرسه میخوام عمل کنم باید چطوری نوبت بگیرم و کی مراجعه کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465