منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / میکرونیدلینگ و تاثیر آن در جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ و تاثیر آن در جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ جوانسازی پوست دکتر جمال الدین حسن زاده بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی سنندج، کردستان و ایران

میکرونیدلینگ نوعی درمان برای ترمیم صدمات پوست است که باعث بازسازی پوست آسیب دیده می شود. هدف از درمان با میکرونیدلینگ بهبود ظاهر و عملکرد پوست است. طی انجام عمل میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، تعداد خیلی زیادی کانال های عمودی بسیار کوچک در پوست ایجاد می گردد. وارد کردن سوزن ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از سلول های پوستی و خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد میگردد. این پدیده موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود.

سلول های لایه سطحی پوست نیز به محل سوراخ ها منتقل شده و در آنجا تکثیر می شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت پوست می گردند.در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می بایست به حدی باشد که خونریزی های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد.در میکرونیدلینگ لایه سطحی پوست سوراخ می شود اما تخریب نمی شود، بنابراین پوست در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ از جمله اقداماتی است که در کلینیک پوست دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تکنیک میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

انواع میکرونیدلینگ براساس عمق نفوذ سوزن

میکرونیدلینگ سطحی (جهت جوانسازی اولیه و حداکثر تا عمق ۰٫۵ میلی متر) روی لایه سطحی پوست کانال های بسیار ریزی ایجاد می کنند که باعث می­ شود فاکتورهای رشد از سلول ها آزاد شده و فعالیت آنها در پوست افزایش یابد. میکرونیدلینگ عمقی (جهت جوانسازی پیشرفته، اسکارها، استریا … از عمق ۰٫۵ تا حداکثر ۳ میلی متر) فرایند بهبود زخم موجب می شود سلول های سطحی و عمقی پوست تحریک گردند، که نتیجه آن افزایش افزایش رشد سلول های پوست و الیاف کلاژن، الاستین و ماده زمینه ای پوست می باشد.معمولا ظاهر شدن نتایج میکرونیدلینگ نیاز به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض میکرونیدلینگ

همانند تمام درمان ها ، میکرونیدلینگ نیز ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشد، اما این عوارض معمولاً ۷۲ ساعت پس از درمان رفع خواهند شد. این عوارض عبارتند از:

قرمزی و تورم:

در طول روزهای اول پس از درمان ممکن است تورم و قرمزی در پوست ایجاد شود. دلیل این امر آن است که نفوذ سوزن به داخل پوست باعث ایجاد کانال های بسیار ریز در پوست شده که طی فرایند بهبود پس از درمان برطرف خواهند شد. زخم های کوچک ایجاد شده بلافاصله بسته شده و حدود ۳ ساعت پس از درمان می توان از لوازم آرایشی استاندارد استفاده نمود.

لک پوستی:

در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از درمان، ممکن است لک ایجاد شود، اگرچه احتمال آن بسیار کم است. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰ می تواند از بروز آن جلوگیری کند.

تبخال:

در صورتی که بیمار سابقه تبخال داشته باشد انجام میکرونیدلینگ ممکن است باعث ایجاد این ضایعه شود. استفاده از داروهای پیشگیری کننده (ضد تبخال) می تواند در جلوگیری از بروز آن مؤثر باشد.

میزان اثر بخشی میکرونیدلینگ

باید توجه داشت که در حال حاضر روشی که بتواند اسکار رو به طور کامل و صد درصد درمان کند وجود ندارد. میزان اثر بخشی میکرونیدلینگ نیز نسبی است. اسکارها بر اساس نوع و شکل آنها با روش های مختلفی درمان می شوند. برای حصول حداکثر نتیجه (که این نتیجه حداکثری به معنای بهبودی صد درصد نیست) معمولا از ترکیبی از روشهای مختلف مانند تزریق، سابسیژن ، لیزر ، آراف سوزنی ، پیلینگ ، میکرونیدلینگ، تراش پوستی، برداشتن اسکار توسط جراحی و پانچ استفاده می شود.

یکی از عوارض ناشی از افزایش سن کاهش حجم پوست و افتادگی ناشی از آن است. اگر مایل به جبران حجم از دست رفته پوست خود هستید؛ و می‌خواهید بهترین و کم عارضه ترین روش را انجام دهید؛ با تزریق چربی در کلینیک های تخصصی پوست سنندج، می‌توانید فرم و حجم مناسبی را در نقاط مختلف صورت و بدن خود ایجاد نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

سایه زندی [ 1398-06-21 ]
سلام میخواستم بدونم رده سنی هم داره؟و اینکه من جوش و جایه جوش زیادی درم این روش میتونه پوستم رو شفاف و بدون جوشو لک بکنه؟؟هزینشم اصلا مهم نیست فقط اگه روشه خوبیه لطفا پاسخ بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465