منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / لیزر موهای تناسلی و زیربغل

لیزر موهای تناسلی و زیربغل

موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی بعد از سن بلوغ در هر دو جنس زن و مرد رشد می کنند. فرم رشد موها در ناحیه تناسلی در دو جنس تا حدودی متفات است. این موها وابسته به هورمون های جنسی هستند و رشد آنها طبیعی محسوب می شود و لذا جز موهای زائد طبقه بندی نمی شوند. هر چند عملکردهایی از لحاظ فیزیولوژیک برای این موها ذکر شده، اما به لحاظ بهداشتی و زیبایی و عملکرد جنسی اصلاح و برداشتن این موها جز اقدام های معمولی است که انجام می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روش های برداشتن مو

در گذشته نه چندان دور روش های استفاده برای این مورد شامل روش هایی مانند استفاده از تیغ، موم، اپیلاسیون، نخ و مواد موبر بود. این روش ها جز روشهای موقت برداشتن مو می باشند و لذا نیاز به تکرار دارند. از هنگام عرضه لیزر مو به عنوان یک روش از بین بردن دایمی موها این روش مورد استقبال تعداد زیادی از افراد جامعه قرار گرفته است. در اینجا به بعضی سوالات شایع در مورد لیزر موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل پاسخ داده می شود.

هر چند لیزر موهای تناسلی و زیر بغل می تواند بسیار موثر و دارای اثرات مثبت بهداشتی، زیبایی و جنسی باشد، اما در عین حال در صورت انجام توسط افراد غیر متخصص، مراکز غیرمجاز و دستگاه های نامناسب و بی کیفیت می تواند منجر به بروز عوارضی چون سوختگی و یا انتقال بیماری های عفونی و یا عدم نتیجه گیری دلخواه و هدر رفتن هزینه و وقت شود لذا باید در انتخاب مرکز مناسب نهایت دقت را به عمل آورید. کلینیک پوست و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده یکی از مراکز مجهز و به روز لیزر موهای زائد در سنندج می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

لیزر موهای زائد لیزر ناحیه تناسلی و زیر بغل دکتر جمال الدین حسن زاده بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی سنندج کردستان ایران

چه تفاوتی بین لیزر موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل با لیزر موهای سایر نواحی بدن وجود دارد؟

تفاوت اساسی بین لیزر موهای این نواحی و سایر نواحی بدن وجود ندارد. اصول کلی درمان لیزر مو در این نواحی نیز صادق است. اشاره به این نکته مهم است که میزان اثر بخشی لیزر در موهای تناسلی و زیر بغل بیشتر از اثر لیزر در از بین بردن موهای صورت است و نیاز به تعداد جلسات کمتری دارد.

میزان اثر بخشی لیزر موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل چه میزان است؟

هر چند به عنوان یک اصل کلی نمی توان اثر بخشی صد درصد و مادام العمر برای از بین بردن موها توسط لیزر تضمین نمود اما خوشبختانه لیزر موها جز موثرترین درمان های طبی و زیبایی است و همانگونه که اشاره شد میزان موفقیت لیزر در این نواحی بیشتر از صورت است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل موهای این نواحی چقدر است؟

هرچند نمی توان تعداد قطعی جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای این نواحی را تعیین نمود اما با استفاده از دستگاه های پیشرفته بطور متوسط جلسات مورد نیاز بین سه تا پنج جلسه و کمتر از متوسط تعداد جلسات مورد نیاز برای صورت است.

فاصله بین جلسات لیزر چقدر است؟

فواصل بین جلسات لیزر در ناحیه تناسلی طولانی تر از نواحی صورت و بیت دو تا سه ماه است.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

آیا احتمال رشد موها بعد از از بین رفتن آنها وجود دارد؟

این احتمال وجود دارد اما در عمل این احتمال بسیار پایین است و در صورت رشد مجدد موها می توان مجددا اقدام به لیزر موها نمود.

آیا لیزر موهای تناسلی دردناک است؟

با توجه به وجود پایانه های عصبی فراوان در این نواحی میزان درد لیزر این ناحیه بیشتر از سایر نواحی است اما بیشتر بیماران به راحتی قادر به تحمل آن می باشند. درد ناشی از لیزر در این نواحی با درد ناشی از موم انداختن و اپیلاسیون قابل مقایسه است. با وجود این در موارد لزوم می توان از روش هایی جهت کاهش درد لیزر استفاده نمود. این روش ها شامل روش های استفاده از روش های خنک کننده و کیسه یخ، استفاده از پمادهای بی حسی و گاها تزریق مواد بی حسی است.

آیا لیزر این نواحی دارای عارضه می باشد؟

در صورت عدم استفاده صحیح از لیزر و تنظیم نامناسب پارامترهای دستگاه و یا استفاده از لیزرهای با کیفیت پایین یا توسط افراد غیرمتخصص احتمال بروز سوختگی پوست و بروز لک وجود دارد.

آیا امکان انتقال بیماری های عفونی از طریق این روش وجود دارد؟

بعضی از ویروس ها مانند ویروس تبخال و زگیل تناسلی از طریق دستگاه های آلوده قابل سرایت هستند. از طرفی سر اکثر دستگاه های لیزر قابل استریل کردن توسط دستگاه های حرارتی نیستند. لذا جهت جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی بخصوص زگیل تناسلی استفاده از سلفون های یکبار مصرف جهت پوشش هند پیس دستگاه الزامی است. استفاده از این سلفون ها در دستگاه های لیزر آلکساندرایت و دایود امکانپذیر است اما با دستگاه های آی پی ال این امکان وجود ندارد. لذا حتی الامکان بهتر است برای لیزر این نواحی از دستگاه های آی پی ال استفاده نشود. اهمیت این مسله در اینجاست که بسیاری از مراکز غیرتخصصی از دستگاه های آی پی ال برای حذف موها استفاده می کنند . لذا مجددا تاکید می شود که در انتخاب مراکز انجام لیزر دقت کافی نمود.
نکته مهم اینست از آنجاییکه یکی از روش های گسترش ویروس زگیل تناسلی استفاده از تیغ، موم و اپیلاسیون است چون با استفاده از لیزر نیاز به این روش ها کمتر می شود لذا احتمال گسترش زگیل ها نیز کمتر می شود. لذا یکی از اقدامات توصیه شده به افراد مبتلا به زگیل تناسلی، بعد از درمان زگیل ها لیزر موهای این نواحی است. بدیهی است همانگونه که اشاره شد رعایت اصول جلوگیری از انتقال بیماری و استفاده از وسایل یکبار مصرف بسیار بسیار حائز اهمیت است.

آیا لیزر موهای تناسلی و زیر بغل دارای عوارض طولانی مدت مانند بروز سرطان پوستی می باشد؟

خیر، هیچگونه گزارشی از ارتباط بین بروز سرطان پوستی با لیزر مو توسط دستگاه های لیزر استاندارد و دارای تاییدیه های لازم وجود ندارد.

آیا لیزر موهای تناسلی تاثیری بر کیفیت عملکرد جنسی دارد؟

بدلیل اثر مثبت لیزر موها در این نواحی در رعایت بهداشت و اثر مثبت آن در زیبایی تاثیر مثبتی در عملکرد زناشویی و جنسی نیز دارد.

آیا لیزر موهای تناسلی موجب نازایی می شود؟

خیر میزان نفوذ اشعه لیزر تنها محدود به عمق کمی از پوست است و این امواج هیچ تاثیری بر روی عملکرد غدد و سلول های جنسی ندارند.

مزایای لیزر موهای تناسلی و زیر بغل چیست؟

آیا امکان از بین رفتن موهای سفید با لیزر وجود دارد؟

متاسفانه محدودیت اصلی دستگاه های لیزر موجود اینست که امکان از بین بردن موهای سفید با این روش وجود ندارد.

چه افرادی نتیجه بهتری از لیزر مو در نواحی تناسلی و زیر بغل می گیرند؟

در موارد موی تیره و پوست روشن نتیجه لیزر بهتر است و تعداد جلسات مورد نیاز کمتر است. در مواردی که موها روشن و پوست تیره است نیاز به تعداد جلسات بیشتری وجود دارد. در این موارد احتمال بروز عوارضی مانند سوختگی بیشتر است به همین دلیل اهمیت تنظیم دقیق پارامترهای دستگاه در این موارد جهت جلوگیری از بروز عوارض مشخص می شود.

همشهریان گرامی! شما می‌توانید بهترین پلاسمای سنندج را در کلینیک های تخصصی پوست این شهر بیابید. با استفاده از پلاسما می‌توانید شاهد جوانسازی غیرتهاجمی اطراف چشم باشید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

سارا رحيمي [ 1400-02-05 ]
سلام من جايي ك برام ليزر انجام ميدن فقط روي سري ليزر الكس اند ديود ي لايه سلفون ميكشند همين باعث جلوگيري از انتقال ويروس ميشود؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465