منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / علل پیری پوست و راههای درمان آن

علل پیری پوست و راههای درمان آن

به نظر می رسد که دو مسیر مهم وجود دارد که پوست در طی آن پیر می گردد، اولین مورد معروف به پیری داخلی یا پیری طبیعی است و بر پوست همه بدن تأثیر می گذارد. دومین مورد، پیری در اثر نور بوده و از اثرات نامطلوب تماس طولانی مدت با نور خورشید می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید پیری پوست پیری طبیعی دکتر جمال الدین حسن زاده بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی سنندج، کردستان ایران
میزان پیری پوست در اثر نور خورشید هم تا حدودی از طریق ژنتیکی تعیین می شود، به طوری که افراد بور که به آسانی می سوزند سریع تر مستعد پیری پوست در اثر نور هستند. به هر حال، به مدت زمانی که طی سالیان پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، هم بستگی دارد. اگرچه از طریق فعالیت ها در فضای آزاد یا حمام آفتاب یا هر دو هم این حالت به وجود می آید. با مقایسه پوست ناحیه ران و کفل ها با پوست صورت می توانید میزان پیری پوست در اثر نور خورشید را تعیین کنید. آن نواحی که توسط لباس پوشیده می شوند صاف و عاری از کک و مک می باشند.

برعکس پوست صورت که در معرض نور خورشید قرار گرفته ممکن است در افراد با پوست روشن، آشکارا دچار لک و پیس شود، مخصوصاً اگر مدت زیادی با نور خورشید تماس داشته باشند. در افراد مسن ممکن است به صورت خشک، ضخیم شده، زرد، لک های قهوه ای، با چین و چروک عمیق و مملو از وریدهای نازک باشد. در نتیجه در محل هایی که در معرض نور خورشید است، پیری پوست بوجود می آید.

چه چیزی سبب پیری پوست در اثر نور خورشید می شود ؟

پیری در اثر نور نتیجه تجمع آسیب های پوستی ناشی از پرتو ماوراء بنفش در طی سالیان است، تماس با uva ممکن است بر شما تأثیر گذارند، مخصوصاً اگر زمان زیادی را در تخت آفتاب یا حمام آفتاب با یک کرم ضدآفتاب بگذرانید مادهی ژنتیکی فرد اغلب در اثر uvb بلوک می شود. مواد شیمیایی که در جریان آفتاب سوختگی آزاد می شوند، به طور واضحی به درم هم آسیب می رسانند. مخصوصاً به فیبرهای حمایت کننده کلاژن و الاستین که کمک می کنند پوست فاقد چروک باشد آسیب می رسانند، اگر چه این آسیب ممکن است با گذشت زمان بهبود یابد، فیبرها همچنین ممکن است در تماس با پرتوهای ماوراء بنفش مستقیماً آسیب ببینند.
همه اوقات ضخیم تر خواهد شد. در حالی که وریدهای نازک و چروک به تدریج در پوست ایجاد می شوند.در بعضی افراد اپیدرم نازکتر و شکننده تر می شود. علاوه بر این، سلول های برنزه کننده به طور مداوم عملکردشان متوقف شده و در پوست شما ممکن است یک لکه قهوه ای ایجاد شود، سپس به آهستگی ممکن است پوست زرد هم بشود همه این تغییرات در کنار هم نشانه های قابل دید پیری پوست در اثر نور می باشند. سیگار کشیدن ظاهر کلی پوست را بدتر می کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

آیا می توان از پیری پوست در اثر نور خورشید جلوگیری کرد؟

در تئوری بله، اگر شما بتوانید صورت خود را همیشه از نور خورشید محافظت کنید، باید تا سنین پیری به طور نسبی ظاهر جوان و بدون چروک داشته باشید، در گذشته به هر حال، این امر به ندرت رخ داده است مخصوصاً به علت آن مردم از پیری پوست در اثر نور ناآگاه بوده اند. در ابتدا مهم است که هر برنامه محافظت از پوست در زندگی بسیار زود شروع کنیم، به طور عمده تخمین زده شده است که تا 50 درصد کل تماس ما با پرتو ماوراء بنفش تا سن 18 سالگی کسب می شود و 75 درصد تا 30 سالگی بنابراین ما مطمئناً می توانیم از هم اکنون تغییرات بیشتر را با مراقبت در مقابل نور خورشید به حداقل برسانیم. ثانیاً احتمالاً به نظر می رسد که پیری پوست در اثر نور ممکن است حتی با تماس های خفیف با ماوراء بنفش هم ایجاد شود. شواهد موجود بیان می کنند که حتی پیاده روی از مطب یا مغازه به خانه و پهن کردن لباس های شسته هم ممکن است به انداز کافی سبب پیری پوست در اثر تمای با نور آفتاب شود.

برای آنکه پوست آسیب ببیند لازم نیست بسوزد یا حتی به رنگ صورتی دربیاید بنابراین این مسئله به آن معنی است که برای پیشگیری از پیری برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی ناشی از نور خورشید انجام داد. به طور خلاصه هر قدر که در فضای آزاد بیشتری خود را از نور خورشید محافظت کنید از مقدار و سرعت پیری پوست در مقابل نور کاسته خواهد شد اگر چه ممکن است صورت شما به اندازه کف هایتان جوان به نظر نرسند اما هنوز هم بهتر از آن است که هیچ کاری برای محافظت از پوست انجام ندهید. هر چه در زمان شروع برنامه پیشگیری خود جوان تر باشید دورنمای شما بهتر است برای انجام این کار شما نیاز به کاهش تماس خود حتی با نور معمولی و روزانه خورشید دارید تا اینکه فقط از آفتاب سوختگی پرهیز کنید برای کمک به این عملی بعضی مواد مانند کرم های مرطوب کننده و مواد آرایشی محتوی مواد ضدآفتاب می باشند و می توانند بسیار با ارزش باشند.

یکی از عوارض ناشی از افزایش سن کاهش حجم پوست و افتادگی ناشی از آن است. اگر مایل به جبران حجم از دست رفته پوست خود هستید؛ و می‌خواهید بهترین و کم عارضه ترین روش را انجام دهید؛ با تزریق چربی در کلینیک های تخصصی پوست سنندج، می‌توانید فرم و حجم مناسبی را در نقاط مختلف صورت و بدن خود ایجاد نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

لادن [ 1402-08-04 ]
باسلام من یکی دوهفته مونده به پریودم پوست صورتم کاملا خشک وپوسته پوسته میشه وحالت سوزش میگیره نمیدونم چکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465