منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان لک تیرگی و کک مک / بهترین روش پاک کردن تاتو یا خالکوبی

بهترین روش پاک کردن تاتو یا خالکوبی

خالکوبي عبارت است از شکل یا علامتی رنگی با ماندگاری طولانی یا دائمی که در اثر وارد شدن مواد رنگی به داخل بافت پوست ایجاد میشود. هر چند تفاوتهایی در نحوه ایجاد و وسایل به کار رفته در خالکوبی وجود دارد ، اما اصل مشترک در بین تمامی خالکوبی ها، تخریب پوست و وارد شدن ماده رنگی به داخل آن است.

آنچه در این مطلب میخوانید

پاک کردن تاتو در سنندج با بکارگیری لیزرهایی مانند کیوسوییچ و فرکشنال توسط دکتر جمال الدین حسن زاده انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

انواع خالکوبی

تاتوهای تروماتیک:

این تاتوها معمولا در آسیبها، بر اثر ورود مواد خارجی به بستر زخم ایجاد میشود. بخصوص ورود آسفالت به داخل زخم در تصادفات جاده ای و ایجاد تاتوی سیاه رنگ شایع است. شستشوی زخم و پاک کردن آن از مواد و آلودگی ها ،قبل از درمان و ترمیم زخم نقش مهمی در پیشگیری از ایجاد این نوع تاتو دارد.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

تاتوهای درمانی:

گاها از خال کوبی برای پوشاندن اختلالات و یا نواقص مادرزادی و اکتسابی استفاده میشود. به عنوان مثال در درمان ضایعات سفیدرنگ پوستی که به روشهای معمول درمانی جواب نداده اند با تاتوی به رنگ پوست میتوان لک را درمان نمود.

تاتوهای آرایشي:

این تاتوها جز شایعترین انواع تاتو در بین بانوان ایرانی هستند . و میتوان به تاتو های لب(غالبا به رنگ قرمز) و تاتوهای ابرو(غالبا با رنگهای تیره) اشاره کرد. این تاتوها جنبه آرایشی داشته و بیشتر در آرایشگاهها انجام میشود. در بسیاری از موارد به دلایل مختلف افراد تصمیم به از بین بردن این تاتو ها میگیرند.

Bildergebnis für ‫تاتو ابرو‬‎

تاتوهای غیر حر فه ای

در این تاتو ها اکثرا از کربن استفاده میشود و غالبا به رنگ آبی و تیره هستند . به روشهای ساده و سنتی و توسط افراد غیر حرفه ای انجام میشوند . معمولا حاوی اشکال ساده و نقاشی های ابتدایی هستند. در بعضی از مناطق جغرافیایی و اقوام و در خانمها در نواحی صورت ، دستها و گردن به منظور زیبایی انجام میشده است. نوشتن عبارات، و یا کشیدن اشکال مختلف در بعضی افراد مانند جاهل ها و یهلوانها در گذشته نه چندان دور شایع بوده است.امروزه نیز نوشتن اشعار و عبارات بر روی تنه در بعضی از جوانان دیده میشود.

Bildergebnis für ‫خالکوبی سنتی‬‎

تاتوهای حرفه ای

در این تاتوها معمولا از ترکیب رنگهای مختلف جهت کشیدن اشکال و تصاویر استفاده میشود. توسط افراد و مراکز حرفه ای انجام میشود .بخصوص در جوامع پیشرفته از لحاظ اقتصادی شایع است. هزینه های انجام آنها بالا ست .به دلیل پیچیدگی انجام آن و استفاده از رنگهای مختلف در آن درمان این نوع از تاتو ها بسیار مشکل است.

Bildergebnis für tatoo

عوارض تاتو

عوارض مهم تاتو عبارتند از انتقال بیماریهای عفونی و بروز حساسیت به مواد تاتو.در صورت عدم رعایت استریلیزاسیون احتمال انتفال بیماریهای عفونی مانند ایدز، هپاتیت ، سل پوستی و........وجود دارد. حساسیت به مواد تاتو نیز ممکن است بروز کند .

همچنین امکان بروز اسکار و کلویید در محل تاتو وجود دارد.ایجاد مشکلات اجتماعی ، خانوادگی و روانی نیز در افرادی که تاتو کرده اند شایع است . به عنوان مثال شخص ممکن است دچار مشکلاتی در استخدام در بعضی نهادها شود.

درمان تاتو

تا قبل از کاربرد لیزر ، درمانهای تاتو غالبا ناامید کننده،ناقص، با اثر بخشی کم و همراه با عوارض متعدد بود.این درمانها شامل سوزاندن پوست با اسیدها،کوتر، عمل جراحی، تراشیدن پوست و زدن تاتوی جدید روی تاتوی قبلی بود.هرچند در بعضی موارد لیزرها ممکن است به طور کامل قادر به ازبین بردن تاتو نباشند ،اما بدون شک لیزر تحولی بزرگ در درمان تاتو ایجاد کرده است.

Bildergebnis für tattoo laser

کاربرد لیزر در درمان تاتو

درمان انتخابی برای غالب موارد تاتو لیزرهای از نوع کیوسویچ هستند . گاها از سایر لیزرها مانند فراکشنال دی اکسید کربن نیز استفاده میشود .همه انواع تاتوها به یک میزان به درمان با لیزر جواب نمیدهند. معمولا تاتوهای تیره، تاتوهای سطحی ،تاتوهای غیر حرفه ای بهتر از تاتوهای روشن، عمقی و حرفه ای پاسخ میدهند. تاتوهای زرد و قرمز کمتر به درمان جواب میدهند و نیاز به تعداد دفعات بیشتری از درمان دارند.درمان بالیزر معمولا به چند جلسه درمان نیاز دارند . در بعضی موارد بخصوص در مورد تاتوهای روشن برای پیش بینی پاسخ به درمان ممکن است نیاز به تست در ناحیه کوچکی باشد.
نوشته شده لوسط : دکتر حسن زاده متخصص پوست

امروزه تزریق ژل به یکی از روشهای دوره‌ای زیبایی و جوانسازی پوست بدل شده که علاقه مندان زیادی را هم به خود جذب نموده است. تزریق ژل در سنندج نیز توسط پزشکان و متخصصان پوست در مراکز مجاز و معتبر قابل انجام می‌باشد. علاوه بر انتخاب پزشک متعهد، متبحر و مسئول، نکته قابل یادآوری در این باره، دقت و توجه شما به تاریخ و برند ژلی است که می‌خواهید تزریق نمایید؛ به این دلیل که تزریق ژل یا فیلرهای تاریخ گذشته و بی کیفیت میتواند عوارض بی شماری را برای شما به همراه داشته باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

خبات زندی [ 1400-01-14 ]
سلام ببخشید من میخواستم بپرسم یه خالکوبی بزرگ روی ساعدم هست میخوام بسوزونم گفتم ببینم هزینه ش چقدره

آرزو محمدی [ 1396-06-16 ]
سلام من تقریبا 9 ماه پیش ابروم رو تاتو کردم و الان بشدت پشیمونم و میخوام پاک کنم تاتو رو . میخوام از لیزر استفاده کنم ولی میگن که جای لیزر بصورت جای سوختگی سفید رو پوست میمونه میخواستم بدونم صحت داره؟ و اینکه چند جلسه لازمه و هزینه هر جلسه چقدره؟ ممنون

ثنا معرف [ 1394-11-13 ]
سلام ميخواستم سوال كنم تاتو به رنك خود بوست براي از بين بردن لك سفيد هم هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465