منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تبخال تناسلی یک عفونت ویروسی ناحیه تناسلی است و از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود. علاوه ازآن تبخال تناسلی سبب تسهیل انتقال ویروسHIV که عامل بیماری ایدز است، میشود.عامل عفونی آن هرپس سیمپلکس نوع ۱و ۲می باشد که هر دو نوع این ویروسهامی توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را باعث گردند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در کلینیک پوست و لیزر دکتر جمال حسن زاده ، بهترین درمان تبخال تناسلی در سنندج با به کارگیری موثرترین روشها انجام می‌شود. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

شیوع تبخال تناسلی

در ایران، هرپس تناسلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا، مطالعات در زمینه بیماری تبخال تناسلی محدود است. طبق یک بررسی در مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون ایران درتهران، شیوعی معادل ۴۳/۱۱درصد تخمین زده شد.

علائم تبخال تناسلی

اکثر افرادیکه به این ویروس آلوده هستند دارای علائم نمی باشند، از آن بی خبرهستند و تحت شرایط خاصی این بیماری در آنها علامت دار می شود.معولا افراد متخصص با دیدن ضایعات پوستی به راحتی به تشخیص میرسند.«شایعترین علامت بیماری تبخال تناسلی، درصورت ایجاد، پیدایش تاولهای کوچک آبدار در ناحیة تناسلی است که بعداًپاره میشوند و زخمهای دردناکی ایجاد میکنند،زخمهای ناشی از تبخال تناسلی خشک میشوند و بهتدریج در چند روز بهبود مییابند.در تبخال تناسلی برخی افراد ممکن است فقط ضایعاتی قرمزرنگ یا برجسته پیدا کنند و برخی هم،هنگام دفع ادرار، درد داشته باشند. در خانمها ممکن است ترشحات آبکی واژینال هم مشاهده شود. در مجموع میتوان گفت سوزش ادرار، همراه با ترشحات آبکی شفاف از پیشابراه، غالباً از عوارض عفونت با ویروس تبخال است عامل اصلی ابتلا به ویروس تبخال نوع نوع 2 رابطه جنسی است.
از خصوصیات تبخال تناسلی عود آن است. در خانمها محل ابتدائی تظاهر ضایعات تبخال تناسلی، واژن و دهانه رحم است در حالیکه پس از عود ، زخمها در واژن ، پوست اطراف مقعد ، پاها و باسن ایجاد می شود.در مردان آلت تناسلی یا ناحیه شرمگاهی محل بروز زخمهای تبخال تناسلی است و همچنین کسانیکه رابطه جنسی غیرمعقول ازراه مقعد دارند در آن نقطه ایجاد می شود.هرپس تناسلی ممکن است در سایر نقاط دستگاه تناسلی اطراف مقعد و دهان زن و مرد، برحسب رفتار جنسی آنها ، ایجاد شود.

آدرس اینستاگرام

درمان تبخال تناسلی

تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد ولی با درمان ضد ویروسی می توان از طول مدت دوره بیماری و موارد عود کاست معاینه و انجام بررسیهای ضروری پزشک، الزامی است پس از آن، تبخال تناسلی را میتوان با داروهای ضد ویروس موجود درمان کرد. درمان معمولاً به صورت خوراکی است و در اولین بار ابتلا برای ۷تا ۱۰روز و درموارد عود حدود ۵روز انجام میشود و باعث کوتاه شدن دورة بیماری و بهبود سریعتر ضایعات تبخال تناسلی میشود. این درمانها به مهار بیماری تبخال تناسلی کمک میکنند، ولی باعث درمان قطعی یا ریشه کنی ویروس نمیشوند

پیشگیری از تبخال تناسلی

بهترین راه برای پیشگیری، اجتناب از تماسهای جنسی پرخطر ومشکوک، اجتناب از بی بند و باری جنسی وعدم داشتن شرکای جنسی متعدد ، اجتناب از آمیزش جنسی هنگام فعال بودن بیماری و استفاده از کاندوم است. استفاده صحیح از کاندوم از جنس لاتکس به مقدار زیادی از خطر آلودگی می کاهد ولی آنرا صفر نمی کند.. داروهای ضدویروسی نیز می توانند میزان ریزش ویروس را کاهش دهند و احتمالانتقال آن را پایین بیاورند اما نمی توانند به طور کامل از آن جلوگیری کنند.هنوز هیچ واکسنی برای این بیماری کاربردی نشده است.

امروزه تزریق ژل به یکی از روشهای دوره‌ای زیبایی و جوانسازی پوست بدل شده که علاقه مندان زیادی را هم به خود جذب نموده است. تزریق ژل در سنندج نیز توسط پزشکان و متخصصان پوست در مراکز مجاز و معتبر قابل انجام می‌باشد. علاوه بر انتخاب پزشک متعهد، متبحر و مسئول، نکته قابل یادآوری در این باره، دقت و توجه شما به تاریخ و برند ژلی است که می‌خواهید تزریق نمایید؛ به این دلیل که تزریق ژل یا فیلرهای تاریخ گذشته و بی کیفیت میتواند عوارض بی شماری را برای شما به همراه داشته باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

کلباسی [ 1402-07-15 ]
سلام من چند سالی میشه تبخال تناسلی گرفتم و عوارض شدیدی نداشتم ولی تو این 3 ماه اخیر پشت سر هم قبل اینکه قبلی درست بشه یکی دیگه بروز پیدا میکنه و تمومی ندارن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465