منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / اگزمای دست چیست و راههای درمان آن کدام است؟

اگزمای دست چیست و راههای درمان آن کدام است؟

اگزماي دست يكي از بيماريهاي شايع پوستي است. هر چند در بعضي موارد حساسيت زمينه اي وارثي در ايجاد اين بيماري دخيل است اما در اكثر موارد علت ايجاد بيماري تماس بامواد محرك مانند مواد شوينده شيميايي ،پودرهاي رختشويي،مايع ظرف شويي، مواد سفيدكننده،جرمگير،صابونهاي مايع،سبزيجات و ميوه جات است.

آدرس صفحه اینستاگرام

در صورت ابتلا به اين بيماري به نكات زير توجه كنيد:

1- حتي الامكان از تماس پوست با مواد فوق خودداري كنيد.
2- در صورت كار با مواد شوينده، از زير دستكش نخي و از رو دستكش پلاستيكي بپوشيد(خود پلاستيك ممكن است باعث حساسيت شود) .درصورت كار با پياز،سيب زميني،گوجه فرنگي،سبزي وكارهاي آشپزي از دستكشهاي يكبار مصرف نايلوني استفاده كنيد.در موارد شديد درصورت استفاده از شامپو نيز بايد از دستكش استفاده كنيد.

3- دستكشها بايد همواره سالم ،خشك وتميز باشند.درصورت سوراخ شدن دستكش بايد لنگه سوارخ شده تعويض شود و در صورت وارد شدن مواد شوينده به داخل دستكش،بايد بلافاصله دستكش را درآوريد با آب بشوييد وخشك كنيد.
4- روزانه چند بار دستها را با وازلين چرب كنيد.
5- پس از هر بار شستشوي دستها در حاليكه دستها نمناك هستند آنها را با وازلين چرب كنيد.
6- به هنگام شستشو انگشتر و حلقه را در آورده وبه طور منظم آنها را پاك كنيد تا از تجمع مواد شيميايي در زير آن جلوگيري شود.
7- استفاده طولاني مدت از كرمها و پمادهاي كورتون مانند بتامتازن ،كلوبتازل،فلوئوسينولون و تريامسينولون موجب ايجاد عوارضي مانند نازك شدن پوست دست ميشود .عوارض مصرف غير اصولي اين داروها بيش از فوايد آنها ميباشد.
8- توجه داشته باشيد كه بعداز بهبودي نيز بايد دستورهاي فوق را رعايت كنيد.

نوشته شده توسط: دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو

جای جوش یا اسکار آکنه از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی است که در نوجوانی و جوانی که افراد توجه بیشتری به ظاهر خود دارند؛ بیش از هر زمان دیگری بروز می‌نماید. خوشبختانه روشهای بسیار خوبی برای درمان جای جوش وجود دارد که برخی از آنها لیزری و برخی دیگر غیر لیزی می‌باشند. در سنندج نیز این امکان برای شما فراهم است که با مراجعه به مراکز تخصصی پوست، بتوانید از بهترین درمانهای جای جوش بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کریمی [ 1402-07-10 ]
سللام من حدود یکسال اگزمای دست دارم به حدی حاد شده ک کاری نمیتونم بکنم. بسیار زیاد پوسته میده و ترک میخوره چن بار دکتر رفتم ولی خوب نشدم دیگه کلافه شدم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465