منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جای جوش، اسکار و آکنه / درمان انواع جوش و آکنه صورت و بدن

درمان انواع جوش و آکنه صورت و بدن

جوش جوانی (آکنه) از شایعترین حالتهایی است که افراد دچار آن میشوند.از آنجاییکه تقریبا همه افراد در طول زندگی به درجاتی دچار این حالت میشوند و نیز چون در اکثریت موارد این حالت خود به خود و با افزایش سن بهبود میابد،بعضی از افراد آکنه را بیماری تلقی نمیکنند بلکه آنرا حالتی طبیعی در سیر رشد و تکامل میدانند،درمقابل از آنجاییکه این حالت برای بعضی از افراد بسیار ناخوشایند است و میتواند اثرات روحی ،روانی و اجتماعی داشته باشد یا در بعضی موارد باعث بر جای ماندن اثرات جوش روی پوست شود لذا بعضی دیگر اکنه را بیماری تلقی کرده و آن را نیازمند توجهات پزشکی و درمان میدانند.

لذا بهتر است آکنه راطیفی بدانیم که یک سمت آن بیماری آکنه و سمت دیگر آن آکنه طبیعی است .آنچه این دو سمت را از هم متمایز میسازد بروز یا عدم بروز عوارض آکنه است.عوارض آکنه شامل عوارض روحی روانی و جای جوش است.در اینجا در مورد یکی از مهمترین عوارض آکنه یعنی جای جوش و روشهای درمان آن بحث خواهد شد.

کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده، آماده ارائه خدمات درمان جای جوش در سنندج می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

اگر به طور ساده بخواهیم در مورد جای جوش صحبت کنیم باید گفت جای جوش عمدتا به دو شکل بر جای میماند:لک پوستی، اسکار.

لک های پوستی ناشی از آکنه: اکقر موارد جای جوش به صورت لکه های قهوه ای بر روی پوست میماند . در این موارد قوام پوست تغییر نکرده و پوست برجسته یا فرو رفته نمیشود.
بلکه تنها افزایش رنگدانه در اثر التهاب ناشی از جوش وجود دارد. خوشبختانه لکه های ناشی از جوش در اکثریت قریب به اتفاق موارد خود بخود بهبود میابند . اما برای بهبود سریعتر میتوان از روشهایی مانند استفاده از کرمهای لایه بردار،کرمهای ضد لک ،میکرودرم ابریژن ، پیلینگ، آی پی ال و یا لیزر استفاده کرد. لذا در صورت ابتلا به این نوع جای جوش نباید چندان نگران بود.

اسکار پوست ناشی از آکنه:مهمترین عارضه جسمی و پوستی آکنه اسکار اکنه است.به هنگام بروز اسکار قوام پوست تغییر میکند و پوست برجسته یا فرورفته خواهد شد .ازآنجاییکه در صورت بروز اسکار درمان بسیار مشکل، زمان بر وهزینه بردار خواهد بود و نیز چونکه دربسیاری از موارد امکان درمان کامل و صد درصد اسکار وجود ندارد بسیار مهم است در مواردیکه احتمال بروز اسکار آکنه وجو دارد ،با درمان مناسب و مقتضی از ایجاد آن پیشگیری نمود.

درمانهایی که برای اسکار آکنه وجود دارد به شرح زیر میباشند:

تزریق داخل ضایعه:

این درمان برای اسکارهای برجسته(هیپرتروفیک یا کلوئید) به کار میرود و موجب کاهش برجستگی و سفتی اسکار میشود

درمانهای جراحی:

این درمانها شامل درم ابریژن(سایش مکانیکی پوست)،برداشتن و بخیه اسکار،پانچ(بالا آوردن پوست فرو رفته توسط وسیله پانچ)و سابسیژن میباشد

میکرو درم ابریژن:

این روش در مورد لکه های آکنه و اسکار های سطحی موثر است و در موارد اسکارهای عمیق تاثیر کمی دارد.

پیلینگ

این روش نیز مانند میکرودرم ابریژن بیشتر روی لکه ها و اسکارهای سطحی اثر دارد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

لیزر

از روشهای اصلی درمان اسکار آکنه است .تا کنون از لیزرهای مختلفی برای درمان اسکار آکنه استفاده شده اما آنچه در حال حاضر بیشترین مقبولیت را بدلیل عوارض کمتر و اثر نسبتا قابل قبول دارد لیزر فراکشنالCO2 است . درمان با این لیزر نسبت به لیزرهای دیگر موثر تر راحت تر وبا عوارض کمتر همراه است.

نوشته شده توسط: دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو

تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین اقدامات در کلینیکهای پوست و لیزر است. با این روش چین و چروکهای صورت رفع می‌شود؛ سردردهای میگرنی التیام می‌یابد و مشکل تعریق شدید نیز حل می‌گردد. توصیه می‌شود از تزریق بوتاکس نزد افراد غیر پزشک و در مراکز غیر مجاز خودداری نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نگار [ 1399-09-22 ]
من رفتم توجه نکرد؛ دوتا مشکل داشتم توضیح دادم اما برای دومی هیچ درمانی انجام نداد.

ادریس اسدی [ 1398-01-27 ]
سلام حدودا وبرای یک اقا لیزر چقد هزینه برادره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465