صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / راهنمای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس یا صدف

راهنمای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس یا صدف

پسوریازیس صدف بیماری های پوستی دکتر جمال الدین حسن زاده بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی سنندج، کردستان ایران

پسوریازیس بیماری پوستی شایعاست كه در آن قسمتهایی از پوست بدن دچار التهاب و پوسته ریزی می شود. علت دقیق این بیماری مشخص نشده است. این بیماری واگیردار نیست وارتباطی با بیماریهای قارچی ندارد. ودر اكثر موارد محدود به نواحی كوچكی از بدن است و مشكلی را برای بیماران ایجاد نمی كند. با وجود این معمولا پسوریازیس بیماری طولانی مدتی است و بیماران ممكن است دوره هایی از تشدید و بهبودی ضایعات را تجربه نمایند. این بیماری ممكن است ناخنها را گرفتار كند. بسته به نوع بیماری وشدت آن درمانهای مختلفی مانند درمانهای موضعی ،خوراكی، تزریقی واشعه درمانی مورد استفاده قرارمی گیرند.

با رعایت نكات زیر در اكثر موارد پسوریازیس به راحتی كنترل خواهد شد :

1) از مواردی كه باعث آسیب دیدگی پوست می شوند خودداری كنید. (مانند بریدگی- خراش- ضربه پوست- آفتاب سوختگی)
2) از مواردی كه باعث تحریک پوست می شوند خودداری كنید (مانند استحمام با آب داغ یا استفاده از كیسه حمام)
3) از هیجانات روحی بی مورد بپرهیزید.
4) به رژیم غذایی خاصی نیاز ندارید. اما مصرف غذاهای دریایی مانند ماهی می تواند اثرات مفیدی برروی پسوریازیس داشته باشد.
5) خود سرانه دارو مصرف نكنید و داروهای تجویز شده را خودسرانه قطع نكنید.
6) در صورتیكه مبتلا به نوع معمولی پسوریازیس هستید روزانه 3-2 بارپوست بدن را با پمادهای نرم كننده مانند وازلین چرب كنید در صورتی كه چربی وازلین برای شما مشكل سازاست، می توانید از سایر نرم كننده ها استفاده كنید.
7) در صورت بروز عفونت (بخصوص عفونت گلو) آن را به پزشک گزارش دهید.
8) در صورت تجویز شامپو برای ضایعه سر كف آن را به مدت 30-15 دقیقه روی سر نگه دارید.

از مصرف داروهای زیر حتی الامكان خودداری كنید:

شكل های خوراكی وتزریقی پر دنیزولون، بتامتازون، دگزامتازون، تربامسینولون وهیدروكورتیزون داروهای ضد درد مانند آسپرین، ایبوپروفن، پیروكسیكام، دیكلوفناک و مفنامیك اسید. در صورت نیاز به ضد درد از استامینوفن استفاده كنید.

یکی از عوارض ناشی از افزایش سن کاهش حجم پوست و افتادگی ناشی از آن است. اگر مایل به جبران حجم از دست رفته پوست خود هستید؛ و می‌خواهید بهترین و کم عارضه ترین روش را انجام دهید؛ با تزریق چربی در کلینیک های تخصصی پوست سنندج، می‌توانید فرم و حجم مناسبی را در نقاط مختلف صورت و بدن خود ایجاد نمایید.

ماهان [ 1403-01-07 ]
سلام به همدردی عزیز سال نو مبارک .برای پسوریازیس سر شامپو کونازول ۲درصد عالیه من یکساله استفاده میکنم ضایعات وپوسته قرمزی سرم کلا از بین رفته.برای ضایعات آمپول سینوا بزنین عالیه

دریا [ 1397-01-22 ]
سلام من پوست سرم بیشتر پشت گوش و گردنم این حالته توروخدا راهنمایی کنید