منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری(میدان مولوی)، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

راهنمای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس یا صدف

پسوریازیس صدف بیماری های پوستی دکتر جمال الدین حسن زاده بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی سنندج، کردستان ایران

پسوریازیس بیماری شایعی است كه درآن قسمتهایی از پوست بدن دچار التهاب وپوسته ریزی می شود. علت دقیق این بیماری مشخص نشده است. این بیماری واگیردار نیست وارتباطی با بیماریهای قارچی ندارد. ودر اكثر موارد محدود به نواحی كوچكی از بدن است و مشكلی را برای بیماران ایجاد نمی كند. با وجود این معمولا پسوریازیس بیماری طولانی مدتی است و بیماران ممكن است دوره هایی از تشدید و بهبودی ضایعات را تجربه نمایند. این بیماری ممكن است ناخنها را گرفتار كند. بسته به نوع بیماری وشدت آن درمانهای مختلفی مانند درمانهای موضعی ،خوراكی، تزریقی واشعه درمانی مورداستفاده قرارمی گیرند.

با رعایت نكات زیر در اكثر موارد پسوریازیس به راحتی كنترل خواهد شد :
1) از مواردی كه باعث آسیب دیدگی پوست می شوند خودداری كنید. (مانند بریدگی- خراش- ضربه پوست- آفتاب سوختگی)
2) از مواردی كه باعث تحریک پوست می شوند خودداری كنید (مانند استحمام با آب داغ یا استفاده از كیسه حمام)
3) از هیجانات روحی بی مورد بپرهیزید.
4) به رژیم غذایی خاصی نیاز ندارید. اما مصرف غذاهای دریایی مانند ماهی می تواند اثرات مفیدی برروی پسوریازیس داشته باشد.
5) خود سرانه دارو مصرف نكنید و داروهای تجویز شده را خودسرانه قطع نكنید.
6) در صورتیكه مبتلا به نوع معمولی پسوریازیس هستید روزانه 3-2 بارپوست بدن را با پمادهای نرم كننده مانند وازلین چرب كنید در صورتی كه چربی وازلین برای شما مشكل سازاست، می توانید از سایر نرم كننده ها استفاده كنید.
7) در صورت بروز عفونت (بخصوص عفونت گلو) آن را به پزشک گزارش دهید.
8) در صورت تجویز شامپو برای ضایعه سر كف آن را به مدت 30-15 دقیقه روی سر نگه دارید.
9) از مصرف داروهای زیر حتی الامكان خودداری كنید:
شكل های خوراكی وتزریقی پر دنیزولون، بتامتازون، دگزامتازون، تربامسینولون وهیدروكورتیزون داروهای ضد درد مانند آسپرین، ایبوپروفن، پیروكسیكام، دیكلوفناک و مفنامیك اسید. در صورت نیاز به ضد درد از استامینوفن استفاده كنید.

نظرات کاربران درباره این مطلب :

دلنیا عبادی [ 1393-07-09 ]
خیلی خوب بود..مرسی...من دانشجوی پزشکی هستم.پسوریازیس دازم.قبلا فقط توی,پوست سرم بود.ولی الان روی پوست بینیمم پیدا شده...جدیدا خیلی زیاد شده و این مساله خیلی نگرانم کرده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است.وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.