متخصص پوست و مو

رادیوفرکونسی

پیلینگ شیمیایی

عوارض کاشت مو

مانند هر عمل جراحی دیگر در مواردی احتمال بروز عوارض ناشی از عمل در کاشت مو نیز وجود دارد.خوشبختانه در غالب موارد عوارض کاشت مو بسیار جزیی و خفیف است.
این عوارض عبارتند از:
1- تورم پیشانی و دور چشم : با توجه به تزریق سرم در محل گیرنده در غالب موارد در ناحیه پیشانی و دور چشم تورم ایجاد میشود .این حالت گذار است و در عرض چند روز برطرف میشود.

2- عفونت: برای جلوگیری از عفونت بیماران بایستی آنتیبیوتیکهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مصرف نمایند و در اینصورت بروز عفونت نادر است.
3- احساس بیحسی و مورمور شدن : این حالت معمولاً گذار بوده و بعد از یک مدت از بین میرود.
4- درد: پس از عمل در ناحیة گیرنده و دهنده ممکن است بیمار درد داشته باشد عمدة درد در روز اول کاشت میباشد و در روزهای بعدی بیماران درد نخواهند داشت با مصرف داروهای تجویز شده درد کاهش مییابد.

5- خارش: خارش بخصوصی در محل گیرنده ممکن است تا مدتی ادامه یابد که با مصرف دارو قابل کنترل است.
6- جوش: گاهاً به هنگام رشد موها در محل بیرون آمدن آنها یک جوش التهابی قرمز ایجاد میشود. این جوشها معمولاً خودبه خود بهبود مییابد و در مواردی ممکن است به مداخله پزشکی نیاز داشته باشند.
7- نکروز محل گیرنده: این عارضه نادر و در واقع جدیترین عارضه کاشت مو است که نتیجه عمل را تحت تأثیر قرار میدهد و باعث میشود که موها در یک منطقه رشد نکرده و در سایر نواحی به صورت کامل رشد نکنند.فاکتورهایی که فرد را مستعد بروز این عارضه میکنند عبارتند از: کشیدن سیگار ،سرهای پهن،کاشت مو با تراکم خیلی بالا واستفاده از ادرنالین .در صورت بروز این عارضه ممکن است نیاز به کاشت مجدد در محل نکروز وجود داشته باشد .

8-سکسکه: یک پدیده جالب است که بعضا پس از کاشت مو رخ میدهد. علت دقیق این عارضه مشخص نیست. در اکثر موارد موقتی است و در موارد کمی نیاز به درمان خواهد داشت.

لازم به ذکر است در صورتیکه کاشت مو به درستی انجام شود انتخاب بیمار صحیح باشد، انتظارات بیمار واقعگرایانه باشد ملاحظات تکنیکی به درستی لحاظ شده باشند بروز عوارض به حداقل خواهد رسید انجام کاشت مو بدون رعایت موارد فوق توسط افراد و تیمهای غیرحرفهای وغیرمتخصص باعث بروز نتایج نامطلوب و غیرطبیعی خواهد شد.