منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / تاثیر پلاسماتراپی بر لیفت صورت و گردن

تاثیر پلاسماتراپی بر لیفت صورت و گردن

شل شدگی پوست صورت و گردن همراه با کاهش قابلیت ارتجاعی آن است که سبب می شود جلوه ای نازیبا پدیدار شود. عمل لیفت صورت و گردن با هدف زیبایی و جوانسازی پوست صورت انجام شده و به کاهش میزان چین و چروک های پوستی کمک می کند. لیفت صورت با پلاسماتراپی یکی از روش‌هایی است که بدون جراحی، افتادگی پوست را درمان می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پلاسما تراپی یک روش درمانی غیر لیزری محسوب می‌شود. این روش بدون هیچ‌گونه عمل جراحی و از طریق دستگاه پلاسما تراپی انجام می‌شود. این دستگاه از شیوه تبدیل حالت جامد به حالت گاز برای لیفت و احیای دوباره پوست استفاده می‌کند. دستگاه پلاسما اولین تکنولوژی غیر لیزری است که از طریق FDA تأیید شده و از نظر بالینی اثبات شده است که می‌تواند با استفاده از انرژی پلاسما، موجب احیاء و بازسازی پوست شود.

انرژی حاصل از پرتوهای پلاسما( حالتی از ماده) در برخورد با پوست باعث ایجاد سوختگی های (Ablation) کوچکی روی سطح پوست می شود. این سوختگی ها باعث فعال شدن مکانیسم های ترمیم بافتی می شوند و در این مسیر کلاژن سازی جدید رخ می دهد. کلاژن یکی از پروتیین های رشته ای مسئول حفظ قوام پوست می باشد که در اثر افزایش سن تولید آن کاهش می یابد. این کلاژن سازی جدید به همراه تکثیر مجدد فیبروبلاست ها برای ترمیم محل زخم باعث افزایش قوام پوستی، لیفت، پرشدن فرورفتگی ها و چین های ریز پوست می شود.

مزایای پلاسما تراپی صورت

نحوه لیفت صورت و گردن با پلاسماتراپی

روش پلاسماتراپی به بیهوشی فرد بیمار نیازی ندارد و با بی حسی موضعی انجام خواهد شد. زمانی حدود ده دقیقه تا یک ساعت را باید برای انجام این روش در نظر گرفت. البته این مدت زمان بستگی به وسعت ناحیه تحت درمان دارد. با آغاز این روش، به فرد احساس گرما دست خواهد داد. در این تکنیک جوانسازی، پزشک با نگه داشتن نوک دستگاه به فاصله 2-1 میلیمتری از سطح پوست، سبب برخورد ذرات پلاسما به موضع درمان شده تا تغییرات مورد نظر اعمال گردد.

پلاسماتراپی برای لیفت صورت

اقدامات قبل از انجام پلاسما تراپی

  1. از مصرف نوشیدنی های الکلی حداقل یک هفته پیش از این روند خودداری کنید.
  2. از مصرف داروهای غیراستروئیدی مثل آسپرین پرهیز کنید.
  3. آزمایش های توصیه شده را انجام دهید.
  4. از مصرف مواد و محصولات آرایشی بر پوست خود خودداری کنید.

توصیه و مراقبت ها بعد از پلاسما تراپی

  1. خودداری از فشار دادن و گرم کردن محل درمان و ماساژ دادن محل
  2. استفاده از کرم های ضد آفتاب و استفاده از کلاه‌های نقاب‌دار
  3. استفاده از داروهای تجویز شده پزشک
  4. به مدت چند روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  5. عدم دستکاری محل زخم
  6. پرهیز جدی از مصرف مشروبات الکی و دخانیات
  7. مصرف مواد ضدعفونی‌کننده و التیامی برای جلوگیری از عفونت‌ها

میزان اثرات پلاسما در لیفت صورت

در روش درمانی پلاسما تراپی از دستگاهی به نام پلاسما جت استفاده می‌شود. دستگاه پلاسماجت سلول ‌ها را تحریک می‌کند و با این کار باعث ترمیم و بازسازی مجدد بافت ‌ها می‌شود.کار این دستگاه بدین صورت است که نقاط ریزی را روی سطح پوست ایجاد کرده و با تبخیر لایه‌های زیرین پوست باعث لیفت و جوانسازی پوست می‌گردد.

میزان اثر گذاری پلاسما در رفع افتادگی گردن

اگر افتادگی بیشتر از چربی مربوط به سستی ماهیچه‌ها باشد این روش ایده‌آل است. در این روش حوزه فعالیت پزشک روی ماهیچه‌های گردن است. ماهیچه‌ها برای بازیابی مجدد تقویت می‌شوند تا بتوانند به ظاهر جوان خود بازگردند.

آیا پلاسماتراپی باعث رفع غبغب میشود؟

پلاسماتراپی یک تکنولوژی انقلابی برای سفت کردن پوست با استفاده از پلاسما برای تحریک و منقبض کردن پوست است و باعث سفت شدن پوست و رفع غبغب می‌شود.

ماندگاری پلاسما تراپی لیفت صورت

عواملی مانند تخصص و مهارت پزشک و همچنین نوع دستگاه می تواند در میزان ماندگاری پلاسماتراپی نقش داشته باشد. همچنین نوع پوست، تعداد جلسات درمانی و روند پیری پوست نیز در این زمینه مؤثر هستند. علاوه بر آن، نوع عارضه پوستی و ناحیه مورد نظر که عمل بر روی آن انجام می گیرد نیز دارای اهمیت است. به طور کلی شاهد بازگشت تأثیر آن، 1 الی 3 سال پس از انجام این روش خواهیم بود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

زمان نتیجه دهی پلاسما تراپی صورت و گردن

با انجام پلاسما درمانی پوست ، سفت شدن پوست بلافاصله بعد از درمان مشاهده می شود؛ اما بهترین نتایج را تقریباً از 6 الی 8 هفته بعد از جلسه لیزر، می توان دید.

سن مناسب برای پلاسما تراپی

در این عمل محدودیت سنی وجود ندارد و از سنین زیر ۲۰ سال تا بالای ۸۰ سال امکان انجام آن وجود دارد.

موارد منع لیفت صورت با پلاسماتراپی

به طور معمول انجام این روش محدودیت خاصی نداشته و برای تمامی افراد مناسب است. با این حال در افرادی که در هر یک از شرایط زیر هستند بنابر تصمیم پزشک متخصص انجام می‌گیرد:

  1. ابتلا به بیماری کلیوی
  2. داشتن مشکلات قلبی
  3. عفونت سیستمیک فعال
  4. سرطان فعال
  5. بیماری‌های پوستی عفونی

عوارض پلاسماتراپی برای لیفت صورت

پلاسما درمانی مانند دیگر روش‌ها دارای عوارض جانبی است که شدت و میزان عوارض آن به فرد بستگی دارد. اگر قصد دارید از این روش برای درمان مشکلات پوستی و زیبایی استفاده کنید، باید از یک پزشک ماهر و متخصص برای انجام آن کمک بگیرید. درصورتی‌که این روش با مهارت بیشتر و دقت بالاتری انجام شود، عوارض کمتری خواهد داشت، در غیر این صورت ممکن است مشکلات جدی و جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد. عوارض پلاسما جت شامل موارد زیر است:

هزینه لیفت صورت و گردن با پلاسماتراپی

معمولاً عواملی همچون شهر محل زندگی، تعداد جلسات درمانی، نوع و شدت آسیب از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی هزینه‌های قیمت پلاسما تراپی است. علاوه بر این میزان تخصص و مهارت پزشک و کلینیکی که زیبایی در آن انجام می‌شود نیز می‌تواند بر روی هزینه‌های این روش تأثیرگذار باشد.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465