منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / نارضایتی از نتایج تزریق چربی و راه های تخلیه چربی

نارضایتی از نتایج تزریق چربی و راه های تخلیه چربی

تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت ‌هایی که طی آن چربی از بافت ‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش ‌های مختلفی پاکسازی و خالص ‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه ‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های جوانسازی پوست به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است؛ اما ممکن است که فرد مراجعه‌کننده از نتیجه نهایی کار راضی نباشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

گاهی به دلایل مختلف از جمله سلیقه فردی، تورم بیش از حد، عفونت، بروز ناهمواری ها، سفتی بیش از حد پوست و….، تخلیه چربی تزریق شده به صورت لازم می شود. تخلیه‌ چربی ‌های تزریق شده به صورت در واقع یکی از تکنیک‌های زیبایی است که در برخی از کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود و فرد می‌تواند با مشورت پزشک معالج نسبت به تخلیه چربی اقدام نماید.

آیا چربی تزریق شده قابل تخلیه است؟

عمل تزریق چربی جز عمل‌های زیبایی کم خطر محسوب می‌شود؛ اما گاهی افراد ممکن است به دلایلی تصمیم بگیرند که چربی تزریق شده را تخلیه کنند. تخلیه چربی در صورت باید زمانی انجام شود که ظاهری نامتعادل در اثر تزریق بیش از حد چربی در صورت افراد ایجاد شده و این امر منجر به کاهش اعتماد به نفس در این افراد شده است. برای این منظور تخلیه چربی بر روی نواحی از صورت که دارای فرم نامتعادلی است انجام می شود. البته پزشکان در اکثر موارد که نارضایتی وجود دارد، ترجیح می‌دهند و توصیه می‌کنند که با روش‌های اصلاحی مشکلات را حل کنند؛ اما اگر در هر صورت نیاز به تخلیه چربی وجود داشته باشد، این کار امکان پذیر است.

علل نارضایتی از تزریق چربی

یکی از عمده عواملی که موجب نارضایتی از تزریق چربی در زیباجویان می‌شود، ناموزون و بد شکل شدن چربی‌ها در زیر پوست است که با علائمی همچون برآمدگی و فرورفتگی‌های متعدد همراه است. در این زمان است که افراد برای جلوگیری از کاهش شدید اعتماد به نفس خود و همچنین جلوگیری از عفونت، التهاب و نکروز چربی توسط پزشک معالج خود برای تخلیه چربی ارجاع داده می‌شوند. در حالت کلی اصلاح تزریق چربی و یا دیگر نقاط بدن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. تجمع آب میان بافتی در مناطق تحت تزریق که نشانگر وجود اشکال در نتیجه تزریق چربی است
  2. احساس درد و ناراحتی زیاد به همراه التهاب، قرمزی و یا کبودی که با مصرف مسکن و داروهای ضد التهاب هم تسکین نیابد.
  3. نا متوزان بودن سطح پوست به دلیل فرورفتگی و برآمدگی‌های ناشی از تزریق نادرست و ناشیانه
  4. تزریق حجم بیش از حد چربی به مناطق مورد نظر
  5. عدم رضایت زیباجو از نتیجه نهایی تزریق بعد از فروکش کردن تورم (تورم حدود ۱ هفته پس از تزریق کاهش می‌یابد).
راه های تخلیه چربی

روشهای تخلیه چربی تزریق شده

تخلیه چربی با استفاده از آنزیم

روش انزیم درمانی، یکی از روش‌های مدرن برای رفع عوارض تزریق چربی می‌ باشد. این عوارض ممکن است شامل عدم تقارن، تزریق بیش از حد مورد نیاز و کیستی شدن چربی‌ ها باشد. در این روش، از انزیم‌ های مختلفی مانند هیالورونیداز، لیپاز، کلاژناز و لیاز استفاده می‌ شود. این انزیم‌ ها بدون تأثیر منفی بر سایر قسمت‌ های بدن، قادر به جذب و تخلیه چربی‌های اضافی هستند. این روش با کمترین درد همراه است و پزشک محلول انزیمی را با یک سوزن بسیار نازک، تحت پوست تزریق می‌ کند. استفاده از یخ یا کرم بی‌ حسی نیز، درکاهش درد در هنگام تزریق بسیار مؤثر است.

تخلیه با لیزر

این روش به طور کاملاً کم تهاجمی عمل می‌ کند و به علاوه از رفع عدم تقارن ناشی از تزریق در درمان افتادگی و شل شدن پوست نیز موثر است. در این روش، دو نوع لیزر با طول موج‌ های ۹۲۴ و ۹۷۵ نانومتر استفاده می‌ شود. لیزر با طول موج ۹۲۴ نانومتر، مسئولیت ذوب و تجزیه چربی‌ های اضافی را عهده دارد، در حالی که لیزر با طول موج ۹۷۵ نانومتر به سفت شدن پوست کمک می‌ کند. انتقال انرژی لیزر از طریق یک کانال بسیار ظریف که شامل فیبر نوری است، صورت می‌گیرد. فیبر نوری لیزر را به بافت چربی مورد نظر هدایت می‌ کند و باعث گرم و ذوب شدن آن می‌ شود.

تخلیه چربی تزریق شده به روش لیپوساکشن

این روش روش تهاجمی تر بوده و عموماً به بیهوشی نیازمند است. در این روش لوله ساکشن به محل تزریق وارد شده و چربی اضافه را خارج میکند. این روش اگرچه سریع بوده، اما خطرات و معایب خود را به همراه دارد.

توصیه های قبل از تخلیه چربی

تخلیه کردن چربی یک روش جراحی است و مانند سایر عمل‌ها باید خودتان را از قبل برای انجام آن آماده کنید. مهم‌ترین کار قبل از انجام عمل، مشورت با پزشک است. اگر قصد تخلیه چربی داشته باشید، پزشک دستورالعمل‌هایی را به شما ارائه می‌کند که بعضی از آنها عبارت‌اند از:

مراقبت های پس از تخلیه چربی

تخلیه چربی نیز همانند تزریق چربی دارای نکاتی است که باید پس از انجام عمل به آنها توجه کرد و مراقبت ها را انجام داد تا ظاهر طبیعی خود را به دست آورید. در ادامه به شرح نکات و مراقبت های پس از عمل تخلیه چربی تزریق شده به صورت می‌پردازیم:

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تخلیه چربی تزریق شده

آیا تخلیه چربی درد دارد؟

عوامل زیادی بر ایجاد درد ناشی از تخلیه چربی صورت تأثیر دارند، این عوامل عبارت اند از:

  1. میزان حجم چربی که قرار است از صورت خالی گردد.
  2. تخصص و مهارت پزشک برای انجام عمل تخلیه چربی.
  3. روش مورد استفاده برای عمل تخلیه چربی.
  4. ناحیه مورد نظر برای تخلیه (در مناطقی که پوست نازک تر است عمل تخلیه دردناک تر خواهد بود.)
  5. استفاده کردن از بی حسی موضعی

هزینه تخلیه چربی تزریق شده

هزینه تخلیه چربی تزریق شده به صورت به میزان حجم چربی که قرار است تخلیه شود بستگی دارد، هر اندازه میزان حجم چربی بیشتر باشد میزان زمان مورد نیاز برای تخلیه نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه هزینه تخلیه چربی نیز بالاتر می رود. برخی از عوامل که بر هزینه تخلیه چربی تأثیرگذار هستند عبارت اند از:

  1. کلینک مورد نظر برای انجام عمل تخلیه
  2. دستمزد پزشک بابت عمل تخلیه

آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465