منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / از بین بردن اسکار زخم، بخیه و سوختگی با لیزر

از بین بردن اسکار زخم، بخیه و سوختگی با لیزر

پوست انسان از لایه های مختلفی تشکیل شده است که دو قسمت بالایی آن به ترتیب درم و اپیدرم نام دارند. لایه درم پوست از چربی‌ها، عروق و اعصاب تشکیل شده است. اپیدرم که قسمت بالایی پوست می باشد از سلولهای مرده پوست تشکیل شده که این سلولها روزانه به تعداد ۳۰۰۰۰۰ تا از سطح پوست می‌ریزند و سلولهای تازه که توسط درم تولید شده‌اند؛ جایگزین آنها می‌شوند. بر اساس این فرآیند، معمولاً اگر پوست شما دچار آسیب شود، به مرور زمان و با ریزش سلولهای قدیمی و جایگزینی سلول‌های جدید، آسیب بهبود یافته و مرتفع می‌گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر اسکار چیست؟

هر زمان یک جراحت یا بریدگی در پوست ایجاد گردد، این شرایط باعث می‌شود پس از ترمیم، بر روی پوست جای زخم یا اسکار ایجاد شود. به هر حال فاکتورهای متعدد می‌توانند تاثیر مشخص بر شدت جای زخم باقیمانده بر روی پوست پس از ترمیم آن داشته باشند. برای مثال اندازه و عمق زخم، ضخامت و رنگ پوست فرد، و نیز زاویه و جهت ایجاد زخم همگی از عوامل تاثیرگذار در این رابطه هستند. در بعضی از مواقع عمق جراحت و آسیب دیدگی زیاد می باشد و اسکار ناشی از آن به راحتی بهبود نمی‌یابد؛ و ممکن است پوست در آن ناحیه در معرض دید بوده و در زیبایی تاثیر منفی بگذارد.

برای از بین بردن اسکار ناشی از زخم، جای بخیه و سوختگی، روشهای درمانی متفاوتی وجود دارد. البته انتخاب نوع درمان توسط پزشک متخصص پوست، بسته به نوع و محل ضایعه و شدت جراحات انجام می‌شود. در ارتباط با سوختگی‌ها، نکته مهم در انتخاب روش درمان، درجه سوختگی و گرید آن است؛ به این جهت که سوختگی‌های مختلف تاثیرات متفاوتی از نظر عمق جراحت وارده روی پوست دارند. معمولاً جای زخم روی صورت ایجاد شده در نتیجه تصادفات رانندگی، سوختگی و آسیب‌دیدگی می‌توانند زندگی فرد را مشکل کرده و بر اعتماد به نفس وی در ارتباط با شرایط ظاهری تاثیر منفی داشته باشند.

به هر حال امروزه روشهای لیزری و غیر لیزری بدون تهاجم (غیر جراحی) برای درمان این اسکارها وجود دارد. پزشک پوست جای زخم‌ها و اسکارهای ایجاد شده بر روی پوست شما را با دقت فراوان با استفاده از این روشها ترمیم می‌کند.

لیزر اسکارهای ناشی از زخم، بخیه و سوختگی در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو و لیزر انجام می‌شود و اغلب با نتایج رضایت بخشی همراه است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

لیزر درمانی

یکی از روشهای ترمیم اسکار، لیزر درمانی است و بیشتر در شرایطی که اسکار با کلوئید یا گوشت اضافه بروز کند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش عوارضی ندارد و بسته به نیاز پوست طی چند جلسه درمان صورت می‌گیرد

لیزر اسکار

انواع لیزر برای جای بخیه، زخم و سوختگی

باید بدانید که عملکرد نهایی لیزرها به شدت جراحت و میزان عمق بافت آسیب دیده بستگی دارد.
به صورت کلی دو نوع لیزر تخصصی برای رفع جای زخم و به خصوص جای بخیه وجود دارد.

1. لیزر سی او دو CO2 :

این لیزر یکی از قوی ترین لیزر های شناخته شده است که توانایی نفوذ به عمق پوست را دارد. همچنین یکی از قوی ترین لیزر ها برای رفع جای سوختگی ها، زخم ها، و بخیه است. استفاده از این لیزر ممکن است مرحله ریکاوری بیمار را کمی طولانی تر کند. به صورت معمول ریکاوری بعد استفاده از این لیزر ۲ هفته می‌باشد.

2. لیزر اربیوم ERBIUM YAG :

استفاده از این لیزر برای رفع جای زخم های کم عمقی مانند بخیه های کم عمق مناسب می‌باشد. این لیزر به نسبت مقایسه ای قدرت کمتری در مقابل با لیزر co2 دارد. مزیت بالای این لیزر آن است که در این لیزر، ما به بی حسی کمتری احتیاج داریم. زمان ریکاوری بیماران نیز بسیار سریع تر از لیزر co2 است و حدودا دو هفته می‌باشد.

روند درمانی لیزر

در این نوع از درمان ها، تکنسین های زیبایی کلینک ها از قدرت بالای اشعه ی لیزر های نام برده شده برای نابودی لایه های فوقانی آسیب دیده استفاده می‌کنند. ( همچنین لیزر به نواحی میانی نیز نفوذ کرده و پوست را صاف نازک می کند ). مدت زمانی که این عمل به طول می‌انجامد، یک یا دو ساعت است.

اگر جای بخیه روی صورت شما باشد، تکنسین های لیزر درمانی به شما عینک های مخصوص می‌دهند. این عینک ها در برابر اشعه های احتمالی ساطع شده از لیزر به چشم شما مقاومت می‌کنند. ممکن است به شما بی حسی های موضعی را اعمال کنند. این بی حسی ها به درد های احتمالی که ممکن است حین عمل داشته باشید پایان می دهند. متخصصین لیزر درمانی برای از بین بردن جای بخیه از روی پوست شما، لیزر را همانند یک چوب دستی روی محل بخیه شده حرکت می دهند. این کار باعث می شود تعداد زیادی از سلول های آسیب دیده از بین بروند. بعد از انجام عمل لیزر جای بخیه بیمار به راحتی می تواند به خانه برود.

عملکرد لیزر برای درمان جای بخیه، زخم و سوختگی

لیزر ها همگی پر پایه اشعه های نوری کاری را انجام می‌دهند. پزشکان با استفاده از لیزر ها اشعه های نوری را به قسمت های آسیب دیده می‌فرستند و با استفاده از آن آسیب های پوستی ناخواسته و خیلی ظریف را از لایه به لای پوست شما رفع خواهند کرد. اشعه های لیزر در رفع جای بخیه به طور همزمان با گرم کردن سطح روی پوستی و درون پوستی به ترمیم بافت های آسیب دیده می پردازند. به صورت کلی این کارها برای این انجام می شود تا رشد فیبرهای کلوژن را تحریک کند. زمانی که درمان کامل شد، یک پوست جدید که صاف تر و محکم تر است را مشاهده خواهید کرد.

فواید استفاده از لیزر

لیزر جای بخیه، زخم و سوختگی یکی از سریع ترین انتخاب ها برای درمان اثرات و رفع نشانه های آن است.

1. یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین روش های شناخته شده استفاده از لیزر هاست. چراکه ناراحتی و درد ناشی از آن تقریبا صفر است.
2. در این روش جلسات درمانی با این که تعدادی بین 3 تا 6 جلسه دارند، اما طول این جلسات بسیار سریع است.
3. اغلب افرادی که این تجربه را داشته اند، نتیجه مطلوب آن را دربافت نموده اند.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

توصیه هایی برای جلوگیری از ایجاد جای زخم ها و بریدگی ها

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

مینا خانبازی [ 1401-10-22 ]
سلام آقای دکتر .دخترم دستش را زخم میکند خراش میدهد .جای بعضی زخم های قبلی قهوه ای شده .الان دیدم روی بازو اش هم زخم شدید خونی تل بسته است .تو رو خدا به دادم بریید

کوثر [ 1401-09-10 ]
سلام وخسته نباشید من تصادف کردم نزدیک یه ماهه والان صورتم بخیه شده طرف کناره چانه ام ودارای زخم هست وعمل فک انجام دادم گفتم ببینم هزینه یه جلسه لیزر چنده ولیزر ماهی چند باره؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465