منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / برداشتن خال چگونه انجام میشود؟

برداشتن خال چگونه انجام میشود؟

خال به نقطه ای رنگی روی پوست صورت یا بدن گفته میشود. برخی مواقع موقعیت و نوع خال به گونه ای است که باید هرچه سریعتر از طریق روشهای مختلف، برداشته شود. علاوه بر این در مواردی هم ممکن است فرد به دلایل زیبایی تمایل به برداشت خال پیدا می‌کند. روشهای لیزری برداشتن خال از اعمالی هستند که در زمانی کوتاه، با کمترین عوارض و نتایجی مطلوب می‌توانند این ضایعات پوستی را بردارند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با برداشت خال با لیزر هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

برداشتن خال با لیزر

بعد از تشخیص نوع خال توسط پزشک متخصص پوست، نوبت به برداشتن آن میرسد. بسته به نوع خال، تعداد و محل قرارگیری آن، روشهای مختلفی برای از بین بردن خال های سطحی و گوشتی وجود دارد. در ادامه به معرفی هریک از این روشها میپردازیم. اگر خال شما کوچک است، می‌توانید آن را با لیزر درمانی از بین ببرید. در روش برداشتن خال با لیزر، از انرژی نوری برای تجزیه رنگ‌دانه درون خال استفاده می‌شود. برداشتن خال با لیزر گزینه خوبی برای از بین بردن خال‌ها از روی صورت و بدن است زیرا در این روش، احتمال کمتری برای ایجاد زخم وجود دارد. برداشتن خال با لیزر به افراد این امکان را می‌دهد که آن توده‌های پوستی (خال) ناخواسته با روشی بی‌خطر از روی پوستشان برداشته شده و به آن‌ها در داشتن پوستی بی‌نقص و زیبا کمک می‌کند. روش‌های برداشتن خال با لیزر می‌توانند نقایص سطحی ناخواسته را در پوست بهبود ببخشند.

برداشتن خال با لیزر، روشی مقرون‌به‌صرفه برای رفع و از بین بردن خال در افرادی ست که تمایلی به برداشتن این زائده‌های پوستی به روش جراحی ندارند. مداخله جراحی علاوه بر هزینه‌های بالا و قابل‌توجه، می‌تواند باعث ایجاد جای زخم و اسکار شود. برداشتن خال با لیزر همچنین به دلیل خاصیت استریلیزاسیونی که در خود لیزر وجود دارد، خطر عفونت کمتری را برای بیماران در پی دارد. این روش‌ها شامل حداقل صدمات پوستی در اطراف خال می‌باشند و باعث می‌شوند که دقیقاً بافتی از بدن که درگیر خال است، برداشته شود.

بهبودی پوست بعد از روش برداشتن خال با لیزر خیلی سریع و به‌خوبی پیش می‌رود و اسکاری از آن باقی می‌ماند را می‌توان با روش‌های لایه‌برداری آنها را نیز رفع نمود. و در نهایت آنچه پس از برداشتن خال با لیزر بر روی پوست باقی می‌ماند؛ به سختی قابل دید و تشخیص خواهد بود. زمان بهبودی سریع‌تر و توانایی رفع چندین خال در هر جلسه از دیگر مزایای برداشتن خال با لیزر است.

برداشتن خال با لیزر ساده‌ترین روش برای خلاص شدن از شر خال‌های دردسرساز است. در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده برداشتن خال با لیزر در سنندج با بهترین نتایج، بدون درد و ایجاد اسکار انجام میشود. پل ارتباطی ما برای ارائه مشاوره به شما عزیزان شماره‌ تلفن 33246361 - 087 می‌باشد.

لیزر همچنین قادر است به مناطقی از بدن مانند صورت یا بینی برسد که درمان آن‌ها با استفاده از روش‌های دیگر ممکن است دشوار باشد؛ و در آخر اینکه، در طی یک جلسه‌ی لیزر درمانی ، می‌توان چند خال را درمان کرد. نتایج حتی برای کسانی که تمایل به برداشتن خال در قسمت‌های قابل مشاهده‌ای از بدن خود مانند صورت یا ناحیه گردن هستند، بسیار رضایت بخش است. استفاده از لیزر باعث می شود بیمار درد کمتری را احساس کند . استفاده از لیزر بیشتر مناسب خال های صاف و قهوه ای یا سیاه رنگ است.

برداشتن برخی خالها به طور کامل معمولا بین یک تا سه جلسه درمان نیاز دارد اما با لیزر میتوان طی یک جلسه خال را برداشت.

روش انجام برداشتن خال با لیزر

در بیشتر موارد، قبل از برداشتن خال، بی‌حسی موضعی در محل مورد نظر استفاده می‌شود. پس از بی حس شدن پوست، اشعه لیزر توسط پزشک به سمت سلول‌هایی که خال را تشکیل می‌دهند فرستاده می‌شود. این سلول‌ها پرتوی لیزری را جذب می‌کنند و بنابراین خال سوخته و از سطح پوست دود می‌شود. همه این مراحل در حالی است که پوست مجاور خال همچنان دست‌نخورده و بودن آسیب باقی می‌ماند.

بعد از اتمام عمل، پزشک توضیح می‌دهد که چگونه باید از پوست خود در خانه مراقبت کنید. روش برداشتن خال با لیزر از روش هایی است که عموما توصیه می شود به خصوص در نواحی که احتمال پخش شدن خال می رود و یا ممکن است جای خال گود شود. در برداشتن خال جای زخم به سرعت پر می شود و بهبود میابد.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

مراقبت های پس از برداشتن خال با لیزر

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نوید محمدی [ 1400-08-17 ]
برداشت خال گوشتی بینی و صورت سن ۵۰ سال

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465